Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [Clanlogo wedstrijd!]
Clanlogo wedstrijd!
Hallo leden en ander gespuis!

Het zit er al een tijdje aan te komen, dat er een nieuwe stijl voor de clan site moet komen.
We zien er immers (nog steeds) een beetje kinderachtig uit met dat bloed en bliksem op de front page - zo jaren negentig.

Vandaar dat er gedurende de gehele komende week een clanlogo design wedstrijd is afgekondigd!

Even een paar regeltjes:
- Iedereen mag meedoen, leden, leaders, total strangers. Zolang je maar een logo instuurd, doe je mee.
- Het logo moet vector art zijn - dit wil zeggen van het bestandstype SVG (Scalable Vector Graphics). Een geweldig en gratis programma waarmee je dit soort bestanden kan maken is hier te downloaden: [http://www.inkscape.org/download/?lang=en] - een ander programma gebruiken mag natuurlijk gewoon, zolang je maar een SVG bestand instuurt!
- Bovenstaande eis is zodat we het logo makkelijk kunnen herbruiken in art voor de rest van de site en dergelijke. Logo`s die geen vector art zijn doen niet mee aan de wedstrijd, hoe mooi ze ook zijn.
- Insturen van een logo gaat naar het email adres jaron@vietors.com - zet de tekst "clanlogo wedstrijd" ergens in je onderwerp zodat ik weet dat het een inzending is!
- Je mag zoveel logo`s insturen als je wilt, er is geen limiet per persoon, en veel logo`s insturen verhoogd of verlaagd je kansen om te winnen niet. We nemen gewoon het beste ontwerp, of dat nou het enige ontwerp van persoon X was, of een van de 1000 ontwerpen van persoon X.
- Samenwerken is toegestaan, vermeld dan wel even de namen van iedereen die meewerkte aan het ontwerp in je inzending.
- Insturen mag vanaf nu TOT maandag 20 april. Dus laatste inzendingen die nog meedoen moeten een seconde voor middernacht op 19 april binnen zijn! Als je een paar minuten te laat bent zien we het waarschijnlijk nog wel door de vingers, maar geen garanties. Of je nou vroeg of laat instuurt, je maakt evenveel kans.
- Je mag ook meerdere versies van een zelfde ontwerp insturen, we kiezen gewoon de versie die wij het mooiste vinden.
- Gebruik geen artwork dat niet van jou is. Dus geen gestolen werk van anderen insturen.
- Na inzending mogen we je logo gebruiken zoals we maar willen. Natuurlijk wordt je als auteur van het logo vermeld, maar je rechten om ons geld te vragen voor gebruik van het logo en dergelijke vervallen.

Hoe maak je meer kans om te winnen?
- Maak een logo dat er "cool" uit ziet: niet opschepperig, maar wel stijlvol.
- Probeer RuneScape te impliceren, op zo een manier dat alleen RS spelers het zien. Iemand die RS niet kent, moet het logo dus niet direct met een kinderspelletje in verband kunnen brengen.
- Maak het niet te ingewikkeld, liefst maar een paar kleuren als het kan. Veel kleuren mag, maar het moet wel erg mooi zijn als je er veel gebruikt. Simpel is vaak beter, maar dat is je eigen keuze natuurlijk.

Verder nog een paar puntjes:
- Er is geen enkele garantie dat we een winnaar kiezen - misschien organiseren we wel nog een wedstrijd als er geen enkele inzending goed vonden.
- De hele frontpage zal het design van het logo gaan volgen, en er zal een nieuwe default skin worden gemaakt die erbij past. Hiervoor kunnen we je, mits je logo gekozen wordt, om hulp vragen bij het design. Je hoeft niet perse te helpen in dat geval, maar dat zou wel zo fijn zijn.
- Er is geen prijs, behalve dan de eer dat je het nieuwe clanlogo hebt ontwikkeld. Natuurlijk wordt je wel als winnaar en als auteur van het nieuwe vernoemt.
- Er is geen stemming. De het MOLB team kiest een winnaar. Wel worden de beste designs achteraf op de site gezet. (Of alle designs, als er erg weinig inzendingen zijn.)

Ten slotte: veel succes! Als er nog vragen zijn, post maar.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door ThulinmaRetired Sub-Leader (R) op 12-4-2009 02:20
Antwoorden:
Twan

Rune Member (6.9)

Koeliejoelie een nieuwe frontpage. Succes met ontwerpen iedereen!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
12-4-2009 02:24
Rutgerino

Inactief

Gaaf! Ik hoop dat we echt een vet kikke logo krijgen, ik ben die 2 zwaardjes in m`n favorieten inmiddels wel een beetje zat. Plaatje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-4-2009 02:25
H0tmarijke

Adam Member (5.8)

Cool! Een nieuwe frontpage!
Mijn ontwerp (svg) is bijna af. Nog een paar kleine tweaks en dan is ie zeker `n kanshebber Plaatje
(Koppeling opslaan als... gebruiken. FF opent het zo cool als ie is in xml)
Voor zij die dit niet kunnen openen heb ik hier (png) een voorproefje.

Hoewel de uitslag bij deze al gekend is, wens ik jullie veel geluk met jullie ontwerpen!

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
"He who joyfully marches to music in rank and file has already earned my contempt. He has been given a large brain by mistake, since for him the spinal cord would suffice. This disgrace to civilization should be done away with at once. Heroism at command, senseless brutality, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism, how violently I hate all this, how despicable and ignoble war is I would rather be torn to shreds than be part of so base an action. It is my conviction that killing under the cloak of war is nothing but an act of murder."
12-4-2009 04:25
Lancedh

Inactief

quote:
- Er is geen stemming. De het MOLB team kiest een winnaar. Wel worden de beste designs achteraf op de site gezet. (Of alle designs, als er erg weinig inzendingen zijn.)

Spijtig, of is dit gewoon omdat anders zij met de meeste vrienden meer kans maken.

Ook wel irri dat ik pas volgend jaar grafisch ontwerp ga volgen =/
Miss probeer ik wel wat als ik me verveel.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-4-2009 11:04
Just Ne Pker

Leader (9)

Een stemming door de MOL`s is gewoon praktischer Lance, en hoewel sommigen zeggen dat je dan vriendjespolitiek krijgt, kan je er toch vanuit gaan dat het MOLB-team een objectieve keuze zal maken. Anyway, leuk om te zien dat de frontpage updated gaat worden. Misschien dat de makers ervan (want ik zuig in zo`n dingen Plaatje) ook rekening kunnen houden met extra info die op de site komt, zoals een inlogvak. M.a.w. meer een totaalbeeld van de frontpage maken. Maar een logo op zich is ook al best goed! Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
12-4-2009 11:11
Ilovearagorn

Leader (9)

Ok ehm zoiets? Moet wel zeggen dat ik atm nog geen hol van dat programma snapPlaatje
Plaatje[http://i44.tinypic.com/259evtk.png] width=400>
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-4-2009 11:13
Lancedh

Inactief

2 vragen ivm dat programma.
1) Is het mogelijk om zelf een afmeting te kiezen ?
2) Is het mogelijk om een logo te maken in photoshop, dan te copieren in Inkscape en zo op te slaan als .svg ?
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-4-2009 11:26
Deemril

Inactief

Ik zelf snap geen r*et van dat programma, ik ga dus ook niets ontwerpen! Veel geluk iedereen met het ontwerpen van de homepage!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Deemril on RuneClan
12-4-2009 11:26
H0tmarijke

Adam Member (5.8)

RTFM:
[http://tavmjong.free.fr/INKSCAPE/MANUAL/html/index.php]

Lancedh:
1) Om Tim te citeren: Vector art-bestanden hebben het geweldige voordeel dat ze geen kwaliteitsverlies hebben bij het resizen.
2) Je kunt in een SVGbestand linken naar een .png/.jpg/... maar dat is niet de bedoeling vermoed ik. Alle voordelen van SVG worden daardoor teniet gedaan.
Als je een xmlversie bekijkt, is het meteen duidelijk dat je gemakkelijk op elk object wiskundige bewerkingen kunt uitvoeren. Hierdoor wordt het meteen ook gemakkelijker om leuke effectjes toe te voegen en te veranderen.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
"He who joyfully marches to music in rank and file has already earned my contempt. He has been given a large brain by mistake, since for him the spinal cord would suffice. This disgrace to civilization should be done away with at once. Heroism at command, senseless brutality, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism, how violently I hate all this, how despicable and ignoble war is I would rather be torn to shreds than be part of so base an action. It is my conviction that killing under the cloak of war is nothing but an act of murder."
12-4-2009 11:43
Stanley

Rune Member (6.9)

Tot wanneer mag je insturen?
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-4-2009 11:56
Thulinma

Retired Sub-Leader (R)

Stanley: Zoals in de topic al staat, TOT 20 april, dus tot en met de laatste seconde van 19 april is inzenden toegestaan.

quote:
H0tmarijke zei: Cool! Een nieuwe frontpage!
Mijn ontwerp (svg) is bijna af. Nog een paar kleine tweaks en dan is ie zeker `n kanshebber Plaatje
(Koppeling opslaan als... gebruiken. FF opent het zo cool als ie is in xml)
Voor zij die dit niet kunnen openen heb ik hier (png) een voorproefje.

Hoewel de uitslag bij deze al gekend is, wens ik jullie veel geluk met jullie ontwerpen!

Hoewel het toegestaan is om je logo`s te posten, wordt dit afgeraden, zodat anderen niet je ideeen kunnen stelen. Note wel dat ingevoegde plaatjes natuurlijk niet zijn toegestaan omdat, zoals je zelf al in je volgende post zei, dan alle voordelen van SVG verdwijnen.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-4-2009 13:25
Rutgerino

Inactief

quote:
Ilovearagorn zei: Ok ehm zoiets? Moet wel zeggen dat ik atm nog geen hol van dat programma snapPlaatje
Plaatje[http://i44.tinypic.com/259evtk.png] width=400>

Sorry, maar dát is wat ik noem lelijk Plaatje Maar ja, het zal nog wel wat mooier worden he?
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-4-2009 14:19
Gregoryw

Rune Member (6.9)

Als ik nog ergens een gaatje vind ik mijn agenda, zal ik ook wat uitproberen. Alleen is de deadline van 20 april wat héél kortbijPlaatje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-4-2009 14:35
Ilovearagorn

Leader (9)

quote:
Rutgerino zei:

Sorry, maar dát is wat ik noem lelijk Plaatje Maar ja, het zal nog wel wat mooier worden he?

I agreePlaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-4-2009 14:39
Rndom Angl

Inactief

quote:
Thulinma zei: Hoewel het toegestaan is om je logo`s te posten, wordt dit afgeraden, zodat anderen niet je ideeen kunnen stelen.

lol
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
hijdoetutweereensnietofzo Hi mom!
12-4-2009 15:23
Antwoord 1-15 van 25 totaal.
>> Volgende 10

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.