Jmthebigman Rune Member (6.9) | quote: verstoppertje kan leuk zijn als veel mensenmee doen maar goed. vossenjacht leuk idee een keer een event maken en ik ben dan wel de vos 21-1-2005 20:27 | ||
Marduk God Gewist lid | Ik ben voor één pk-trip per week. Ik heb hier zo mijn redenen voor; die bekend zijn aan de mensen die het moeten weten. Ik merk evenwel op dat er hier veel mensen de situatie niet begrijpen. Er wordt één officiële pk-trip per week georganiseerd. Dit waarschijnlijk om het geruzie, de BS, en de onoverzichtelijkheid van de events te stoppen. Niets houdt er jullie echter tegen om met RSR-leden te gaan pken, mits dit niet in event-verband gebeurd (dus door het posten op "wilderniss")? Op die manier krijg je geen gezever over duimpjes (het is geen event) of over BS (het is geen officiële pk-trip, dus geldt die regel niet, meen ik), maar kan je toch op alle tijdstippen gaan pken indien jullie dat willen. Die regel is er waarschijnlijk onder andere gekomen om al het geruzie en het gezever te stoppen. 1) Bij pk-events zijn er verdacht veel BS-gevallen. Wat daar ook de reden van moge zijn, door één officiële pk-trip te houden, zijn de 7+ (en de andere leden; bv. zij met camtasia) veel beter in staat een oogje in het zeil te houden en deze verwerpelijke praktijk aan banden te leggen. 2) Op deze manier kan het veel overzichtelijker zijn voor de organisatoren. Het valt op hoeveel pk-events er wel niet zijn waarop er geen duimpjes uitgedeeld worden (door laksheid van de organisatoren?), wat dan weer resulteert in gebazel, gezaag, gezever, ruzie, etc. Mits een efficiënt registratiesysteem (en de inzet van de organiser) zal iedereen krijgen waar hij recht op heeft. 3) Elke dag is er wel weer een pk-event waar er iets foutloopt. Er wordt gebs-ed, er wordt gerunned/gelogged/getepelort, en ga zo maar door. Op deze manier worden de mensen die deze betreurenswaardige technieken hanteren, feitelijk buiten het gezag van RSR gesteld. Op deze manier worden zij, indien ze dat doen, niet meer met RSR geassocieerd. Die mensen zijn er ten dele de reden van dat wij een reputatie hebben een"noobclan" (not like I care, diegenen die het zeggen zijn zelf nu niet bepaald profs) te zijn. Hiermee kunnen we misschien die slechte reputatie kwijtspelen. Eigenlijk kan ik niet zo meteen een nadeel aan deze regel bedenken (in acht genomen wat ik in het begin zei), maar hier zijn alvast meerdere voordelen. Conclusie: er is dus één officiële pktrip van RSR waarop alle regels gelden, indien jullie "buiten" RSR (dus niet in een event) willen gaan pken, kunnen jullie gewoon een post maken op "wilderniss". Let wel, ik vermoed dat de RSR-regels niet meer zullen gelden op deze trips, ik weet dit evenwel totaal niet zeker. Merk op dat ik hiermee mijn eigen mening profileer en niet die van de leaders. Wellicht denken zij er anders over. ~Mardvk 21-1-2005 22:18 | ||
Bert Rune Member (6.9) | quote: Je hebt een punt ,en meer dan 1 Den Boom In 21-1-2005 22:40 | ||
Raylifes Gewist lid | @Mardvk: Maar zijn deze events altijd hetzelfde, zo van, altijd pken met full rune voor melee enzovoort, want als dat het geval is en er komen geen andere events meer of zelden heb ik geen zin om elke maand weer full rune op het spel te zetten. Ik weet dat full rune niet gigantisch duur is en ik heb het ook wel redelijk snel weer terug verdient, maar toch heb ik geen zin om vaak full rune kwijt te raken tijdens pk events. Aangezien ik niet bepaald een heel hoog cb heb is er inderdaad een grote kans op dood gaan voor mij en aangezien ik eervol genoeg ben om niet te teleporten of te loggen zal ik waarschijnlijk ook bijna altijd dood gaan aan vijanden met een hoger lvl. Mischien is het zo dat omdat er zo weinig events zullen zijn, veel mensen komen waardoor we niet meer zo'n grote kans hebben om verslagen te worden door een andere clan of zoiets dergelijks zoals die ****** van exer. Toch bestaat de kans er nog altijd en hierdoor word je dus door de clan verplicht om rune items op het spel te zetten. Indien niet alle events met de standaard regels zullen zijn trek ik al mijn argumenten in en zal ik braaf ja knikken 21-1-2005 23:02 | ||
Killalot 50 Gewist lid | dit is een dwaas idee dat de mensen die dan tegen pk-en zijn zelf events organiseren in plaats van te klagen en als zoveel mensen tegen pk-en zijn hoe komt het dan dat er meer mensen komen naar zo'n event dan naar zo'n *kuch* origineel event komen Dan moet je eens in februari kijken een event om rune ess te gaan minen als je met origineel dit bedoelt zal de clan niet lang meer meegaan Hoe haal je het in je hoofd ess te gaan minen voor een event dan dat je een gelimiteerd members eventsop legt of zo voor al de f2p strx wordenernog pk trips in members world georganiseerd zodat de f2p kunnen fluiten naar hun event in de maand Kortom ik vind het goed zoals het nu is Wie het eens ismetmij allemaal posten om te protesteren 22-1-2005 11:08 | ||
Belgiumcrock Gewist lid | marduk, als we 1 officiël event hebben en 2 niet gaat het zijn : het officiële event : veel man, weinig bsers ( maar het loggen en teleporten gaan ze niet kunnen tegenhouden ) de niet officiële : weinig man, slechte organisatie omdat er geen rsr leaders bij zijn, bsers, de meeste gaan dood, ... de officiële regels gaan niet meer gelden dus waarom zouden ze dan niet plots iemand gaan killen, dan krijg je nog wat ruzie tussen mensen in de clan dan krijg je 2 op 3 pk events van rsr zijn verschikkelijk slecht, dan word rsr helemaal als een noob-slechte pk-clan gezien volgens mij zijn de F2P mense hier zwaar de duppe van even een voorbeeld om dit te illusteren : de ene week is er een member pk trip de week daarop een 80+ pk trip dan een 'pure' pk trip voor -60 dan de members weer die dragons gaan killen in de wild en met de pkers onderweg ook afrekenen dan zitten de F2P spelers een maand zonder event als ze combat tussen 60 en 80 zijn ( de meerderheid dus ) als jullie 300 mensen willen uitsluiten en 300 mensen willen verliezen uit je ledenlijst (y) goe bezig manne, goe bezig ... zo moet je regels opstellen 22-1-2005 12:22 | ||
Born2die101 Gewist lid | 1. eerst moeten we 1 event per maand doen ( ben ik mee akkoord maar moest me wel al veel aanpassen) en dan 2. nog maar 1 pk event om de 8 dagen wat dus automatish zal zorgen dat er maar 2 events per week zullen zijn of nog minder en 1 daarvan zal meestal 1 van op niets trekken (zoals die ess minen) ofwel kbd events ofzo dus veel meer member events wat het dus nog moeilijker maak voor mij en mede f2p'ers nu zoek je gewoon om leden boos of teleurgestelt te maken oke we zijn een fun clan en geen pk clan maar de events die je kan organiseren buiten wildy zullen snel al bijna allemaal gebruikt zijn .... + de f2p mensen krijgen dan weerel een nadeel in de clan 22-1-2005 12:26 | ||
Belgiumcrock Gewist lid | omg je bent helemeel op je kop gevallen ofzo 1 event per maand? als ze dat doorvoer ben ik der echt mee weg! akkoord, rsr is een fun clan, daarom ben ik hem ook gejoint om met nederlandstalige rs mensen kennis te maken en fun te beleven. daarom organiseer ik ook altij een event en zeg der bij : "en het belangrijkste 'have fun'" bronze wars, blote vuist events , ... zijn leuk! maar thul vertelde me dat hij die saai vond ( de laatste keer dat hij erbij was was 1.5 jaar geleden ... ) + nu zullen we langer moeten wachten tot een volgend event en waarom joinen we dan gn andere clan omdat we daar ook events kunnen doen dat lijkt me toch ook niet goed? dit kan toch niet de bedoeling zijn ? 22-1-2005 13:14 | ||
Potterina Gewist lid | Ik snap het nut niet van deze update als mensen graak pken laat ze dan pken, en mensen die liever een 'origineel' event willen kunnen dat toch gewoon zelf organiseren? En het idee van 1 pk trip per week is niet zo slecht... maar dit is geen pk clan, en ik denk dat het er waarschijnlijk nogal noobish aan toe zal gaan... (no offense) 22-1-2005 13:28 | ||
Marduk God Gewist lid | quote: De manier waarop je die niet-officiële events omschrijft is net de manier waarop de meeste huidige pk-events verlopen. Men kan het forum niet opgaan zonder om de oren geslagen te worden met bs-verhalen. We worden trouwens al als een noob-slechte clan gezien, net vanwege die slechte events. Door één event per week zou er misschien iets aan kunnen gedaan worden. Merk trouwens op dat het een nogal algemene regel is. Er zijn inderdaad interne contradicties inzake members en f2p, maar dat kan toch nog aangepast worden? Ideeën zijn er om bekritiseerd en geperfectioneerd te worden. Btw (niet tegen Belgium), wat is dat dat ik hoor over dat ene event in de maand? Voor zover ik weet zijn er helemaal geen plannen om slechts een pk-event per maand toe te laten. Er is enkel een regel die stelt dat je ten minste één maal per maand op een event moet aanwezig zijn, wat me, voor de meesten dan wel, toch wel haalbaar lijkt. Maar ik hoor eigenlijk alleen kritiek op het idee. Jullie mogen natuurlijk jullie eigen mening hebben en uiten, maar wat stellen jullie dan voor? Ik zou graag alternatieven horen; Ik hoor hier geen andere voorstellen. En zo laten gaat niet echt, want er wordt: 1) teveel gebsed op die events 2) ze zijn soms totaal niet goed georganiseerd 3) soms krijg je geen duimpjes, waardoor er weer ruzie ontstaat. Wij willen daar iets tegen doen, en nu is het weer niet goed? Ik ben mij er evenwel van bewust dat één event in de week organiseren ook niet ideaal is, laat dat duidelijk zijn. Maar er moet toch iéts aan de situatie gedaan worden. ~Mardvk 22-1-2005 14:02 | ||
Born2die101 Gewist lid | 1 event per maand is al doorgevoert hoor zo je moet minstens naar 1 event per maand gaan 1. te veel gebsed op events ( dat lost je niet op door te maken dat er minder events zullen zijn ) wel door veel zwaardere straffen op bs'en te zetten 2. ze zijn soms totaal niet goed georganiseerd ( met minder pk events los je het ook niet op ( dat los je op met voor iedre event de beschrijving naar een leader te sturen en die beslist dan ofdat het event mag georganiseerd worden) 3. soms krijgen je geen duimpjes, waardoor er weer ruzie onstaat (los je ook niet op met die 1 pk event per 8 dagen ( dat los je op met een nieuwe regel toe te voegen zoals iedreen die naar een event gaat moet een screenshot van zijn aanwezigheid maken) dit zijn betere oplossingen dan die 1 pk event om de 8 dagen 22-1-2005 14:36 | ||
Marduk God Gewist lid | quote: Ja, dat weet ik, dat bedoelde ik ook. Ik kreeg de indruk dat de mensen dachten dat er slechts één pk-trip per maand mocht georganiseerd worden, wat dus niet de bedoeling is. quote: Ik weet niet of jullie het weten (geen verwijt), maar er staan al strenge straffen op bs'en. Het enige probleem is de kwaliteit van het bewijs-aangenomen dat dat er al is- meestal nu niet echt dermate overtuigend is. Door 1 pk-event per week te organiseren zouden de 7+, theoretisch dan, veel beter moeten in staat zijn om een oogje in het zeil te houden en eventuele overtreders te betrappen en bannen. quote: Ik heb me wellicht ietwat te onduidelijk uitgedrukt inzake "organisatie". De meeste events zijn duidelijk genoeg en hebben een dermate goede beschrijving dat ze door kunnen gaan. Dat is juist. Ik had het echter over de organisatoren, die het -soms dan- niet nodig vinden om af te komen (ze laten niets weten, de mensen staan daar voor niets), geen duimpjes willen uitdelen (meestal is het een zaak van willen; indien je op een event geweest bent is het de regel dat je de organiser pm'ed en dan krijg je, indien hij je -zelfs vagelijk- herinnert je duimpje), totaal niet in staat zijn te pken (ik heb het hier over pk-leaders die loggen van zodra ze een lv 90 zien en hun team in de steek laten), of zelf ruzie zoeken als iemand zijn zegje wil doen (bijvoorbeeld als ze van world willen veranderen). Met één pk-event kan dit wel opgelost worden, meen ik. De 7+ zijn zo veel beter in staat om het event op de voet te volgen (dus qua duimpjes en aanwezigheid van de organiser is er geen probleem), en, aangezien er -wederom theoretisch- een groot aantal mensen zullen zijn, zijn er ook veel mensen die kunnen leaden. Merk op dat ik je ideeën niet probeer af te kraken ofzo, ik ben zelfs blij dat er eindelijk eens constructieve kritiek komt. Ik heb zelf trouwens nog enkele nadelen voor dit systeem: 1) Niet iedereen kan op dat moment komen. Mits een goede afsprakenregeling kan dit wel verholpen worden, maar dan moet die er ook komen (ik heb het hier over een pk-event elke week op dezelfde dag en dezelfde tijd; er zijn altijd mensen die dan niet kunnen) 2) Er zullen wellicht veel teveel mensen aanwezig zijn om effectief te gaan pken. Er kan maar één persoon leaden (levert problemen op), en je kan een full rune ook niet in 100 stukken verdelen. Ook dit punt verdient nog aandacht. 3) Zoals ik al zei in mijn vorige post, het f2p-nadeel moet ook nog uitgewerkt worden. Maar, zoals ik daarnet ook reeds poneerde, het is een begin. Ideeën zijn er om bekritiseerd en verbeterd te worden. ~Mardvk 22-1-2005 15:21 | ||
Born2die101 Gewist lid | 1. worden de events door leaders of door rsr-leden georganiseerd ? want als het door leden is kunnen ze bv 80+ pk evnets maken waardoor nog minder mensen kunnen komen dus ik zou zeggen dat de pk envents vanaf nu voor iedreen zou moeten zijn ( je kan mssn een nieuw stemmings ding ofzo maken met tijdstippen voor de pk-tocht en dan om dan de 2 meest gewilde uren steeds afwisselen) 2. je kan mssn vanvooraf een list in vullen met een paar leaders en en de grote groep in kleinere delen lost het al voor een deel op en zeg gewoon met te veel mensen NIET SHAREN zo simpel is het 3. denk niet dat er daaraan iets te doen is want je kan moeilijk alle p2p events afschaffen (mssn dat de pk envents in f2p moeten zijn want dat zijn ze tog al meetsal 22-1-2005 16:39 | ||
Glowball02 Rune Member (6.9) | quote: 1. je neemt 2 of 3 tijdstippen, en je wisselt altijd af. er zijn geen (of toch niet veel) mensen die op 3 tijdstippen niet kunnen komen. 2. daar weet ik niet meteen een oplossing voor 3. organiseer de pk-events op f2p. de members zullen dit niet zo leuk vinden, maar ja. je kan voor hen ook 1 keer in de maand een event op de p2p server organiseren, maar dat vinden de f2p ook niet goed, omdat ze dan een event minder hebben dan de members, maar dit is toch het eerlijkste, vind ik. I'm not a Grammar Nazi. You're just a Grammar Jew. 22-1-2005 18:30 | ||
Born2die101 Gewist lid | hmm wat heb ik wel gezegt denk je ik zei net hezelfde over het eerste en het 3de ... zo si het niet moeilijk om op ideeen te komne hé 22-1-2005 19:24 |