While Guthix Sleeps |
Gemaakt door: Nollie28 Toevoegingen: Arnoud X122, Em0 666, Ewout, Harm196, Ilovearagorn, Jeeweejong Laatste update op Zo 11 okt 21:57 2009 Deze quest is alleen voor members |
Lengte: Extreem Lang Moeilijkheid: Extreem Moeilijk Skills nodig: Defence Level 65, Magic Level 75, Herblore Level 65, Thieving Level 60, Hunter Level 55, Farming Level 65 en Summoning LeveL 23. Ook moet je de Warrior guild in kunnen, moet je bork hebben verslagen in de Chaos Tunnels en moet je beschikken over 270 Quest Points(of meer). Quests nodig: Recipe for Disaster, Mourning ends part II - The Temple of Light, Swan Song, Zogre Flesh Eaters, The Path of Glouphrie, Summer's End, Legends' Quest, Dream Mentor, Hand in the Sand, Tears of Guthix, King's Ransom en Defender of Varrock Items nodig: Een Sapphire Lantern, 33 Air Runes, 4 Cosmic Runes, 1 Astral Rune, 1 Law Rune, 1 Death Rune, 1 Earth Rune, 1 Fire Rune, 1 Water Rune, 1 Mind Rune, 1 Log van een willekeurig type, een Snapdragon Seed(Tijdens Quest Eenmalig Koopbaar), een Lantern lens, een Seed dibber, Papyrus and Charcoal(Te krijgen tijdens de Quest), een Knife, een Ring of Charos(a) of 5k coins, een Unpowered orb, een Bronze Med Helm, een Iron Chainbody, uitrustingen voor twee verschillende aanvalsstijlen(vooral een wapen is van belang). Startpunt: Radimus Erkle, het hoofd van de Legends' Guild |
De map voor de quest; hierop staan de belangrijke locaties voor deze quest aangegeven. 1. Praat met Radimus praten en vraag of hij nóg een quest voor je heeft. Hij heeft nog een Quest gekregen van een druïde uit Taverly. Zij organiseert een missie op Karamja. Veel details krijg je momenteel niet, maar het is de bedoeling een plaats om Guthix te aanbidden op het eiland te beginnen. Zeg dat je de missie graag accepteert. Radimus zal je dan verwijzen naar een druïde genaamd Ivy Sophista. 2. Begeef je richting Taverly. Ivy bevindt zich in het langwerpige huis in het noorden van Taverly. Om aan te bieden te helpen, moet je haar het wachtwoord geven: "Our friend in common places great faith in totems". Ivy vraagt je te gaan praten met Thaerisk Cemphier. 3. Thaerisk bevindt zich op de verdieping boven Ivy. Thaerisk legt je uit dat de missie naar Karamja maar een cover is voor een veel grotere missie. Er zijn vreemde mannen verschenen in Taverly en deze mannen hebben vele druïden vermoord. Thaerisk is een lid van een groep die zich Crux Eqal noemt. Dit is een groepering van Guthixians die probeert de kwade krachten in de wereld te bestrijden. Het 'huidige' probleem van Crux Eqal zijn de Mahjarrat, met name Lucien. Alle leden van de Eqal die probeerden informatie te winnen over Lucien zijn op gewelddadige manier vermoord. Ook zorgt een uitgebreid spionagenetwerk ervoor dat het verkrijgen van deze informatie uitermate moeilijk is. Lucien wil waarschijnlijk net als Zamorak de Staff of Armadyl gebruiken om een god te worden. 4. Op dat moment komen er twee assasins, beide van level 38 binnen, die je aanvallen. Kill deze assasins en ga weer met Thaerisk praten. Thaerisk vertelt je dat Lucien in het noorden is en dat er veel reports binnenkomen over spionnen in Draynor. Een ander rapport vertelt over een vreemdeling die de lumbridge caves inging rond de tijd dat de spionnen verschenen. Deze vreemdeling heet Movario(Die al bekend was uit de Killermenace-evenementenreeks). Thaerisk vraagt je meer informatie over Movario in te winnen. Movario is getrained in Magic, Runecrafting en hij is een adventurer, net als jij. 5. Vraag Thaerisk welke opties je hebt. Hij gaat dan nog even door over het gevaar van Movario en Lucien, waarin hij uiteindelijk een verwijzing laat vallen naar de Fist of Guthix en the Eye of Saradomin, ook wel bekend(later) als The Stone of Jas. Vraag nu wat je moet doen, en hij stelt voor dat je onderzoek doet naar Movario. 6. Je eerste stop is de Varrock Palace Library. Reldo the Librarian zou Movario ontmoet hebben en hij kan je dus misschien wel verder helpen. Vraag Reldo om alle informatie over Lucien en Movario. Reldo vertelt dat Movario met een Khazards accent praat. Ook vertelt hij over een dief genaamd No-fingers Mcgrew; McGrew heeft de woorden "solving the puzzle arms the trap" gezegd. Reldo weet niet waar Movario woont, maar heeft wel advies hoe je hem op kan sporen. Er is in de jungle een dier dat geur op kan pikken van mensen en personen. Een hunter expert zou je hier meer informatie over kunnen geven. 7. De volgende Halte is dus Feldip Hills, waar de Hunter master woont. Vergeet niet je Knife en een Log mee te nemen. Vraag hem om een wezen om mensen op te sporen. De Hunt master raad je aan een wild Broav te gebruiken. Dit is een soort wild zwijn met een geweldig reukvermogen. Het nadeel is wel dat ze lastig te vangen zijn. Wanneer je er een vangt, kan de hunt expert je leren hem te trainen. Het vangen van een Broav vereist dezelfde trap als bij het vangen van een Larupia. Je moet de trap baiten met een Mort Myre Fungus. Gelukkig heeft de Hunter master er nog een over, die hij aan je geeft. 8. Ten westen van de Hunter master is de pitfall voor de Broav. Maak de val en bait hem(Use de Mort Myre Fungus óp de val). Je kunt nu een Broav vangen. Breng deze gevangen Broav naar de Hunter master. Om de Broav nuttig te gebruiken, moet hij een object hebben met de geur van Movario. 9. Movario was volgens Reldo Khazards. Neem 10k Gold Coins of een Ring of Charos(a), één Air Rune, één Fire Rune, één Earth Rune, één Water Rune, en één Mind Rune mee en ga dus naar Port Khazard, om te kijken of iemand je daar kan helpen. De barman in de bar zegt dat Movario soms de was naar een huis ten noordwesten van de Fight Arena brengt. 10. Praat nu met de Khazard Launderer, twee huizen naar het noorden. Eerst wil hij je niet helpen omdat hij geen klanten wil verliezen. Geef hem de 5k Gold Coins, of haal hem over met de Ring of Charos, en hij zal je graag helpen. Een van Movario's kleren is zo goed als kapot, en deze zou hij eigenlijk weggooien. De launderer wil hem wel aan je verkopen, voor nog eens 5k. Je kunt hem natuurlijk ook gewoon overhalen met je Ring. 11. Drop je Broav en laat hem aan de dirty clothes ruiken(Use de Dirty Clothes op de Broav). De Broav gaat meteen de kant op waar hij Movario's geur het sterkst ruikt. Blijf hem volgen. Als die ergens niet verder kan pak je hem op en gaat gewoon die richting op en dropt hem daar weer. Als je lui bent, kun je ook gewoon naar de Khazard Fortress gaan. 12. Movario zijn schuilplaats is in de Khazard Battlegrounds. Laat je Broav los in de Khazard Fortress en hij leidt je naar de tafel in het gebouw. Onder de tafel zit in feite een trapdoor; open de trapdoor en ga naar beneden. Hier vind je Elite Khazard troopers van level 95. Zorg dus dat je voorbereid bent. 13. Als je rechtdoor gaat, kom je erachter dat de deur op slot zit. Je zult vanaf de trap waar via je binnenkwam naar rechts moeten gaan en aan het einde de trap af. Als je de trap af gaat krijg je een message dat er een magical interferance is. Je kunt in dit gebied niet teleporten, dus wees voorzichtig. 'Search' de old battered door en je zult op de deur een teken zien staan, in de tekst "Further Access Prohibited". Als je goed kijkt, lijkt dit teken op een rune. Gebruik deze rune(Air/Water/Earth/Fire/Mind) op de deur, en de trap zal verdwijnen. Nadat je dit hebt gedaan, moet je hem nogmaals 'searchen'. Je vindt een trap die je moet disabelen. Wanneer je dit niet doet, krijg je een 35-hit op je, en wordt je door 3 guards aangevallen, en gepoisoned. 14. Eenmaal in de volgende kamer zie je aan de wand een poster hangen van een man onder een schild. Search dit schilderij om een geheime deur te openen. Doorzoek de drawers voor notes on pressure. 15. Ga nu weer het kamertje uit. Je ziet op de grond allemaal draden van bookcases lopen. Er is telkens een draad die 'slightly illuminated' is, een draad die dus een beetje schittert. Volg deze draad naar de bijbehorende boekenkast en search deze om een hendel over te halen. Herhaal dit proces totdat de stroom van de deur naar het trappenhuis eraf is, omdat de gevonden hendel alle draden doet schitteren. Als je onmiddelijk de trap op wilt, wordt je gehit door een val. Search de trap dus eerst. Ga daarna wél de trap op. 17. In de volgende kamer vind moet je wat items verzamelen: Movario's Research(Volume I) op het bureau, en een Ruby Key, die in de prullenbak ligt(Pak de Prullenbak op en doorzoek deze). Gebruik de sleutel op de westelijke boekenkast en er verschijnt een trap naar boven. 18. Ga de trap op, en 'search' het bed. Onder het bed ligt een chest, die je ook weer moet searchen, om een trap te disarmen. Gebruik hierna de Ruby Key op de chest, om de chest te openen. Pak de inhoud uit de kist. 19. Ga hierna weer naar de plaats waar je de Notes on Pressure vond. Hiernaast staat een thermometer. Deze thermometer geeft een getal aan. Ga nu naar je equipment screen en kijk hoeveel je nu weegt. Je moet het gewichtsverschil tussen de Thermometer(Tickits) en je eigen gewicht(Kilograms) in stenen erbij pakken. Hierbij zijn Tickits de Dichtheid, met een volume van 1; eigenlijk is dit jouw gewicht van op het moment waarop je de kamer binnenkwam. Ga nu weer naar boven en plaats de stenen op het pedestal, om het gewicht van de thermometer gelijk te stellen aan je huidige gewicht. Als je dit goed hebt gedaan, kun je de deur openen. 20. Keer nu terug naar Thaerisk en laat hem je vondsten zien. Hij is behoorlijk onder de indruk van het onderzoek van Movario. Thaerisk verzoekt je vervolgens te melden bij de Guardians of Armadyl, die zich bij de noordelijke ingang van McGrubors' woods bevinden. Bereid je maar voor op een kort gevecht. Als je er komt, krijg je een cutscene te zien waarin de Guardians door Assassins worden aangevallen. Kill de Assassin Mage en de twee Assasin Axemen. Praat vervolgens met de Wounded Guardian. Hij vraagt je om Idria te beschermen. Zij bevindt zich in 'The Arms of the Forester'. 21. Ga naar de Seers' Village Inn, the Foresters Arms. Idria bevindt zich op de bovenverdieping. Idria weet niet waar Lucien zich momenteel bevindt. Ze heeft wel een plan om de spionnen van Lucien gevangen te nemen, om ze te ondervragen over Luciens locatie. Vervolgens bied jij jezelf aan om mee te werken aan dit plan. 22. Ga Vervolgens naar Falador en praat met Sir Tiffy Cashien in Falador park. Hij zegt dat je een white knight met de naam Akrisae moet zoeken. Hij bevindt zich in White Knight's Castle. Iedereen is ondertussen in de White Knight's Castle aangekomen. Thaerisk stelt in plaats van een ondervraging een waarheidsserum voor. Akrisae geeft je een Teleorb, die je op een spion moet plaatsen. Hiermee kunnen ze dan de spion teleporten naar een cel. 23. Begeef je naar Draynor Village. Je zult hier allemaal shady strangers aantreffen. Ga achter de level 30 stranger staan en use de tele orb op deze stranger. Keer hierna terug naar het kasteel. Praat met Akrisae om de spy te teleporten. Vervolgens proberen ze het Truth Serum toe te dienen, maar dit gaat fout. De druïde wordt aangevallen en de potion valt op de grond. Praat met Thaerisk. Hij zegt dat het mogelijk is een nieuwe potion te maken. Je moet een Snapdragon Seed naar Betty in Port Sarim brengen. Neem ook een Lantern Lens mee. 24. Praat met Betty en ze biedt aan je seed te enrichen; je hebt alleen een lens nodig. Geef haar deze lantern lens en ze geeft je de juiste verf. Ook heeft ze een standaard truth potion. Als je je lens hebt bied ze je aan voor 20gp pink dye te verkopen. Gebruik de Dye op de lens, en use de Rose-Tinted Lens vervolgens op de tafel, terwijl je voor de open deur van Betty's winkel staat. 25. Nu je de enriched snapdragon en het Truth Serum hebt, keer je terug naar Thaerisk. Hij vraagt je het zaadje te planten in de farming patch op het dak van het kasteel. Deze patch is aan de westkant van het kasteel op de bovenste verdieping. Plant je plantje, en keer terug naar Idria, om je volgende missie te starten. Ze vraagt je bepaalde krijgers te recruiten. Het gaat hier om de volgende krijgers: Turael, Hazelmere, Duradel en Mazchna. 26. Ga als eerst naar Turael in Burthorpe. Turael gaat natuurlijk meteen akkoord, dankzij zijn saaie baantje. Het is dus tijd om naar de volgende slayer master te gaan, Duradel. 27. Duradel bevindt zich in Shilo Village op Karamja. Ook Duradel is weer makkelijk over te halen. 28. De volgende slayer master die je wilt recruiten is Mazchna. Mazchna is de Slayer Master in Canifis. 29. De laatste warrior die je gaat recruiten is geen slayer master. Het is de Gnome Mage, Hazelmere. De snelste weg naar het huis van Hazelmere is met de Fairy Rings. De code van de desbestreffende Ring is CLS. Er bevindt zich een Fair Ring net ten westen van Canifis, deze kun je gebruiken om van Mazchna naar Hazelmere te gaan. Hazelmere overhalen is ook niet moeilijk. 30. Met alle warriors gerecruit, is het tijd om terug te keren naar Idria. Ze vraagt je om verdere informatie aan Thaerisk te vragen. Hij zegt dat je de enriched snapdragon moet gaan harvesten. Ga dus naar het dak van het kasteel en harvest de snapdragons. Gebruik de enriched snapdragon op het truth serum om een super truth serum te maken. Breng dit serum weer terug naar Thaerisk. Hij vraagt je dan of je het serum zelf aan de spion toe wilt dienen. Kies de optie "Drink this serum, or I will run you through like the dog that you are!". 31. Hierna zal de spion je alle informatie geven die je maar wilt, inclusief een beschrijving van zijn werkgever. Een wizard, genaamd Dark Squall. Geef deze informatie door aan Thaerisk. Hij vertelt je dat ze een portret van deze geheimzinnige vreemdeling willen hebben. Haal vervolgens Charcoal en Papyrus uit de drawer van de kamer waar jij je nu bevindt. Praat nogmaals met de spy en je zult automatisch een portret maken. Geef deze sketch vervolgens aan Idria. 32. Idria zal je vervolgens vragen meer mensen te recruiten. De warriors die ze wil dat je recruit zijn Ghommal, Sloane en Harrallak uit de Warrior Guild in Burthorpe en Cyrisus. 33. Ga dus naar de Warrior Guild en praat met Ghommal, Sloane en Harrallak om ze te recruiten in de strijd tegen Lucien. Ghommal staat buiten de guild, Harrellak staat in de Main Hall en Sloane is op de Eerste Verdieping: Hij is degene waar je de Strength Cape haalt. 34. Cyrisus is overal en nergens. Gelukkig kun je met de NPC Contact Spell in je Lunar Spellbook hem contacteren. De spell kost je 1 astral rune, 1 cosmic rune en 2 air runes. Je zult hiervoor wel even naar Lunar Island moeten, om je Lunar Magicks te activeren. Zorg wel dat je weer teruggaat naar je Normal Spellbook. 35. Na je gesprek met Cyrisus is het weer tijd terug te keren naar Idria. Als je terugkomt zegt Idria dat Akrisae je wil spreken. Hij vertelt je dat Dark squall is gespot vlakbij de Dark Knight's Fortress. Blijkbaar is Silif de Dark Squall het fort in gevolgd en daarna is het contact gestopt. Recharge je prayer, en neem nu Armour, Multi-Styled Weaponry(Bijvoorbeeld Melee en Ranged Weapons), 30 Air Runes, 3 Cosmic Runes en een Uncharged Orb in je Inventory. Veel food is ook aangeraden. Pak nu ook je Iron Chainbody(Te koop in de Falador Chainmail Shop) en je Bronze Med Helm(Te koop in Barbarian Village(Peska)) en ga naar the Black Knights' Fortress. 36. Eenmaal in the Black Knights' Fortress aangekomen, moet je door de Secret Passage en de ladder naar beneden(de kelder van de King's Ransom quest). Daar zie je een tile die nogal opvalt, ga voor de tile staan en Cast Charge Air Orb op de tile om een geheime gang te openen. Ga hier naar beneden. 37. In deze Dungeon zijn heel veel sterke vijanden, zoals Elite Dark Mage (level 79), Elite Dark Rangers (lvl 79), Elite Dark Warrior (lvl 122) en Elite Dark Knight (lvl 138). Pas op dat dezen je niet doden. Spring na de dungeon te volgen over de rope bridge die je bijna meteen tegenkomt. Ga daarna naar rechts, en klim de muur op. Kill hier de drie Elite Black Knights. Je moet deze Knights met een combinatie van verschillende Combat Styles killen. Als de Knight van prayer wisselt moet jij vanzelfsprekend van Style wisselen. Als je er één killed, krijg je een part van zijn Elite Black Armour. Pak alle drie delen op. Als je de Body, de Legs en de Helm hebt, doe dezen dan aan en doe dezen de rest van de dungeon niet meer uit. De Dark Troups vallen je namelijk nu niet meer aan. Ga nu verder door de tunnel, klim over de barricade. Ga in noordelijke richting. Je ziet nu drie deuren: Momenteel is alleen de middelste open. 38. Doorzoek in deze kamer de desk om een Teleorb, een Restore Potion en een Lobster te vinden. Houd dezen bij je, voor Silif(De Teleorb voor jezelf). In de Wardrobes vind je een set Dagon´hai kleren en een tweede Elite Black Set; en ja: Je hebt ze beide nodig. Net ten oosten van je zie je Dark Squall. Bespioneer hem en je komt te weten dat Silif gevangen is genomen. Ga niet de trap op want dan verpest je je vermomming, en moet je zo snel mogelijk de room verlaten. 39. Ga nu terug naar de vorige room en daarna in oostelijke richting. Je komt zo bij een cellencomplex. In de noordelijkste cel tref je Silif aan. Zeg tegen hem wie je bent en dat je hem eruit gaat halen. Silif is gewond en heeft honger. Gelukkig heb je toevallig in de vorige kamer een Lobster en een Restore Potion gevonden. Nu moet je nog een manier vinden om hem uit de cel te krijgen. Ga terug naar de kamer waar je de Restore Potion en de Lobster vond. Er is een keyrack aan de noordmuur. Hieraan hangt de sleutel van Silif's cel. 40. Ga hierna terug naar Silif en geef hem de Lobster en 3 doses Restore Potion. Vraag Silif hierna naar zijn plan, en bied hem je tweede Elite Black Armour Set aan. Ga naar de vorige kamer met Silif om de kaarten van de basis te kopiëren. De maps hangen in het zuiden van de kamer. Silif heeft een plan om de Dark Squall te vangen met een teleorb, net zoals je de Shady Stranger ving. 41. Ga nu naar de Dark Squall en ga achter hem staan. Use de Teleorb op hem: op dat moment herkent hij je. De Dark Squall is Surok! Na het gesprek kun je weg teleporteren, en teruggaan naar Falador Castle. Met de Teleorb kun je van plaats wisselen met Surok. Doe je Dagon'hai set aan, zodat je op Surok lijkt. Pak ook alvast één law rune, en één death rune. Vergeet ook je Strange Teleorb niet. Een gewone teleport is ook handig. Ga hierna de cel in, en je wordt van plaats verwisseld met Surok! 42. Je bent nu weer in Surok's basis. Ga meteen de trap op, die je eerst niet kon beklimmen. Deze bevindt zich in het oosten van de kamer. Op het eerste gezicht is er vrij weinig boeiends in deze kamer op een raar symbool op de grond na. Ga midden op dit symbool staan en activeer de Teleorb om te teleporten naar Lucien's basis. Praat met de Dark Knight daar en hij zal zeggen dat Lucien aan het "recruiten" is. Ga naar het noordoosten van de basis en klim vlak naast het altar op de wall. Spring daarna naar het dak van de tempel. Loop nu naar de andere kant van het gebouw en daar zul je Lucien zien die allemaal undeads aan het summonen is. Helaas ziet Lucien zo door je vermomming heen en besluit hij de aanval op je in te zetten. Gelukkig komen de Heroes je spoedig te hulp wat voor enige van deze moedige helden helaas fataal zal worden. Lucien heeft er al spoedig meerdere gedood en besluit vervolgens te vertrekken. Na deze slachtpartij kan je het best zelf terugkeren naar Falador. spring terug naar waar je vandaan kwam en teleport naar Falador. 43. Na het treuren om je verloren vrienden praat je met Idria om verder te gaan met je missie. Wraak op Lucien! Het onderzoek brengt ons terug bij de researcher Movario. Movario is op zoek naar "The Fist of Guthix". Nee, niet de vechtarena in de wildernis, maar een eeuwenoud voorwerp dat door Guthix zelf is gebruikt, en wat de bron van zijn machten was. Movario is ervan overtuigt dat the Fist of Guthix zich onder Lumbridge swamp bevindt. Teleporteer nu naar Lumbridge en ga, nadat je je Sapphire Lantern hebt gepakt(één of twee Prayer Potions zijn ook aangeraden), via de basement de Caves in(Zorg dat je je Dagon'Hai Robes nog steeds aanhebt). In de Caves ga je naar het zuiden, tot het gedeelte waar Juna zit. Hier zie je Movario staan. Vertel hem dat je Surok bent, en dat Lucien je heeft gestuurd. Je zult hem dan overtuigen van het 'feit' dat je met hem gaat samenwerken. Uit het onderzoek van Movario blijkt dat The Eye of Saradomin en The Fist of Guthix hetzelfde voorwerp zijn; namelijk The Stone of Jas. Ook denkt Movario dat de Steen in het ravijn vlak naast hem ligt. Hij weet alleen niet hoe hij naar beneden moet. Met behulp van je Sapphire Lantern kun je via de light creatures reizen. Movario vraagt of je zo een light creature kan roepen, zodat hij ervoor kan zorgen dat ze ook naar beneden kunnen gaan. 44. Use je lantern op een Light Creature en kies de optie 'Into the Chasm'. In de Chasm vind je 3 skeletons, search deze lijken voor een spade, zes druid pouches, een silver sickle (b), een chisel en een hammer. Hier vind je ook een hoop stenen, search deze stenen en er staat dat je ze op kunt tillen. Use vervolgens de Spade op de stenen om zo een Broken Brazier tevoorschijn te krijgen. Search de Brazier en er staat dat er een Charged Fire Orb inzit. Use vervolgens je Chisel erop om deze los te krijgen. Doe dit vervolgens ook met de andere drie Braziers. Soms zul je je gereedschap wat af moeten wisselen. uiteindelijk heb je een Charged Fire, Earth, Air en Water orb. 45. Vervolg je weg en je komt uiteindelijk bij 3 Skull Nose Cavities. Naast de Cavities vind je een klein wit plaatje, een 'Recessed Block' geheten. Examine deze 'Recessed block' om erachter te komen welke orb je moet gebruiken op welk plaatje. Doe dit vervolgens met alle vier orbs(er is nog een Cavity als je naar boven klimt). 46. Boven vind je ook een Stone Cube. Op deze Cube staan 4 plaatjes: een Air Rune, een Earth Rune, een Water Rune en een Fire Rune. Deze plaatjes staan alle vier een kant op. Deze kant vertegenwoordigt welke blok in welke Cavity moet. Dit betekent dat Earth in de linker moet, Water in de middelste, en Air in de rechter; dan houd je Fire over. De blokken kun je inserten in een gat aan het einde van een grot, waar je doorheen moet kruipen. Je komt deze grot binnen via de Cavities. Om hier naar binnen te kunnen moeten je beide armen leeg zijn; ook mag je geen familiar bij je hebben. 47. De Fire Stone moet boven bij de Cavity worden ingeplaatst. Als dit eenmaal is gedaan dan moet je de Stone Cube searchen. Als je alle vier stenen correct geplaatst hebt, gaat er door het zoeken, onder de Cavity, een klein kruimruimtetje open. Het is nu tijd om de tempel in te gaan! 48. Als je binnenkomt zul je nadat je bent doorgelopen bij een grote ronde stenen tafel met acht platen erop aankomen. Ten zuiden van deze platen, zit een enorme deur. Deze deur is nu dicht, en jij zult een manier moeten vinden om hem te openen. Er zijn acht platen op de tafel, en acht paden eromheen. Het is de bedoeling dat jij deze paden gaat volgen. Gebruik ondertussen je sickle bij de vines, om vine flowers te krijgen, en doe dezen in je druid pouch; pas wel op dat je niet per ongeluk een Mort Myre Fungus in de Pouch stopt! Gebruik nu je pouch om de spirit druids zichtbaar te maken. Als je dit hebt gedaan droppen ze herbs en de secondairy ingredients voor je. Zorg voor genoeg inventory spaces, of onderneem ondertussen de acties van de volgende stap, want ze geven je elk voorwerp maar één keer. 49. Ga langs de statues, deze zul je vinden aan het einde van de gang(Acht gangen, acht statues). Examine deze, de examine geeft het volgende aan: 'This statue seems too depict....' Wat het afbeeldt, is het soort potion waar jij de ingredienten voor moet verzamelen. Depict het bijvoorbeeld Combat, dan moet jij 'Harralander' en 'Ground Desert Goat Horn' op de statue gebruiken. Noemenswaardig is dat je voor bijvoorbeeld een Ranging Potion NIET Herblore 72 nodig hebt. Ook is het vermeldenswaardig dat sommige potions hun Super-vorm willen, zoals Super Attack. Als je het goed doet, krijg je een dolmen van ieder standbeeld. Deze dolmen moet je op de stenen tafel in het midden plaatsen. 50. Wanneer je ze alle acht hebt geplaatst, gaat de deur open. Ga nog niet naar binnen. Teleporteer naar Lumbridge om je voor te bereiden op het grote gevecht. Een Level 454 Balance Elemental, die zowel Magic, Melee als Ranged gebruikt. Pak een armour dat goed tegen Magic bestand is. Neem veel Food, Prayer Potions, en Super Restore Potions mee. Zorg ook dat je equipment meeneemt voor twee verschillende Combat-Styles; bij voorkeur Melee én Ranged of Magic. 51. Volg het pad totdat je hem ziet: The Stone of Jas. Raak de steen aan, en er verschijnt een Balance Elemental, van level 454. Doe je Protect from Melee aan en bereid je voor op het gevecht. Zorg dat je hp hoog blijft, want hij kan hoog hitten(Hits rond de 30 zijn geen uitzondering, maar veel hoger hit hij niet). Gebruik regelmatig Restore Potions, nadat je een paar keer geweakened bent door zijn Magic Attack. 52. Als je de Balance Elemental hebt gedood, kun je de Stone weer aanraken. Nadat je dit gedaan hebt, verschijnen Movario en Darve. Praat met hen. Uiteindelijk verschijnt Lucien ook. Hij zal je, aangezien je als de dwaas die je bent straks toch dood bent, vertellen waarom hij de Stone of Jas wil hebben. 53. Hierna teleporteert Lucien de steen weg en summont hij twee level 450 Tormented Demons. Ook zullen de Guardians of Armadyl verschijnen. De Tormented Demons zijn voor jou gemakkelijke tegenstanders, want zoals je misschien al hebt gezien zijn al je Combatstats geboost, naar 255(Behalve Prayer, dit is omdat dit voor Jagex technisch onmogelijk was: Prayer draint namelijk niet uit zichzelf). Het enige nadeel van dit gevecht is uiteindelijk dat je meerdere Combat Styles moet gebruiken, omdat deze demons prayer gebruiken. Als je dit goed doet, is het gevecht binnen een mum van tijd voorbij. 54. Praat vervolgens met Idria, om terug te teleporteren naar Falador. Praat in Falador Castle weer met Idria, voor je reward. |
Gefeliciteerd! Quest voltooid! |
Reward: 4x 100k Experience in een Skill naar jou keuze(Van Level 65 en hoger, je kunt de reward ook LATER opeisen, en in aparte delen.), één van de 3 stukken van de Dragon Platebody, en 5 questpoints! |
Om je ruined dragon armour te repareren heb je Smithing 92 nodig, en de andere twee stukken(Die je kunt krijgen als drop van de Tormented Demons, die nu veel moeilijker te verslaan zijn). Meer informatie over de Dragon Platebody vind je in de Smithing Skillguide. |
Klik hier om weer terug naar de Questlijst te gaan. |