Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [Uitleg downtime vanochtend]
Uitleg downtime vanochtend
Vanochtend om 2u had Trekkie1701 de RSR server uitgezet.
Hij dacht dat er een beveiligingslek was, wat natuurlijk een prima reden is om te server uit te zetten.
Alleen waren eventuele problemen gister al opgelost, dus hij kwam een beetje laat Plaatje

Anyway, dit is het verhaal:
Nlhans deed een javascriptje in zn sig (verboden...) en gebruikte dat om het cookie van je wachtwoord naar zijn site te sturen (ook verboden...).
Hij gebruikte dit om de RSR passes van leden aan anderen te geven (verboden...), en zelf op hoge-clearance accounts in te loggen (surprise, ook al verboden).

Wat er is gebeurd?
Eigenlijk niks. We hebben meerdere beveiligingen, en hij kwam alleen door de eerste. Op elke account had hij geen powers, en alles wat hij deed is gelogged.

Nlhans heeft inmiddels een IP ban voor het overtreden van bovenstaande 4 regels.
Mocht iemand willen herhalen wat hij deed, dat kan niet meer. Javascript in je sig en posts staat nu uit (jammer, want het was wel handig), en je wachtwoord wordt niet meer in een cookie bewaard (dus dat wordt weer intikken op het inlogscherm, jongens!)

Ow, als er mensen bang zijn dat anderen hun RSR pass weten, stuur me een PM (PM! Geen e-mail! Geen msn!) met het nieuwe wachtwoord dat je wilt, en dan change ik het voor je.

Wat hebben wij hiervan geleerd? Dat ook slimme mensen dom kunnen zijn. (Nlhans was toch wel een beetje slim, maar zo stom om 4 regels te overtreden... May he rest in peace.)
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door ThulinmaRetired Sub-Leader (R) op 9-4-2005 11:36
Antwoorden:
Maggot666_s

Gewist lid

Geweldig onnozel dus. Mja wel slim van em om zo'n scriptje te maken. Niet slim omdat er een ban op staat.
9-4-2005 11:38
El_barto_02

Gewist lid

Omg, wat een Noobish hacker
als je iets hacked moet je dat dan wel ineens goed doen he Plaatje

May he rest in Plaatje Plaatje

Dom van hem om RSR te hacken:

-wat ben je ermee?, iedereen weet ondertussen al dat elke 8+ maar via 1 ip adres kan inloggen
- Dom om te Hacken onder de neus van Thul

Greets Bart
9-4-2005 11:49
Stevo575

Gewist lid

idd domme hacker ik h8 ze idd rest inPlaatje Plaatje
9-4-2005 11:51
Thulinma

Retired Sub-Leader (R)

Mag ik even melden dat dit niet onder hacken valt? Althans, een javascriptje in je sig zetten vind ik geen hacken....
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
9-4-2005 11:51
Jmthebigman

Rune Member (6.9)

maar over die passes wel Plaatje
dat is iemand persoonlijke keus neem ik aanPlaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
active rs player, pro-castlewars-player between 2004-2008
9-4-2005 11:55
Aleela

Gewist lid

en de clan is ook weer 1 man kleiner Plaatje
9-4-2005 12:00
Blackmoon12

Gewist lid

tja domme actie ik zie ook zijn punt niet in waarom wil hij zooo graag die passes weten nouw ja weer een zwak punt versterkt
9-4-2005 12:01
Gregoryw

Rune Member (6.9)

Gelukkige hebben we zo geweldige leaders...
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
9-4-2005 12:01
Rutgermans

Inactief

En dan wil ik natuurlijk weten: hoe kwamen jullie hierachter? Plaatje of is dat supergeheim Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

Gestopt met RuneScape.
9-4-2005 12:02
Nickalicious

Gewist lid

ik wil dat idd ook wel weten maar heeft trekkie ook geen javascriptkje in zijn sign?
9-4-2005 12:09
Erikje90

Gewist lid

mooi om de server uit te zetten. Zeker als het probleem toen al opgelost wasPlaatjePlaatje

Slim om hem op te pakke. Ben trots op jullie rsrPlaatjePlaatje
9-4-2005 12:13
Thulinma

Retired Sub-Leader (R)

Hij heeft het ons zelf verteld. Wat zijn domheid alleen maar meer bewijst Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
9-4-2005 12:14
Killerareso

Gewist lid

hehe lol Plaatje goed gedaan thulinma. zou niet leuk zijn als iemand op mijn account zit Plaatje maar ik snap niks van dat javascript en die andere zooi dus het zal wel Plaatje
9-4-2005 12:17
Nickalicious

Gewist lid

trouwens zie ik net nl hans blk member 5.6 ergens in het forum staan? verklaring.. dan kan hij altijd in internet café
9-4-2005 12:21
Bck007

Inactief

quote:
Blackmoon12 zei: tja domme actie ik zie ook zijn punt niet in waarom wil hij zooo graag die passes weten nouw ja weer een zwak punt versterkt

mjah ik denk dat de helft van rsr zijn rsr pass niet hetzelfde is als dat van in rs (vn ik tog nie PlaatjePlaatje dus dat was mss zijn bedoeling?
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
9-4-2005 12:37
Antwoord 1-15 van 31 totaal.
>> Volgende 15

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.