A Clockwork Syringe
Gemaakt door: Thojohn22
Toevoegingen: Arnoud X122, Ilovearagorn, Nollie28
Laatste update op Ma 28 maa 23:29 2011
Deze quest is alleen voor members




Lengte: Lang
Moeilijkheid: Zeer Moeilijk
Skills nodig: Dungeoneering Level 50, Slayer Level 61, Construction Level 62, Summoning Level 65, Smithing Level 74, Thieving Level 74 en Defence Level 76. Ook moet je een relatief gemakkelijk gevecht met een Level 188 monster kunnen winnen.
Quests nodig: Rocking Out
Items nodig: In principe heb je voor deze quest geen items nodig, maar armour, een wapen en ranged equipment voor de boss zouden handig zijn, evenals prayer potions, anti-poison potions en food. Ook zijn een ectophial en house teleport runes aangeraden.
Startpunt: Bij de house portal van de locatie waar jouw huis zich bevindt.

1. Wanneer je bij je huis staat, moet je op het portaal klikken. Nu zal Postie Pete tevoorschijn komen. Nadat je met hem hebt gepraat, kun je een note vinden aan het portaal. Haal hem van het portaal af en lees hem, om de quest te starten.


2. In de brief staat dat er een pakje speciaal voor jou in je huis is bezorgd. Ga daarom nu je huis in en zorg dat je armour aanhebt(bij voorkeur ranged armour). Voordat je het pakje opent, kun je het beste een deur van je huis openen: dit zal spoedig handig worden, omdat je hier dan kunt safespotten.

Open nu de crate en Barrelchest Mk II (level 188) zal tevoorschijn komen. Probeer hem vast te zetten tussen je portaal en een deur. Hierna kun je hem ongestoord aanvallen met ranged. Na een tijdje zal hij een deel van je huis en je portal vernietigen. Probeer hem nu vast te zetten achter een muur. Nu kun je hem met ranged blijven aanvallen totdat hij dood is. Hij zal nu en dan wel een ranged attack doen, maar deze doet amper damage.


3. Nu de Barrelchest dood is, zul je een Zombie Head en een Estate Agent zien staan. Wanneer je met de Estate Agent praat zal deze vertellen dat de geleden schade aan je huis hersteld is, maar dat je zelf met de indringer zult moeten afrekenen. Om iets te weten te komen van de Zombie Head zul je zijn stressniveau moeten beïnvloeden. Je krijgt hiervoor een lijst met vijf mogelijkheden te zien. Het maakt niet uit in welke volgorde je ze gebruikt, maar als je haast hebt kun je rekening houden met het feit dat de Pignose zal dubbel zoveel effect heeft wanneer het direct na de Pinch Nose wordt gebruikt.

4. Nadat je dit het gedaan, moet je naar de pub in Port Phasmatys gaan. Hier zul je Bill Teach aantreffen. Hij zal je vertellen dat hij hier niet echt kan praten over zo'n gevoelig onderwerp. Ga daarom naar Mos Le'Harmless en ga naar de pub in het noorden.

Ga nu in de stoel zitten en vraag een 'Long Drop'. Zeg dan nog 'Aye, drop me' en je zult door een luik vallen.

5. Praat hier weer met Bill. Hij wil echter bewijs op tafel. Zet daarom nu de Zombie Head op de tafel en praat weer met Bill.

De Zombie Head wil helaas niets vertellen, dus zullen jullie iets extremers moeten proberen.

Je zult een Twiblik Night Special moeten halen bij Captain Braindeath. Je krijgt nu een Teleport Scroll, die je kunt gebruiken om van Mos Le'Harmless naar Braindeath Island en omgekeerd te teleporteren. Zorg dat je genoeg food en een anti-poison potion meehebt en dat je prayer points herladen zijn.


6. Wanneer je op het eiland aangekomen bent, moet je naar het westen gaan en praten met Captain Braindeath. Hij zal je vertellen dat enkele nieuwe werknemers zijn verdwenen vanwege een portaal uit Daemonheim, op de noordkant van het eiland. Hij vraagt je of jij voor hem naar hun lot wilt kijken. Maak plaats voor twee inventory items en vraag een diving device(indien je deze niet al heel toevallig bij je had). Doe je diving kit aan en ga nu naar het noorden van het eiland en ga daar de strange portal in(direct ten noorden van 50% Luke).

7. Nu je je in de dungeon bevindt, moet je alle drie gangen doorlopen en de bodies, die je in de laatste rooms kunt vinden, onderzoeken, zodat je hun naam te weten komt. Het is handig om hierbij Protect from Ranged te gebruiken.

Wanneer je alle drie namen hebt, moet je terugkeren naar Captain Braindeath en moet je de pirateneed afleggen. Hierna krijg je een pakket dat je naar Bill moet brengen. Teleporteer daarom nu terug naar Mos Le'Harmless.

8. Praat met Bill en hij zal het slot openen. Open nu het pakket zelf. Het blijkt een make-up en pruikenset te bevatten. Nu ga je de zombie verkleden! De combinatie die je kiest doet er voor de quest niet toe, dus het is aan jou om te kiezen. Wees creatief!

9. Nadat de Zombie Head er ietwat belachelijker uitziet, wil hij plotseling wel praten. Hij zal je vertellen waar de Barrelchests gemaakt worden. Ga terug naar de Mos Le'Harmless docks en praat met Bill Teach op zijn schip. Jullie gaan op reis naar Bloodsplatter Isle. Net nadat je Bloodsplatter Isle in zicht krijgt worden jullie aangevallen; jullie kunnen dus niet verder! Gelukkig heeft Bill een plan bedacht om je op het eiland te krijgen.

10. Ga de romp van het schip in en pak de volgende items op:

  • 1 Chain (Uit de Repair Locker)
  • 1 Cannonball (Uit de Gun Locker)
  • 3 Gunpowder (Uit een Gunpowder Barrel)
  • 1 Barrel (Van de Barrel Stack af)
  • 1 Hammer (Op de grond bij het aambeeld)
  • 1 Tinderbox (Op de grond bij het aambeeld)

Gebruik nu de Gunpowder op de Chain om een Heated Chain te maken.

Hierna moet je de Chain en de Cannonball aan elkaar smithen op de anvil. Combineer nu de Barrel met de Chain en je krijgt een Cannonball Barrel-boat. Ga terug naar boven en klik op het cannon in het oosten.

11. Je zult nu jezelf uit het kanon lanceren met de overige twee hoopjes Gunpowder. Nu je op het eiland bent, moet je de Perch Rock onderzoeken.

Het blijkt dat de seagull die op de Perch Rock zit een oude bekende is. Na wat met hem te hebben gepraat, moet je zeggen dat het je echt spijt. Hij zal hierna een plan hebben om de guards rond het eiland uit te schakelen. Je zult hem moeten bedienen en cannonballs op de guards laten vallen. Bestuur de seagull met de pijltjes en klik op de kogel om er één te laten vallen. Let wel op, er zit een kleine vertraging op de besturing, dus je zult lichtelijk moeten plannen. De guards bevinden zich op de west en de noordzijde van het eiland.

12. Als alle guards dood zijn, moet je terug naar het schip gaan en Bill vertellen dat het veilig is om aan te meren.

Loop nu naar binnen. Wanneer je ongeveer in de helft van de fabriek bent, zul je gevangen worden genomen.

Gebruik je thieving skill om de deur te picklocken en ga door de deur. Neem de Barrelchest parts(één item), een Roll of Bandage, een Barrel en een Surgical Mask mee uit de kisten iets ten noorden van het kamertje. Ga nu terug naar Bill en hij zal met wederom een plan komen en je een vermomming geven.

13. Ga terug naar Bloodsplatter Isle en doe de vermomming aan(indien er genoeg ruimte is om dit te doen). Nu moet je alle guards (in de vijf begaanbare kamers, niet de meest oostelijke) uitschakelen.

  • In het noordoosten moet je de linten rond de armen een beetje losser maken.
  • In het zuidoosten moet je praten met de Attendead. Hierna neem je 3 barrels en vult deze met Gunpowder(hiervoor moet je je vermomming weer uit doen, anders kun je er niet bij). Leg deze barrels dan op de tafels en laat ze ontploffen.
  • In het noordwesten moet je met de zombies op het bed praten.
  • In het zuidwesten moet je de gasflessen saboteren en daarna een mop vertellen aan de guards. Hierna moet je ze doodslaan.
  • In het westen moet je elke guard killen door op ze te slaan en eventueel je cannon te gebruiken om ze te stunnen.

Doorzoek nu in elke kamer de Investigation Boards zodat je in totaal vijf files vindt. Ga hiermee terug naar Bill. Praat dan weer met hem.

14. Nadat je met Bill hebt gesproken, zul je explosieven krijgen en moet je de rest van de productielijn opblazen. Keer daarom terug naar Bloodsplatter Isle. Ga nu de kamer in het oosten van de fabriek in en start de conveyor belt door op de lever te klikken. Nu moet je de conveyor belt beschadigen met de explosieven! De sado-machinists houden dit tegen door zichzelf op te offeren. Mocht je niet in staat zijn een explosief op de conveyer belt te zetten, kill dan de sado-machinist die bij de conveyer belt staat.

Probeer de belts te blijven laden met explosieven totdat ze alle drie kapot zijn en de muur is ontploft. Je kunt nu de muur overklimmen. Ga nu naar het oosten en klim via de ladder naar beneden.

15. Na een kleine cutscene moet je aan boord van een boot(zomboat) gaan, rondvaren en de andere boten kelderen.


Je bestuurt de zomboat door op het water of de mini-map te klikken, gewoon zoals je normaal ook loopt. De boten van de gewone zombies moet je twee maal raken; van Mi-gor en Murphy moet je vijf maal raken. Je valt ze aan door op hun boot te klikken. Let wel op, ze zullen terugschieten, dus repareer je schip tijdig(dit repareren wordt geannuleerd wanneer je ergens op klikt, maar als je van te voren je locatie al aanklikt blijf je in beweging). Je kunt slechts binnen een bepaald gebied bewegen.

16.Nadat je ze allemaal gekelderd hebt, vaar je automatisch terug naar Bill om weer met hem te praten(helaas zinkt je boot). Wanneer je terug op Mos Le'Harmless bent, ga je naar de pub en praat je in de kelder(gebruik de stoel) weer met Bill.



Gefeliciteerd! Quest voltooid!

Reward: 19k Defence Experience, 18k Smithing Experience, 18k Thieving Experience, 15k Summoning Experience, 11.25k Construction Experience, 11k Slayer Experience, 5k Dungeoneering Experience, toegang tot de level 50 Dungeoneering resource dungeon met 'Rum'-pumped Crabs, de teleportscroll om te teleporteren tussen Mos Le'Harmless en Braindeath Island en 1 Questpoint!
Klik hier om weer terug naar de Questlijst te gaan.