Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [Uitleg downtime vanochtend]
Uitleg downtime vanochtend
Vanochtend om 2u had Trekkie1701 de RSR server uitgezet.
Hij dacht dat er een beveiligingslek was, wat natuurlijk een prima reden is om te server uit te zetten.
Alleen waren eventuele problemen gister al opgelost, dus hij kwam een beetje laat Plaatje

Anyway, dit is het verhaal:
Nlhans deed een javascriptje in zn sig (verboden...) en gebruikte dat om het cookie van je wachtwoord naar zijn site te sturen (ook verboden...).
Hij gebruikte dit om de RSR passes van leden aan anderen te geven (verboden...), en zelf op hoge-clearance accounts in te loggen (surprise, ook al verboden).

Wat er is gebeurd?
Eigenlijk niks. We hebben meerdere beveiligingen, en hij kwam alleen door de eerste. Op elke account had hij geen powers, en alles wat hij deed is gelogged.

Nlhans heeft inmiddels een IP ban voor het overtreden van bovenstaande 4 regels.
Mocht iemand willen herhalen wat hij deed, dat kan niet meer. Javascript in je sig en posts staat nu uit (jammer, want het was wel handig), en je wachtwoord wordt niet meer in een cookie bewaard (dus dat wordt weer intikken op het inlogscherm, jongens!)

Ow, als er mensen bang zijn dat anderen hun RSR pass weten, stuur me een PM (PM! Geen e-mail! Geen msn!) met het nieuwe wachtwoord dat je wilt, en dan change ik het voor je.

Wat hebben wij hiervan geleerd? Dat ook slimme mensen dom kunnen zijn. (Nlhans was toch wel een beetje slim, maar zo stom om 4 regels te overtreden... May he rest in peace.)
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door ThulinmaRetired Sub-Leader (R) op 9-4-2005 11:36
Antwoorden:
Sir Mvl

Inactief

aah daarom was de server uitgezet, ik dacht al: waarom nu weer... Plaatje

maja 't is goed dat 't is opgelost Plaatje

en inderdaad dat is wel heel slim dat hij het heeft verteld ja ..Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
9-4-2005 13:07
Leon

Gewist lid

mooi zo haal hem ook uit de clanhighscore op de site...
9-4-2005 13:52
Tines4win

Gewist lid

Mijn wachtwoord van rsr is heel anders dan rs. Dus aan mijnens heb hij niets.
Oja, ik dacht dat hij wel normaal was en geen hacker. Hij praatte op het forum altijd heel relaxt enzoPlaatje
9-4-2005 14:31
Jules

Inactief

Voor mensen die hun RSR hetzelfde als hun RS wachtwoord hebben, zou ik het NU veranderen Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
9-4-2005 14:48
Priamus

Gewist lid

Lijkt me wel slim ja.

Leuk geprobeerd maar het faalde in de afwerking...
Niet echt slim dus..
9-4-2005 15:12
Bamberg88

Gewist lid

lol gelukkig is het nu voorbij PlaatjePlaatje maar weten jullie van wie hij het password heeft?
9-4-2005 15:56
Kholdstare 4

Gewist lid

Die was wel heel stom om zoiets te doen. Da lukt toch bijna nooit zonder opgepakt te worden. Volgens mij wou die op een originele manier uit de clan gaan Plaatje.
9-4-2005 16:05
Rezer88

Rune Member (6.9)

Tja dat was ff wat minder idd, gister avond ik feesie Plaatje dus ik kwam rond uurtje of 2 ff men pc checken, (was bij mij thuis dus). Maar nee ik kon nie eens ff in nachtbikkel posten. Iets wat toch best leuk is als je misschien een heeeeel ietsie pietsie te veel gedronken heb.

Mja gelukkig ist probleem opgelost Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Rezer88 - Banned November 17th. Current owner of Melchiah_1 ~ http://www.nomercy-clan.com ~
9-4-2005 19:16
Jmthebigman

Rune Member (6.9)

quote:
Compunick zei: ik wil dat idd ook wel weten maar heeft trekkie ook geen javascriptkje in zijn sign?

krijg net te horen dat dat niet mag.
zelfs niet wat ik dacht ook al deed ik dat niet.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
active rs player, pro-castlewars-player between 2004-2008
9-4-2005 19:32
Rotterdam1

Gewist lid

hij verraadt zijn eigen clanmaten! maar goed dat hij gebanned is. wat zou hij nog meer van plan zijn als hij niet gebanned wasPlaatje?
9-4-2005 19:34
Jmthebigman

Rune Member (6.9)

mss de clan over nemen
enzovoort.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
active rs player, pro-castlewars-player between 2004-2008
9-4-2005 19:38
De Z Warrior

Inactief

quote:
Thulinma zei: Hij heeft het ons zelf verteld. Wat zijn domheid alleen maar meer bewijst Plaatje

daar hoef je niet dom voor te wezen maar hij kan het licht wel hebben gezien Plaatje en dat hij het wilde opbiechten PlaatjePlaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image Hosted by ImageShack.us
9-4-2005 19:38
Joepi2

Gewist lid

prima informatie.
Maar toch nog een beetje vaag Plaatje. Je hebt het over een ipban. Daarmee voorkom je dat de betreffende persoon via dezelfde computer onder een andere id op deze site komt, maar....... ik ben er niet gerust op dat hij dat niet via een andere computer doet. Ik het nl het idee dat het voor zulke personen een sport is om beveiligingen te slim af te zijn. Is eigenlijk wel jammer, er zijn genoeg andere uitdagingen, zonder mensen de stuipen op het lijf te jagen, om je talenten te gebruiken.

ik heb hier trouwens ook aan ander password dan op rs.

keep up the good work, oftewel, in goed nederlands: ......... he, geen flauw idee wat het in het nederlands is

9-4-2005 21:15
Berniej B

Gewist lid

Naja .. als merian lover hetzelfde pass voor rsr heeft dan rs .. dan zou ik um cker veranderehPlaatje

maare zo dom is hij niet Plaatje

Ik heb oowk niet hetzelfde pass.. Plaatje
9-4-2005 21:21
Nickalicious

Gewist lid

`@bern of winterdreamPlaatje na ja ty thul
9-4-2005 23:18
Antwoord 16-30 van 31 totaal.
Vorige 15 << >> Volgende 1

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.