Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [Aan alle AVG-gebruikers]
Aan alle AVG-gebruikers
Allerliefste RSR`ertjes, bij deze een waarschuwinkje:

AVG heeft in zijn update een grote fout zitten, waardoor hij "C:WINDOWSSYSTEM32User32.dll" als een virus aanziet (Trojan Horse PSW.Banker4.APSA om precies te zijn). Mocht dit gebeuren: verwijder het NIET! Je computer crasht dan tijdens het opstarten, waardoor hij opnieuw begint. Oftewel: hij is best wel stuk.

[Xedit]
Het betreft dus een zogenaamde Trojan in de file: "C:WINDOWSSYSTEM32User32.dll". Geeft je AVG dit aan als een virus, delete deze dan ABSOLUUT NIET.

AVG heeft dus weer eens een blunder gemaakt, en als je deze file delete dan is je computer gedoemd tot de constante opstart-apocalyps. In other words, je hele systeem raakt nogal fucked up.
[/Xedit]

Mocht dit bericht te laat komen: om dit te fixen, heb je de opstart-cd nodig. Ik weet nog wel *ongeveer* hoe, maar ik denk dat ik de precieze uitleg best aan Pol (MacGyver) of Jaron (Thulinma) overlaat.

Veel geluk ermee Plaatje

Tim en Arnoud

[edit] M'n fix is door Pol goedgekeurd:

quote:
- Zoek je opstart-cd en steek 'm in
- Tijdens het opstarten wordt gevraagd om op een toets te drukken om via de cd te booten, doe dat.
- Laat 'm ff bezig zijn, tot je gevraagd wordt wat voor installatie je moet hebben. Kies 'Repair' (druk op R)
- Ga naar je cd-drive (bv D). Typ:
* D:
* cd i386
* expand user32.dl_ C:WINDOWSSYSTEM32
- Om te controleren of hij braafjes gekopieerd heeft:
* C:
* cd WINDOWSSYSTEM32
* dir user*.*
- In die lijst zou ergens 'User32.dll' moeten staan. (Als je dit deed vóór de vorige stap, zal het er dus *niet* staan.)
- Reboot:
* exit
- Als hij vraagt om op een toets te drukken om via de cd op te starten: dat hoeft dus niet meer.
- Haal je cd eruit en hou 'm goed bij, je kunt nooit weten waar je'm nog voor nodig kunt hebben Plaatje
AVG heeft trouwens een nieuwe update uitgebracht, dus als je die ff update, zal het ook niet meer voorvallen Plaatje [/edit]
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
I'm not a Grammar Nazi. You're just a Grammar Jew.
Gepost door Glowball02Rune Member (6.9) op 9-11-2008 14:59
Antwoorden:
Catznc00kies

Inactief

Maar is het ook niet oplosbaar als iemand zijn werkende user32.dll upload?
EDIT: blijkbaar niet...
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
9-11-2008 22:23
Knuffelboom

Gewist lid

Jawel Catz, alleen moet je wel zorgen dat de `donor` pc dezelfde Service Pack geïnstalleerd heeft. Maar dan zit je nog met het probleem dat je een LifeCD nodig hebt ofzo.
10-11-2008 17:34
Ijmuide 222

Inactief

Het rare is, ik heb hier al een tijdje last van maar ik gebruik geen AVG. Kan dit ook door iets anders komen?
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
10-11-2008 17:55
Powerlifter2

Gewist lid

ik had hem ook.. en verwijdere de hem ook maar met mijn pc is niets gebeurt? kan dat komen omdat ik hem verwijderd heb gewoon? en niet op power "remove"?

Trouwens ik kreeg eerst 1 melden toen ik die verwijderde waren het ineens 3 ;l

Mja, Gelukkig leeft me pc nog;p
11-11-2008 08:36
Maximasje

Gewist lid

Geen AVG = ftw. Plaatje n_n
11-11-2008 08:39
Powerlifter2

Gewist lid

AVG is opzich wel goed;p
ze maken soms blunders mja
11-11-2008 15:24
Jmthebigman

Rune Member (6.9)

norton is beter vind ik zelf :$
enig fout die norton soms maakt is dat hij iets te voorzichtig is.
aangezien hij vaak trainers voor fifa/gta etc aanziet als trojan horse na een tijd je XD
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
active rs player, pro-castlewars-player between 2004-2008
11-11-2008 17:52
Paulus55

Rune Member (6.9)

We gaan dooooooooooooooooood!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-11-2008 17:34
Deemril

Inactief

quote:
Maximasje zei: Geen AVG = ftw. Plaatje n_n

Just like me =)
Norton ftw! Norton rulez!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Deemril on RuneClan
13-11-2008 19:29
Antwoord 16-24 van 24 totaal.
Vorige 15 <<

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.