Rocking Out
Gemaakt door: Nollie28
Toevoegingen: Arnoud X122, Em0 666, Ilovearagorn
Laatste update op Di 28 dec 01:41 2010
Deze quest is alleen voor members




Lengte: Lang
Moeilijkheid: Zeer Moeilijk
Skills nodig: Level 60 Agility, Level 63 Thieving, Level 66 Crafting en Level 69 Smithing
Quests nodig: The Great Brain Robbery
Items nodig: Pirate Bandana, Pirate Leggings, Pirate Boots, Book o' Piracy, Fishbowl Helmet, Diving Apparatus, Ghostspeak Amulet, Hammer, 2 Bronze Wire, Charcoal, 20 Coins en 25 Ecto-tokens of 10 Ecto-tokens met een Ring of Charos. Een Ectophial is tijdens deze quest aangeraden.
Startpunt: Bill Teach, op het schip naar Mos Le'Harmless/Port Phasmatys



Vooraf: Als je deze quest sneller wilt doen dan in deze guide staat beschreven, moet je de guide lezen voordat je de quest doet. Voor de overzichtelijkheid zijn alle delen namelijk achterelkaar genoteerd, terwijl je de 5 toestemmingsbewijzen ook door elkaar heen kunt halen. Dit kan je loopwerk besparen.

1. Je begint deze quest wanneer je aan Bill Teach naar Rabbit Jack vraagt. Helaas durft hij je niets over hem te vertellen. Uiteindelijk vertelt hij je wie je wel verder kan helpen. De piraat young Ralph is volgens Bill een uitstekende bron voor verdere informatie over Rabbit Jack. Er is alleen 1 probleem. Young Ralph zit opgesloten in een van de best beveiligde gevangenissen in Runescape. Contact met hem opnemen, zal dus enige problemen kunnen opleveren.

2. Bill vertelt je dat je misschien gearresteerd kunt worden in het Rimmington Costums Office.

Ga dus naar Rimmington. Als je hier komt praat je met de Customs Officer en zeg dat je een mighty pirate bent. Hij zal je niet geloven, omdat je niet op een piraat lijkt! Kleed je om als een piraat(Gebruik hier de Bandana, Boots en Leggings voor). Praat weer met hem. Hij zal je outfit nu geloven maar zal nog niet geheel overtuigd zijn, en een vraag stellen. Hij zal vragen hoe ze de Gnome's Promise hebben geënterd. Dit weet je helaas niet: je zult op het bord naast de deur moeten kijken.
Geef de antwoorden zoals ze op het bord staan beschreven. Hierna zal de officier je onder arrest plaatsen. Bank al je spullen in de locker zodat deze naar de bank worden verplaatst en ga dan terug naar de Costums Officer.

3. Heavy-handed Harry brengt je dan naar de Rock, de zwaarst bewaakte gevangenis in RuneScape! Je krijgt in ieder geval wel een cel met een prachtig uitzicht (en een enorm gat in de muur). 'Shout' door de tralies van de deur en zeg dat je een bekentenis wilt tekenen. Je zal een Quill, een Inkbottle en wat Papier krijgen van Heavy-handed Harry.

4. Doe de Quill in de Inkbottle, en gebruik hem op het Papier. Schrijf nu een brief aan Ralph en gooi deze in de cel van Ralph. Nu moet je nog de aandacht trekken van Ralph, zodat hij de brief ziet. Aangezien Ralph nogal slechthorend is, is dit best lastig. Pak de Tin Cup op die op de vloer ligt.

Gebruik hierna je Tin Cup drie keer op de celdeur totdat je Heavy-handed Harry dusdanig geïrriteerd hebt dat hij een kom visstamppot in je gezicht gooit. Je Prison Uniform Top wordt nu een Fishy Prison Uniform Top. Vraag nu nog een stuk papier aan Harry. Gebruik je inkbottle op het Papier om Inky Paper te krijgen.
Ga nu naar buiten en gebruik je lege inktflesje op de scherpe rotsen om een Smashed Bottle te krijgen.


5. Doorzoek nu de rubble. In deze rubble vind je een oude Accordeon. Deze accordeon werkt helaas niet goed meer. Gebruik de Smashed Bottle nu op deze Accordeon. Ga weer naar binnen. Kies vervolgens de “tap” optie op de pipes vlak naast het raam van Ralph. Na een leuk gesprek in morsecode te hebben gehad met een andere gevangene, breekt deze pijp af. Gebruik deze Pipe en de Inky Paper ook op de Accordeon. Als je dit hebt gedaan krijg je een soort Macgyverstofzuiger.

6. Nu is het tijd om lekker te gaan jagen. Plaats je Fishy Prison Uniform Top op de Perch Rock buiten. Vanwege de soep die op je Prison Uniform zit, trekt het shirt al snel een zeemeeuw aan. Gebruik nu je stofzuiger op de rots om de meeuw op te zuigen!


Met je eigen zeemeeuw heb je nu het perfecte middel om de aandacht te trekken van Ralph. Laat je vogeltje los bij het raam door de 'Shout through Window' optie te gebruiken en je karakter zal een leuke A-team quote maken.


7.Praat met Ralph: hij wil je helaas geen informatie geven over Rabbit Jack. Dit wil hij pas doen wanneer je de Marks van de andere vijf kapiteins hebt. Deze kapiteins zijn Cap’n Braindeath, Izzy No-Beard, Bill Teach, Brass Hand Harry en One-eyed Hector.
Omdat One-eyed Hector helaas dood is, kun je de mark halen bij Redbeard Frank in Port Sarim.

8. Met deze informatie is het tijd om je ontsnapping te plannen. Dit zal niet zoveel planning vereisen aangezien naar de oostkant van het eiland gaan en van de pier afduiken het enige is wat je moet doen. Dat heb je nu eenmaal met cellen zonder muur! Dit eenmaal gedaan hebbende, bevindt je je op Karamja, vlakbij de werkende Gnome Glider. Vanaf dit punt zal de guide de vijf kapiteins beschrijven; zoals eerder vermeld, kun je de vijf Marks in elke willekeurige volgorde doen(Met uitzondering van Brass Hand Harry, hiervoor moet je een deel van Bill Teach zijn taak doen).

Cap’n Braindeath:


Voor Cap’n Braindeath moet je naar Braindeath Island. Pak dus je ectophial en ga naar Pirate Pete om naar het eiland te gaan. Eenmaal op het eiland aangekomen, praat je met Cap’n Braindeath en zeg dat je het over Rabbit Jack wilt hebben. Natuurlijk wil hij zijn Mark niet zomaar geven: je moet eerst wat voor hem doen voor hij je zijn Mark toevertrouwt.
Het enige wat je moet doen is Braindeath’s Rum verkopen aan een barman van “The Rusty Anchor” in Port Sarim. Braindeath geeft je een hele lading vermommingen om er voor te zorgen dat je de barman kan overtuigen.


Praat eerst zonder vermomming met de barman(in Port Sarim) en vraag naar de Rum. Hij wil niet alleen voor jou de rum inkopen. Gelukkig heb je genoeg vermommingen om ervoor te zorgen dat er genoeg vraag naar de rum is!
Helaas werken deze vermommingen niet als hij nuchter is. Bied hem dus een paar biertjes aan. Na een paar bier op te hebben, begint hij dronken te worden en zegt hij dat hij je bijna niet herkende. Nu kan je je vermommingen gebruiken om hem om de tuin te leiden. Loop naar buiten, en doe een vermomming aan.
Vraag opnieuw naar de rum! Herhaal dit vraagproces met de verschillende vermommingen(buiten omkleden). Als je al je vermommingen hebt gehad, ga je weer naar buiten om je laatste vermomming uit te doen. Praat nu weer met de barman. Hij geeft je een brief voor Cap’n Braindeath: hij wil de rum inslaan. Breng deze brief naar hem toe en hij zal je zijn Mark geven.


Bill Teach:
De volgende piratenleider is Bill Teach. Natuurlijk heeft die weer een taak voor je: alsof informatie zoeken over Rabbit Jack niet genoeg was. Hij wil dat je de Idol of Many Heads jat van 50 Ships Mufassah. Mufassah woont op Mos le’harmless. Ook geeft Bill Teach je een introductie brief aan Brass Hand Harry.
Ga nu naar de kleine Pub op Mos le’Harmless. Ga hier de trap op om Mufassah te vinden. De enige manier om het Idol te zien te krijgen is om zijn bemanning te joinen. Sluit je daarom aan bij zijn bemanning. Hij zegt dat de Idol op de bodem van de zee ligt, in één van zijn scheepswrakken, vlakbij Dragontooth Island.
Indien je geen Diving Equipment hebt, moet je dus naar Port Khazard om deze op te halen bij Murphy.

Zorg nu ook voor equipment om op Dragontooth Island te komen(25 Ecto-tokens(of 10 met Ring of Charos). Zorg ook dat je niet meer dan 25kg aan gewicht bij je hebt. Reis met de Diving Apparatus/Helmet en deze spullen moet je naar Dragontooth Island om de Idol op te halen.
Ga om op Dragontooth Island te komen naar Port Phasmatys en praat met de Ghost Captain in de Haven(Ten noordoosten van de bank).

Eenmaal op Dragontooth Island aangekomen, ga je naar het noordoosten van het eilandje. Hier zie je een chain uit het water komen. Doe je duikgereedschap aan. Gebruik nu de chain om het water in te komen.



Zwem meteen helemaal naar het oosten. Hier vind je een Karamthulhu die je kunt vangen. Vang deze Karamthulhu voor een sleutel. Zwem nu naar het wrak en ga meteen de trap op.
Gebruik de sleutel die je net van de Karamthulhu hebt gehaald op de kist die je daar ziet staan om een Crowbar te vinden. Ga nu de trap weer af. Ga nogmaals een trap af, naar het ruim. In het ruim vind je een berg rommel! Gebruik de 'Dig Mess' optie, om de crowbar te gebruiken om deze plek schoon te maken.

Als de plek schoon is, vind je de Idol of Many Heads. Breng deze terug naar Bill Teach. Hij zal je nu zijn Mark geven.



Brass Hand Harry:


Brass Hand Harry is te vinden op Mos le’Harmless. Neem de introductiebrief die je van Bill Teach hebt gekregen mee. Hij bevindt zich vlakbij 50 Ships Mufassah, op de bovenverdieping van de kleine bar ten noordwesten van de bank.
Je moet een Brass Hand maken voordat hij de Mark kan zetten. Je hebt hiervoor alleen een Hammer en 2 Bronze Wires nodig. Haal alle Broken Hands uit elkaar en gebruik twee delen op elkaar, om het repareermenu te krijgen.
Je hoeft alleen maar de parts zo over de blauwdruk te leggen dat ze een geheel vormen(je kunt bijdraaien/verplaatsen van delen doen met de knopjes).

Als die goed is, wordt de hand hierna automatisch gerepareerd. Geef nu de hand terug aan Brass Hand Harry. Hij geeft je nu een papier en inkt. Gebruik de hand op de inkt en daarna op het papier voor de Mark. Laat nog even je Mark aan Brass Hand Harry zien ter goedkeuring. Je kunt nu verder.


Captain Izzy No-Beard:


Captain Izzy No-Beard is de piraat van de Brimhaven Agility Course. Hij wil dat je terug gaat naar 'The Rock' gaat, om de brooch van een vriendin die daar is gestorven terug te halen. Ga dus terug naar 'The Rock' via de Customs Officer in Rimmington. Eenmaal in 'The Rock' doorzoek je het bed, voor een lockpick die in het kussen verstopt zit.
Gebruik deze lockpick op de deur. Nu de deur open is, vermoordt je de guard met je blote handen en doe je de kleren aan, zodat je vermomd bent.
Ga nu tweemaal de trap op en ga de Evidence Room binnen. Doorzoek hier de kasten totdat je de files van Wanda the Fish vindt.

Je kunt maar één file tegelijk pakken. Als je de file aan de Locker Officer geeft, krijg je de brooch van hem.
Ga met deze brooch terug naar Captain Izzy No-Beard voor je Mark.


Redbeard Frank:


Redbeard Frank bevindt zich in Port Sarim. Om deze Mark te krijgen moet je Frank overtuigen van de teruggekeerde dreiging die ontstaat door Rabid Jack. Je plant hiervoor een brief te halen bij de monniken van Harmony Island. Ga dus naar Mos le ’Harmless en praat met Brother Tranquility en vraag hem om een brief voor Redbeard Frank.
Hij geeft je dan een brief die je weer bij Frank moet bezorgen. Het is echter nooit bevestigd dat deze dreiging van Rabid Jack kwam. Na deze brief te hebben bezorgd bij Red Beard Frank vind hij, omdat het niet overtuigend genoeg is, dat je beter bewijs moet vinden.
Doe je Pirate Outfit weer aan. Ga nu met je charcoal naar Braindeath Island en praat met Captain Donnie. Hij geeft je een aantal plannen. Helaas is de helft hiervan niet leesbaar.

Je hebt geluk. Captain Donnie heeft “per ongeluk” de tekst in 50% Luke’s been gekerfd.



Ga naar 50% Luke en gebruik de Plans op hem. Je zult nu met je Charcoal de werkelijke plannen met betrekking tot de Brewery in handen krijgen. Met deze plannen heb je voldoende bewijs voor Redbeard Frank. Breng deze plannen naar hem toe, voor de laatste Mark.



Young Ralph:

9. Ga nu met alle vijf Marks naar de Costums Officer in Rimmington. Praat met hem om een file te krijgen. Gebruik de Marks op de file. Geef daarna de file af aan de Costums Officer en keer terug naar "The Rock".
Pak nu weer de lockpick onder het kussen vandaan en ga, nadat je wederom een outfit van een guard hebt bemachtigd en aan hebt gedaan, weer naar de Evidence Room en praat met de Locker Officer om je file te ontvangen.

Als je eenmaal de files hebt kun je ze naar Young Ralph brengen. Hij zal je het verhaal van Rabid Jack's fatale dag vertellen!



Gefeliciteerd! Quest voltooid!

Reward: 25k Crafting Experience, 25k Agility Experience, 25k Thieving Experience, 25k Smithing Experience, en 2 Questpoints!

Klik hier om weer terug naar de Questlijst te gaan.