Hoihoi lieve leden,
Zijn jullie allemaal hard aan het skillen voor het toernooi? Zo ja, heb ik goed nieuws voor jullie. Jagex heeft ons Green Skins beloofd om aan het winnende team uit te delen. Natuurlijk.. it's not easy being green.. Want je moet wel dat toernooi zien te winnen.. Dus reden genoeg om nóg meer je best te doen!
Jullie hebben nog één week, tot zondag 28 oktober 20:00. Succes!
Ilovearagorn Leader (9) | @Scott: Geen idee waar je t over hebt, sorry. Nee, je mag niet zonder meer anderen uit schelden omdat ze een vraag stellen waar jij het antwoord wel op weet. Dat mocht vroeger ook niet. @Pat en @Bert: Zoveel Scape ik de laatste tijd helemaal niet? Bovendien hebben zowel Tijn als ik geen herfstvakantie. @Deem: behalve dat een toernooi invloed heeft op hoeveel xp iemand haalt. Ik was niet gaan wezen cooken als er geen toernooi was. De afgelopen week heb ik volgens mijn track 10m gehaald, en de afgelopen 12 weken 39m, dus gemiddeld 3m per week. Bovendien kan je iemand die f2p was of gerenamed is niet tracken. 21-10-2012 17:09 | ||
Scottieboy Inactief | Deemril schreef:Ze willen zo graag die green skins dat ze als organisator het toernooi op voorhand al verneuken door met ze 2en fulltime te gaan cooken, dat het ze niet boeit of het eerlijk is. Elanthiel: @ Pat, Bert: Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet meer speel dan normaal, dus wat dat betreft.. <-- nee maar wel nolife cooken samen met Cat die normaal nooit online te vinden is dus wat dat betreft is er ook weinig leuks aan een toernooi op deze manier. Cat: @Scott: Geen idee waar je t over hebt, sorry. Nee, je mag niet zonder meer anderen uit schelden omdat ze een vraag stellen waar jij het antwoord wel op weet. Dat mocht vroeger ook niet. <- Wat denk je van Joery, Celine, Tuningbeats en Im_Martin bijvoorbeeld die zijn allemaal door de leaders en als ik ergens het antwoord wel op wist, dan gaf ik normaal antwoord als het ook normaal werd gevraagd of ik stuurde ze door naar google/rswikia. 21-10-2012 17:10 | ||
Elanthiel Leader (9) | @ Scott "Ze willen zo graag die green skins dat ze als organisator het toernooi op voorhand al verneuken door met ze 2en fulltime te gaan cooken, dat het ze niet boeit of het eerlijk is."
Ik kan nu even niet voor Cat spreken, maar ik wist niet eens dat de mogelijkheid er was voor extra jagex-supported freebies zoals een green skin, tot het moment dat het hier op Clan Nieuws verscheen. En ik gok dat ook Cat niet wist dat we het gingen krijgen tot vlak voordat ze het hier neer zette.
Ik heb gewoon aan het begin van dit toernooi tegen mijzelf gezegd "goh, laat ik eens mijn best gaan doen dit toernooi". Dat mijn teamgenoten dat ook hadden, heb ik zelf geen invloed op gehad. En dat mensen van andere teams dat niet hadden, vind ik best wel jammer, want ik hoopte zelf ook op een wat spannender toernooi.
Van de beschuldigingen dat de MOLs mensen weg pesten snap ik niks. De namen die je noemde vat ik ook niks van.
- Joery komt nog steeds regelmatig langs. Hij is dan wel niet zo actief meer, maar dat betekent niet dat hij minder welkom is.
- Celine was al iets van een half jaar inactief voor haar LB periode afliep. Hier hadden we als MOLs een zekere vorm van kritiek op omdat de taken die geassocieerd werden met de positie van LBer door haar niet (voldoende) vervuld werden. Dat hier met haar over gesproken is, is niet meer dan logisch.
- Tuningbeats heb ik zelf eigenlijk niet echt mee gesproken, en ik ken de situatie ook niet echt, dus hier kan ik me verder niet over uitlaten.
- Im Martin spreek ik nog regelmatig. Hij heeft een andere clan waar hij het gezelliger heeft, maar weggepest is hij niet.
Het is in ieder geval duidelijk dat we er met heen en weer argumenten strooien niet gaan komen. Ik zeg het ene, iemand anders zegt het andere. Wat zouden jullie nou concreet benoemen als "het probleem", en wat zouden jullie daar als oplossing bij hebben?
21-10-2012 17:37 | ||
Ilovearagorn Leader (9) | Scottieboy schreef: Dat we green skins zouden mogen uitreiken was ook mij tot vrijdag niet bekend. We hebben vorige week zaterdag, de dag dat het toernooi begon, een email gestuurd met de vraag of we spins en/of green skins mochten uitreiken. Voorheen is het antwoord op die vraag altijd "nee" geweest. Ik snap niet waarom je "gaan cooken" niet eerlijk vind. Het is een goede methode om veel xp te krijgen, ja. Dat lijkt me het punt in een skilltoernooi. Het is zeker niet onmogelijk voor anderen om de xprate die ik haal in te halen, aangezien cooking niet de snelste methode is, en ik doordat ik niet op rs focus vaak genoeg stil sta. Bovendien gebruik ik geen urns. En ik geef er ook geen geld aan uit. Sinds wanneer ben ik nooit online te vinden? Ik was de afgelopen tijd aan het wcen/fishen terwijl ik aan mn afstudeerwerk werkte. Nu cook ik in die tijd. Tuning was in de clan gekomen door mij, waarom ie weg is weet ik niet. Ik meende dat Im Martin problemen had met bepaalde leden. Joery en Celine heeft Martijn goed uitgelegd.
21-10-2012 18:18 | ||
Just Ne Pker Leader (9) | Ten eerste wil ik zeggen dat het buiten discussie staat dat er valsgespeeld is met het indelen van de teams. Misschien dat we duidelijker hadden moeten zijn over de manier waarop dit zou gebeuren, maar elke manier (ook die van Deemril, zoals aangegeven door Cat) heeft zijn voor- en nadelen. Het algoritme deed zijn werk en houd nu eenmaal geen rekening met "menselijke" relaties. Langs de andere kant begrijp ik 100% wat o.a. Bert en Patrick willen zeggen, namelijk dat het ook wel leuk moet blijven/zijn, want daar draait zo'n toernooi in de eerste plaats om. Ik snap zelf ook dat het frustrerend is om in een team te zitten waar minder XP gehaald word dan het momenteel winnende team, ook omdat ik zelf meedoe met het toernooi natuurlijk. Maar objectief gezien kan je dan weer Team Pannenkoek niet verwijten dat ze veel XP halen - dat namelijk gewoon de bedoeling. Waar we sowieso wel wat aan kunnen doen de volgende toernooien, en dat gaan we ook doen, is de timing. Het moge duidelijk zijn dat één van de oorzaken waarom de resultaten zo ver uit elkaar liggen is omdat er zo'n grote verschillen zijn in de beschikbare tijd van de deelnemers. Daarom is wat Hendrik voorstelde wel een goed idee, nl. meer sessiegebaseerd werken, zoals we deze zomer hebben gedaan. Als we dan het toernooi uitspreiden over een langere tijd, maar met kortere sessies, kan iedereen die sessies wel wat beter indelen naargelang ze zelf tijd hebben. Wat ik hiermee vooral wil zeggen is: we luisteren wel degelijk. We beseffen dat een (een hoop) mensen zijn die het toernooi momenteel geen succes vinden en dat vinden wij ook jammer. Natuurlijk gaan we hiermee rekening houden bij een volgend toernooi, want het is echt niet onze bedoeling dat we mensen ontmoedigen om deel te nemen. Daarom zou ik ook willen benadrukken dat Cat en Martijn zich van geen kwaad (al is "kwaad" een verkeerde woordkeuze) bewust waren bij de teamindeling - ik eerlijk gezegd ook niet. Mochten er hierover (over mijn post of over het topic in het algemeen) nog vragen/opmerkingen/... zijn waar je met mij persoonlijk nog eens over wilt discussiëren (hier in het topic mag uiteraard ook nog altijd, we juichen alle vormen van constructieve kritiek van harte toe), dan kan je me uiteraard ook altijd bereiken op de IRC of via een private message ofzo. Ik zou alleen willen vragen om toch enigzins on-topic hier te blijven en wel een zekere mate van respect te behouden, zonder naar iemand bijzonder. We zijn allemaal min-of-meer volwassen en het moet dus ook perfect mogelijk zijn om ook zonder minder zinloos moddergegooi naar elkaar met elkaar te discussiëren. EDIT: een mens zou het zo dus nog bijna vergeten: mooi van de skins! Vooral mooi om te zien dat Jagex daadwerkelijk eens enige blijk van herkenning/erkenning als fansite geeft, want dat is maar bitter weinig voor de rest... @Martijn: de mensen van andere teams doen wel degelijk hun best en nog geen klein beetje. Het is gewoon ontmoedigend om tegen een achterstand van meer dan het dubbel van je eigen gemiddelde XP te moeten opboxen, wat me niet helemaal onbegrijpbaar lijkt. Dat is trouwens gewoon een vaststelling, geen verwijt. Persoonlijk was ik verdomd trots dat ik >6M in vier dagen heb gehaald. Ingame aanspreekbaar als Findolfin Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down. - Gary Raser 21-10-2012 22:28 | ||
Nollie28 Operator (8) | Inderdaad mooi van de skins. Ik ben zeker nog niet klaar met trainen, en ga zeker mijn team nog aanmoedigen om door te blijven gaan. Hopelijk gaan de andere teams ook niet hun kop laten hangen. Dat zou zonde zijn van een imo leuk toernooiconcept. 21-10-2012 23:48 | ||
Kingofrune Inactief | Just Ne Pker schreef:Je slaat dus echt precies de spijker op zijn kop. Het valt me gewoon tegen dat je als organisatoren het toernooi na 3 dagen al dood maakt, door volop te gaan cooken, waarvan je zelf ook wel snapt dat daar niet tegen op te boxen is. En veel plezier met de tegenargumenten weer te plaatsen. Je weet zelf ook wel dat t bullshit is dat t wel beter kan. 22-10-2012 21:13 |