Legends` Quest
Gemaakt door: Rutgermans
Laatste update op Ma 27 okt 23:20 2008
Deze quest is alleen voor members




Benodigdheden: Papyrus (ong. 5), Charcoal (ong. 5), Mithril/Addy/Rune Hatchet, machete, 2 of meer Gold Bars, Rope, runes voor een willekeurige Charge Orb Spell, 1 Soul, Mind en Earth rune, 2 Law Runes, Pickaxe, Hammer, Lockpick (2 is genoeg), Sapphire, Emerald, Ruby, Diamond, Opal, Jade, Red Topaz, Vial of Water, Prayer Potions, Armour, Food

Skills nodig:         
  • Magic level 56
  • Mining level 52
  • Agility level 50
  • Crafting level 50
  • Smithing level 50
  • Strength level 50
  • Thieving level 50
  • Woodcutting level 50
  • Herblore level 45
  • Prayer level 42
Quests nodig:         
  • Hero's Quest
  • Family Crest Quest
  • Underground Pass Quest
  • Waterfall Quest
  • Shilo Village Quest
Startpunt: Legends Guild, volg de weg ten oosten van Ardougne


1. Praat met de Legend Guild Guard en ga naar binnen na het gesprek. Ga in het kleine huisje voor de Legends Guild en praat met Radimus Erkle. Hij geeft je drie opdrachten, je moet de Khazari Jungle op kaart brengen, vriendschap sluiten met de inboorlingen en tenslotte iets van de inboorlingen meenemen om te laten zien in de Guild. Hij geeft je de Radimus Notes, en als je z'n cupboard doorzoekt krijg je een machete. Op naar Karamja dan maar.



2. Ga naar de Jungle Shop en koop daar, als je het nog niet hebt gekocht, 5 papyrus en 5 charcoal. Ga vervolgens naar Shilo Village, ga naar de bank en haal daar naast de papyrus en charcoal armour, eten, een hatchet, machete en de Radimus Notes uit.

3. Ga naar de Khazari Jungle (ten zuiden van Shilo Village) en hak jezelf door de struiken heen d.m.v. hatchet en machete. Begin daar met het tekenen van de kaart, dat doe je door de Radimus Notes aan te klikken en Start Mapping te kiezen. Soms lukt het niet en verlies je of een charcoal of een papyrus, zorg dus dat je genoeg bij je hebt! Je crafting-level heeft hier invloed op. Loop als het gelukt is naar het oosten, map dan het oostelijke gedeelte en tenslotte het westelijke gedeelte. De Radimus Notes hebben nu een groene kleur en opdracht 1 is volbracht.


Zo zal de kaart er dan wel ongeveer uit zien!

4. Ga de Jungle weer uit, bij de ingang zie je een Jungle Forester. Praat met hem en je komt erachter dat hij graag iets wil hebben. Geef hem de Radimus Notes en hij geeft je een Bull Roarer terug.



5. Ga de Khazari Jungle weer in en gebruik de Bull Roarer. Een inboorling genaamd Gujuo verschijnt. Vraag hem vrienden te worden. Hij begint een heel verhaal over een Totempaal die je moet maken van een boom, waarvan de zaden bewaard worden door Ungadulu, de plaatselijke medicijnman.



Ungadulu zit opgesloten in een grot in het noordwesten van de Khazari Jungle, de ingang is tussen drie stenen. Onderzoek een van de drie stenen en je komt de grot in.



6. Gebruik de investigate-optie op de vlammen en praat met Ungadulu. Je hebt Holy Water nodig om de vlammen te blussen. Ga terug naar boven en roep Gujuo weer.




7. Praat met Gujuo over het heilige water. Hij vertelt dat er een heilig meertje is in de Khazari Jungle, maar je hebt een Blessed Vessel dat gemaakt van het Metaal van de Zon is nodig. Vraag hem wat voor soort Vessel het is en hij geeft je een Sketch. Het metaal van de Zon is natuurlijk goud. Op naar een anvil.



8. Neem ongeveer vijf gold bars, een hamer en de sketch mee naar een anvil en maak de bowl. Het maken van de bowl kost twee bars, maar bij mij ging het een paar keer mis en dan verlies je een gold bar. Als je de Gold Bowl hebt moet je weer terug naar de Khazari Jungle. Neem ook een pickaxe, alle soorten gems (ook de Shilo Village gems) een soul rune, een mind rune, een earth rune en twee law runes mee. (SMELL)

9. Praat met Gujuo, als je de Gold Bowl bij je hebt gaat hij zingen, jij zingt met hem mee. Je hebt hierbij 42 prayer points nodig, als het mislukt gaat er wat vanaf.



Als de Bowl dan eindelijk Blessed is, loop dan naar het midden van de Khazari Jungle (zie ook de Worldmap) voor een piepklein waterpoeltje. Bij het watertje groeien bruine planten. Gebruik je machete op de planten en je krijgt een holle stengel. Gebruik deze op het watertje en je vult de bowl met heilig water.



10. Blus het vuur, pak voordat je met Ungadulu praat een soort boek van de tafel. Lees het, het heeft weinig zin maar hou het voor de zekerheid toch bij je. Praat met Ungadulu, hij verlaagt je vechtstats. Probeer hem aan te vallen, hij wordt helemaal gek en hij smijt je de vuurzee weer uit.

11. Onderzoek de lege boekenkast die tegen de noordoostelijke muur staat. Je komt erachter dat er een smalle doorgang achter zit. Kruip erdoorheen en je komt in een tunnel terecht.



12. Je komt bij een Ancient Gate. Gebruik de Lockpick erop (hij kan breken, dus pas op) en ga de deur door.



13. Sla met je pickaxe door de stenen heen en je komt bij een tweede Ancient Gate. Je hebt hiervoor level 50 strength nodig, als het mislukt gaat je level tijdelijk met twee levels omlaag.



14. Je komt in een ruimte met level 83 vleermuizen – ren door en je komt bij een laag muurtje. Spring erover heen.



Je komt in een ruimte met een soort plaatje waar een raadsel op staat. Je moet de vijf runes erop zetten, gebruik ze in de juiste volgorde op het plaatje (SMELL) en je kan erdoorheen.



15. Je komt in een ruimte met allemaal plassen. In de plassen zijn stalagmieten, waar je al je Gems op moet gebruiken. Gebruik gewoon bij elke stalagmiet elke gem totdat de juiste gem erin wordt geplaatst, bij de andere gems krijg je de befaamde 'Nothing Interesting Happens'-melding.



Nadat alle gems op de juiste manier zijn geplaatst word je naar het midden getrokken en daar verschijnt het Book of Binding. Pak het op en ga weer terug naar Ungadulu.



16. Eenmaal bij Ungadulu aangekomen moet je het boek op hem gebruiken. Zorg ervoor dat je genoeg prayer potions bij je hebt, er verschijnt een groot wezen dat je moet verslaan. Het helpt om Silverlight te dragen om hem te verslaan, dit hoeft echter niet. Ook halveert het wezen je prayer points. Na de overwinning geeft Ungadulu je drie Yommi Tree Seeds, deze moet je eerst in Holy Water doen en daarna planten in Fertile Soil. Op naar het heilige water!



17. Eenmaal daar aangekomen kom je erachter dat het water opgedroogd is. Bull Roar Gujuo en vraag hem waar de bron van het water is. Hij vertelt dat je dieper in de grot van Ungadulu moet zoeken en dat je een Bravery Potion moet maken. Je hebt hiervoor Snake Weed en Ardrigal nodig.



18. Beide herbs zijn te vinden op Karamja, ze zijn allebei gebruikt voor de Jungle Potion Quest. De Snake Weed kan je vinden ten noorden van Cairn Isle, je moet de Marshy Jungle Vine doorzoeken. Voor Ardrigal moet je helemaal naar het noorden lopen, ietsje ten oosten van de grot in Jungle Potion heb je een klein uitsteeksel waar je de palmbomen kan doorzoeken. Je vindt daar Ardrigal.



19. Gebruik de Snake Weed op een vial met water en vul het daarna aan met de Ardrigal. Je hebt nu de Bravery Potion.



20. Ga weer naar de grot en neem met je mee: Rope, orb, runes voor charge orb spell (maakt niet uit welke), bravery potion, Gold Bowl, Yommi seeds, prayer potions, pickaxe, armour en eten mee.

21. Ga naar de deur bij de stalagmieten en cast de charge orb spell erop. Je gaat door de deur heen. Gebruik daar aangekomen het touw op het gat, drink daarna de bravery potion en klim vervolgens naar beneden.



22. Je ziet een blauwe hoed liggen. Pak hem op en praat met Vyveldi, de tovenaarsgeest. Ga daarna naar beneden, volg gewoon de weg. Kijk wel uit, als je kan je 30 (!) hp schade krijgen.



Eenmaal beneden aangekomen kom je drie geesten van warriors tegen. Deze zijn level 106, 100 en level 92. Je moet ze alledrie verslaan, je krijgt van alle drie een stukje crystal.



23. In diezelfde ruimte vind je ook een furnace. Gebruik alle drie de stukjes erop en je krijgt een soort hart.



24. Zoek naar een steen met mos erop met de search-optie, en gebruik het hart daarop. Het hart gaat gloeien.



25. Ga nu naar het portaal in de hoek van de ruimte, en gebruik het hart op het mechanisme daarnaast. Je kan nu door het portaal heen lopen.



26. Loop langs de Lesser Demons, en je komt bij een riviertje met drie grote stenen. Dit is de bron van het heilige water. Probeer een steen weg te duwen zodat het water weer weg gaat lopen, maar een geest verschijnt. Hij geeft je een zwarte dolk en vraagt je Vyveldi te doden. Als beloning laat hij je dan de steen wegduwen. Dit is echter een valstrik; je kan dit gedeelte op twee manieren doen. Je hebt een moeilijke manier die snel gaat, maar je hebt ook een makkelijke manier, waar je helemaal voor terug moet lopen. Als je voor de makkelijke manier kiest hoeft je later op de Quest de drie warriorgeesten niet opnieuw te verslaan.



De moeilijke korte manier
Ga naar Vyveldi en dood hem met de dolk. Geef daarna de nu gloeiende dolk aan de geest terug en hij verandert in een reusachtige Black Demon die je moet verslaan. Hij zuigt je prayer leeg en prayer potions zijn daarom erg handig om te hebben.

De makkelijke, doch lange manier
Je kan er ook voor kiezen om Vyveldi niet te doden; dan is de Quest makkelijker, maar moet je ook weer helemaal teruglopen. Geef de dagger aan Ungadulu, en hij geeft je de Holy Force Spell. Gebruik deze Spell met de geest en hij verandert in een zwakkere versie van de Black Demon. Bedenk wel dat je, als je dit doet, weer de Orb Spell moet uitspreken en een extra touw mee moet nemen om daar te kunnen komen!



27. Als hij is verslagen moet je de rots wegduwen (vanaf de juiste kant, probeer het van een aantal aanzichten als het niet meteen lukt). Gebruik de Gold Bowl op het water, gebruik het water met de Yommi Seeds, en vul daarna de Gold Bowl weer. Lukt dit niet, geen zorgen, want het water in het meertje bovengronds kan je nu ook weer gebruiken.



28. Roep Gujuo, hij vertelt dat je de Seeds moet planten op Fertile Soil. Je hoeft niet ver te zoeken – op de donkere plekken in de Khazari Jungle vind je Fertile Soil. Gebruik een seeds op de Fertile Soil en een klein boompje groeit. Gebruik het heilige water erop en hij groeit uit tot een grote boom. Hak de boom snel om voordat hij rot, en maak er een totempaal van.



29. Ga nu naar de oude totempaal (ten oosten van het heilige water) en gebruik de nieuwe op de oude. Het monster verschijnt weer. Als je Vyveldi hebt gedood, roept hij de drie warriorgeesten weer op voor een extra duel, waarna je ook nog de Black Demon moet verslaan; heb je Vyveldi niet gedood, dan hoef je alleen de Black Demon te verslaan.



30. Gebruik de nieuwe totempaal op de oude totempaal en je vervangt hem. Roep Gujuo en praat met hem, hij geeft je een gouden totempaal. Het cadeautje van de inboorlingen voor de Legends Guild!



31. Ga met de Radimus Notes en de gouden totempaal naar de Legends Guild terug en geef ze aan Radimus Erkle. Hij nodigt je uit om de Legends Guild binnen te gaan.



32. Praat in de Legends Guild opnieuw met Radimus Erkle en hij geeft je experience in 4 skills naar keuze.



GEFELICITEERD! Quest opgelost! Je krijgt 4 Quest Points, (level + 1)x 150 experience voor 4 skills, en toegang tot de Legends Guild!

Klik hier om weer terug naar de Questlijst te gaan.