Zoek in het forum!
MOLMail
Hallo RSR!
De laatste dagen ben ik een beetje bezig geweest met puntjes aflopen die nog gedaan moesten worden in RSR. Dingen zoals bugfixes, gevraagde features, etc. Jullie hebben er vast wel wat van gemerkt.
Dit is er 1 van.

Op de vorige vergadering kaartte ik al aan (wow, ik sprak op een vergadering?!?) dat de sfeer in de clan niet bepaald geweldig is de laatste tijd. In plaats van daarover te zeuren, leek het me een veel beter idee er gewoon iets aan te DOEN. Vandaar dat er per direct een aantal wijzigingen wordt doorgevoerd:

- Het is niet meer de bedoeling dat je een Moderator, Operator, Leader of LB-persoon een PM, email, RS of IRC bericht stuurt over "officiële" zaken. Dit wil zeggen dat je geen PM`s meer stuurt over "Mag ik op inactief" en zo. Maar dingen als "Hoe was je weekend" - ECHTE private messages dus, mogen natuurlijk nog wel. De persoon ik kwestie maakt hier misschien uitzonderingen over, maar over het algemeen is het dus NIET de bedoeling over officiële zaken nog direct met iemand contact op te nemen.
- Wat moet je dan wel doen, als je een vraag, opmerking, verzoek, etc hebt? Well, dat is deel twee van deze "update". Vanaf vandaag mogen jullie MOLMail gaan gebruiken. Er zijn een aantal email adressen gekomen, namelijk:
ledenbestuur@rsrclan.com
newsflash@rsrclan.com
leaders@rsrclan.com
inactief@rsrclan.com
banappeal@rsrclan.com
operators@rsrclan.com
technisch@rsrclan.com
overig@rsrclan.com
kritiek@rsrclan.com

Al deze adressen komen binnen op een centrale plek op RSR, waar de Leaders, Operators, Moderators en LB mensen ze kunnen lezen. Zo wordt je verzoek altijd behandeld door iemand die weet waar hij/zij het over heeft, en kan de rest van het team je vraag en de reply erop nalezen. Was je bijvoorbeeld oneerlijk behandeld, dan valt dat dus meteen op. Ook kan je niet meer een inactiefheidsverzoek versturen naar iemand die op vakantie is, want die komen op 1 plek binnen, en iedereen met inactiefheidspowers kan je bericht verwerken.
Bovendien is het nu mogelijk om ban appeals te maken zonder de clanregels te breken, door simpelweg te emailen naar het speciale adres. Het lijkt mij wel duidelijk welke adressen waarvoor bedoelt zijn, zo niet kan je het altijd even navragen aan iemand van het MOLB team.

Een adres dat WEL even uitleg nodig heeft, en een extra regel met zich mee brengt, is het kritiek adres.
Dit adres komt NIET uit bij alle leaders, maar slechts twee personen. Mij en Pol. Het is bedoelt als je problemen hebt met een bepaald lid, of persoon in het MOLB team. Je kan dat soort kritiek sturen naar dat adres, dan zullen Pol en ik er de volle aandacht aan besteden, en als er echt sprake van een probleem is, dat probleem aankaarten zonder door te geven wie de opmerking maakte. Pol en ik kunnen erg subtiel zijn, en lossen zo alle eventuele problemen met bepaalde clanleden op. Hier staat wel tegenover dat het nu VERBODEN is je problemen met WELK LID DAN OOK openbaar te uiten. Als je Pietje een radiouurfaggotzak vind, prima, maar mail dat naar kritiek@rsrclan.com, maar ga het niet op het forum posten of in de chat verkondigen. Geef je er in je mailtje nog duidelijke redenen bij ook, dan zullen Pol en ik het proberen op te lossen. Sowieso krijg je altijd binnen een dag antwoord op mailtjes naar de hierboven gegeven @rsrclan.com adressen. Heb je na die tijd nog geen antwoord gehad - dan is je bericht dus niet goed aangekomen.

Let op, erg belangrijk is dat het nieuwe kritiek adres NIET alleen iets is waar het MOLB team zich achter kan verschuilen, maar het is een stukje persoonlijke zekerheid voor ELK lid. Ook als je level 1.0 bent en nog maar 5 minuten in de clan zit. Je doet gewoon normaal tegen iedereen, en als je een probleem met iemand hebt, mail je dat naar kritiek@rsrclan.com

Goed, lijkt me dat ik dat wel genoeg herhaald heb nu. Hopelijk lost dit een beetje de problemen die we nu hebben op, ik hoop het ieder geval wel. Natuurlijk staan ik en de rest van het leaders team open voor suggesties, en er is een grote kans dat ik deze nieuwspost edit in de komende dagen om onduidelijkheden weg te werken. Voel je vrij om contact met mij op te nemen als er iets niet helemaal duidelijk is, het belangrijkste is immers dat alle leden 100% vertrouwen kunnen hebben in dit systeem.

Alle nieuwe clanregels zullen vandaag nog in de regels worden toegevoegd, en de onderkant van elke bladzij zal de nieuwe email adressen gaan bevatten (waar nu het "Vragen? Klachten? Wil je een ban?" schermpje staat).

Oja, als laatste puntje nog even: Als je een email stuurt naar een van de nieuwe adressen, vergeet dan niet je gebruikersnaam te vermelden. Anders weten we natuurlijk niet wie je bent Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door ThulinmaRetired Sub-Leader (R) op 16-3-2009 19:33
Antwoorden:
Thulinma

Retired Sub-Leader (R)

Ik snap niet waarom je een gepimpt PM systeem ooit makkelijker zou kunnen vinden dan gewoon te kunnen mailen. Mailen is relaxed. Sneller is een zo een PM systeem sowieso niet - alles komt immers even snel op de site binnen en wordt even snel gelezen.

quote:
Otherwise777 zei: waarom niets voor namechange Plaatje?

Er is altijd nog het leaders@rsrclan adres, voor overige leader zaken - zoals namechanges.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-3-2009 18:38
Ilovearagorn

Leader (9)

Well, als je op die link klikt dat opent ie dat blauwsuikerlul-outlook, niet gmail. En dan gaat ie eerst nog n tijdje lopen ratelen ook voordat ie t open heeft..

Daarnaast komt het wel meer voor dat er (met het oude systeem) emails gestuurd werden voor inactiefheid zonder rsn erin. Handig is het niet.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-3-2009 19:33
Sir Mvl

Inactief

Gebruik dan Outlook of Windows Live Mail of een ander e-mailprogramma om je Gmail en/of welk andere e-mail dan ook die je moge hebben in te ontvangen?
En stel dan dat e-mailprogramma in als je `standaard e-mail programma` op je pc. Dan duurt het bij mij twee seconden voor die een nieuw bericht geopend heeft als ik het programma nog niet geopend heb. Meestal is dat wel al het geval en krijg ik het venster om een nieuw bericht te maken in 0.1 seconde? Veel sneller dan het pm venster te openen!

Handig genoeg denk ik, en als je je rsn niet vermeldt word je gewoon niet op in-actief gezet, toch vrij simpel en geen probleem want je eigen fout? :$
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-3-2009 19:49
Slang91

Gewist lid

handig etc goeie update
17-3-2009 23:09
Thulinma

Retired Sub-Leader (R)

quote:
Ilovearagorn zei: Well, als je op die link klikt dat opent ie dat vliegstierlijer-outlook, niet gmail. En dan gaat ie eerst nog n tijdje lopen ratelen ook voordat ie t open heeft..

Daarnaast komt het wel meer voor dat er (met het oude systeem) emails gestuurd werden voor inactiefheid zonder rsn erin. Handig is het niet.

Wat je browser opent als je op een mailto link klikt, is een instelling. Hij kan ook gewoon gmail openen in plaats van outlook hoor. Google dat maar eens. Niet iets waar ik als site admin vat op heb, ieder geval.

quote:
Sir Mvl zei: Handig genoeg denk ik, en als je je rsn niet vermeldt word je gewoon niet op in-actief gezet, toch vrij simpel en geen probleem want je eigen fout? :$

We kunnen tot op enige hoogte vaak wel uit het IP adres van de afzender afleiden wie een email verstuurd heeft, maar als er bijv 2 broers lid zijn van RSR, gaat dat fout (want we kunnen niet zien welke van de twee het verstuurde). Sowieso krijg je natuurlijk binnen een dag een reply, dus als je je naam bent vergeten te vermelden kunnen we er gewoon om vragen in die reply. Het kost wel meer tijd dan als je je naam gewoon vermeld, natuurlijk.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
18-3-2009 00:55
MacGyver

Retired Leader (R)

quote:
Ilovearagorn zei: Well, als je op die link klikt dat opent ie dat puntspuithoofd-outlook, niet gmail. En dan gaat ie eerst nog n tijdje lopen ratelen ook voordat ie t open heeft.

[Offtopic] Ik wil je wel een spoedcursusje "Gmail IMAP + Fatsoenlijke Mailclient (Dus niet Outlook) ipv browser" geven, als je daar behoefte aan hebt. [/Offtopic]
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

18-3-2009 03:26
Antwoord 31-36 van 36 totaal.
Vorige 15 <<

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.