Zoek in het forum!
MOLMail
Hallo RSR!
De laatste dagen ben ik een beetje bezig geweest met puntjes aflopen die nog gedaan moesten worden in RSR. Dingen zoals bugfixes, gevraagde features, etc. Jullie hebben er vast wel wat van gemerkt.
Dit is er 1 van.

Op de vorige vergadering kaartte ik al aan (wow, ik sprak op een vergadering?!?) dat de sfeer in de clan niet bepaald geweldig is de laatste tijd. In plaats van daarover te zeuren, leek het me een veel beter idee er gewoon iets aan te DOEN. Vandaar dat er per direct een aantal wijzigingen wordt doorgevoerd:

- Het is niet meer de bedoeling dat je een Moderator, Operator, Leader of LB-persoon een PM, email, RS of IRC bericht stuurt over "officiële" zaken. Dit wil zeggen dat je geen PM`s meer stuurt over "Mag ik op inactief" en zo. Maar dingen als "Hoe was je weekend" - ECHTE private messages dus, mogen natuurlijk nog wel. De persoon ik kwestie maakt hier misschien uitzonderingen over, maar over het algemeen is het dus NIET de bedoeling over officiële zaken nog direct met iemand contact op te nemen.
- Wat moet je dan wel doen, als je een vraag, opmerking, verzoek, etc hebt? Well, dat is deel twee van deze "update". Vanaf vandaag mogen jullie MOLMail gaan gebruiken. Er zijn een aantal email adressen gekomen, namelijk:
ledenbestuur@rsrclan.com
newsflash@rsrclan.com
leaders@rsrclan.com
inactief@rsrclan.com
banappeal@rsrclan.com
operators@rsrclan.com
technisch@rsrclan.com
overig@rsrclan.com
kritiek@rsrclan.com

Al deze adressen komen binnen op een centrale plek op RSR, waar de Leaders, Operators, Moderators en LB mensen ze kunnen lezen. Zo wordt je verzoek altijd behandeld door iemand die weet waar hij/zij het over heeft, en kan de rest van het team je vraag en de reply erop nalezen. Was je bijvoorbeeld oneerlijk behandeld, dan valt dat dus meteen op. Ook kan je niet meer een inactiefheidsverzoek versturen naar iemand die op vakantie is, want die komen op 1 plek binnen, en iedereen met inactiefheidspowers kan je bericht verwerken.
Bovendien is het nu mogelijk om ban appeals te maken zonder de clanregels te breken, door simpelweg te emailen naar het speciale adres. Het lijkt mij wel duidelijk welke adressen waarvoor bedoelt zijn, zo niet kan je het altijd even navragen aan iemand van het MOLB team.

Een adres dat WEL even uitleg nodig heeft, en een extra regel met zich mee brengt, is het kritiek adres.
Dit adres komt NIET uit bij alle leaders, maar slechts twee personen. Mij en Pol. Het is bedoelt als je problemen hebt met een bepaald lid, of persoon in het MOLB team. Je kan dat soort kritiek sturen naar dat adres, dan zullen Pol en ik er de volle aandacht aan besteden, en als er echt sprake van een probleem is, dat probleem aankaarten zonder door te geven wie de opmerking maakte. Pol en ik kunnen erg subtiel zijn, en lossen zo alle eventuele problemen met bepaalde clanleden op. Hier staat wel tegenover dat het nu VERBODEN is je problemen met WELK LID DAN OOK openbaar te uiten. Als je Pietje een jihadsmoesasozak vind, prima, maar mail dat naar kritiek@rsrclan.com, maar ga het niet op het forum posten of in de chat verkondigen. Geef je er in je mailtje nog duidelijke redenen bij ook, dan zullen Pol en ik het proberen op te lossen. Sowieso krijg je altijd binnen een dag antwoord op mailtjes naar de hierboven gegeven @rsrclan.com adressen. Heb je na die tijd nog geen antwoord gehad - dan is je bericht dus niet goed aangekomen.

Let op, erg belangrijk is dat het nieuwe kritiek adres NIET alleen iets is waar het MOLB team zich achter kan verschuilen, maar het is een stukje persoonlijke zekerheid voor ELK lid. Ook als je level 1.0 bent en nog maar 5 minuten in de clan zit. Je doet gewoon normaal tegen iedereen, en als je een probleem met iemand hebt, mail je dat naar kritiek@rsrclan.com

Goed, lijkt me dat ik dat wel genoeg herhaald heb nu. Hopelijk lost dit een beetje de problemen die we nu hebben op, ik hoop het ieder geval wel. Natuurlijk staan ik en de rest van het leaders team open voor suggesties, en er is een grote kans dat ik deze nieuwspost edit in de komende dagen om onduidelijkheden weg te werken. Voel je vrij om contact met mij op te nemen als er iets niet helemaal duidelijk is, het belangrijkste is immers dat alle leden 100% vertrouwen kunnen hebben in dit systeem.

Alle nieuwe clanregels zullen vandaag nog in de regels worden toegevoegd, en de onderkant van elke bladzij zal de nieuwe email adressen gaan bevatten (waar nu het "Vragen? Klachten? Wil je een ban?" schermpje staat).

Oja, als laatste puntje nog even: Als je een email stuurt naar een van de nieuwe adressen, vergeet dan niet je gebruikersnaam te vermelden. Anders weten we natuurlijk niet wie je bent Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door ThulinmaRetired Sub-Leader (R) op 16-3-2009 19:33
Antwoorden:
Gregoryw

Rune Member (6.9)

Dit is zeker een goede update voor RSR, net wat er nodig was.

Hopelijk mogen we deze systemen betrouwen en wordt hij daadwerkelijk gebruikt zoals hier beloofd.
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-3-2009 00:23
Thulinma

Retired Sub-Leader (R)

Wat betreft niet kunnen banappealen zonder account - er bestaan ook nog IP bans. Die moeten echt via email, hoe dan ook. Trouwens, zoals ik in de topic al zei, jullie sturen mail, maar wij ontvangen iets dat op een PM lijkt. Veel sneller dan mail dus, wordt direct behandeld als er een MOL online is van het juiste niveau. Je zal vaak zien dat je antwoord hebt binnen een uur of sneller. Maar geen garanties, natuurlijk.

quote:
Jarre9 zei: ik heb nog een vraagje, moet je met je clan email adres sturen of met je eigen email adres?

Clanmail adressen bestaan niet meer.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-3-2009 02:22
Glowball02

Rune Member (6.9)

quote:
Catznc00kies zei: Net zoals Leon ben ik ook tegen het gebruiken van email hiervoor. Zijn voorstel is dan ook exact wat ik in gedachten had, het is betrouwbaarder, sneller en je hoeft geen email te gebruiken, alles kan gewoon via de rsr website.

@Tim, dat kan ook simpel opgelost worden, als je als verbannen lid inlogd krijg je de reden te zien, zet er gewoon een soort van communicatiebox bij om je ban te appealen.

Wellicht iets meer werk, maar uiteindelijk is het een veel grotere verbetering.

Hoe de berichten aankomen: alle MOLs kunnen bij een admin alle berichten bekijken, gesorteerd op onderwerp, en uit die onderwerpen alleen hun afdeling beantwoordden.
En wat is dan het verschil met nu, behalve het medium?
Door het via mail te doen, kunnen we ook nog eens makkelijk antwoorden. Of had je daar ook niet aan gedacht? Plaatje
En voordat je zegt dat je een balkje voor een e-mailadres kunt plaatsen: typfouten ftl, en die komen bij dit systeem niet voor Plaatje

Denken jullie echt dat hier niet goed over is nagedacht? Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
I'm not a Grammar Nazi. You're just a Grammar Jew.
17-3-2009 06:05
Arjan

Gewist lid

MOLmail ftw, woohooo. Goed idee! Nu hoef ik niet meer te whinen op het/de forum/chat maar kan ik dat bij jullie doen! Plaatje
Nah, het is gewoon een goed idee. Maar hoe kunnen mensen met een IP ban het adres weten van banappeal?
17-3-2009 08:21
Ilovearagorn

Leader (9)

@Arjan: heb net een linkje toegevoegd aan de pagina waar staat
"WOW, niet schrikken:
Het systeem heeft in de database een ban staan voor *naam*"
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-3-2009 08:29
Jarre9

Inactief

quote:
Thulinma zei:

Clanmail adressen bestaan niet meer.

oh oke Plaatje.
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-3-2009 11:44
Bert

Rune Member (6.9)

Goed gedaan om het bij `de banpagina` te zetten, Cat.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

Den Boom In
17-3-2009 11:57
Paulus55

Rune Member (6.9)

Bah, dacht ik bijna Pol legaal af te kunnen kraken... Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-3-2009 12:38
Kingjr56

Gewist lid

Best balen Plaatje
als ik op zo`n linkje klik dan wilt die outlook openen en niet outlook express....
terwijl ik niet eens werkende outlook heb ....
17-3-2009 12:44
Otherwise777

Inactief

waarom niets voor namechange Plaatje?
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today!
17-3-2009 15:41
Lancedh

Inactief

Ik zou eigenlijk over een paar dagen (bv dit weekend ofzo) wel willen weten of dit systeem wel werkt zoals het hoort en of dus al iets effect heeft gehad op de sfeer op het forum.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-3-2009 17:06
f

Gewist lid

quote:
In plaats van daarover te zeuren, leek het me een veel beter idee er gewoon iets aan te DOEN.
Top, goed gezegd. Ik hoop dat dit gaat werken!
17-3-2009 17:14
Just Ne Pker

Leader (9)

Zeer goede update die zeker en vast zijn waarde gaat bewijzen en sowieso gemakkelijker is voor het MOLB-team om te werken Plaatje. Nu de rest van het lijstje nog Jaron! Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
17-3-2009 17:19
Catznc00kies

Inactief

quote:
Otherwise777 zei: waarom niets voor namechange Plaatje?

Dat kan toch stukken sneller als je het op IRC vraagt?

quote:
Newsflash Vragen, opmerkingen en tips over/voor de newsflash. Geen inzendingen, though!

Ik denk persoonlijk dat het beter is dat dit soort berichten best met de clan gedeelt kunnen worden, `andere projecten` is daar geschikt voor imo.
Dan kan tenminste de hele clan zijn mening laten weten over opmerkingen/tips voor de NF.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-3-2009 17:40
Deemril

Inactief

quote:
Leon zei: Opzich wel aardig, echter zou ik niet met die mails werken.
Moeilijk afzender achterhalen etc, fake mails (=Mensen maken fake e-mail accounts aan en flamen op de kritiek@rsrclan.com of andere mails.)
Ik heb een ander idee. Ongeveer zoals het werkt met Newsflash inzenden:

- Je kiest uit de mogelijkheden
- Je kiest het onderwerp
- Je vult de tekst in

Vervolgens kunnen de MOLB`ers onder het Admin Leden kijken welke PM`s over welk onderwerp ingezonden zijn, zoals het ook nu werkt bij de Ledenbestuur Admins.
Bij de Newsflash zie je tevens meteen de inzender die zijn of haar ding heeft ingezonden.

Mijn ontwerpvoorbeeld:
Plaatje

Ja, waarom doen we het zo niet? Kun je gewoon vanop rsrclan.com een mailtje sturen, das véél gemakkelijker en gebruiksvriendelijker.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Deemril on RuneClan
17-3-2009 17:53
Antwoord 16-30 van 36 totaal.
Vorige 15 << >> Volgende 6

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.