Holy Grail |
Gemaakt door: Arnoud X122 Laatste update op Di 10 aug 23:45 2010 Deze quest is alleen voor members |
Lengte: Lang Moeilijkheid: Gemiddeld Skills nodig: Attack Level 20 en je moet een Level 120 kunnen verslaan Quests nodig: Merlin's Crystal Items nodig: Geen Startpunt: King Arthur, op de begane grond van Camelot Castle |
1. Praat met King Arthur in Camelot Castle om de quest te beginnen. Hij zal je vertellen over de Holy Grail, de heilige graal. Er is nog nooit iemand in geslaagd dit artefact te vinden, en Arthur geloofd dat het object ze vanuit Engeland is gevolgd naar RuneScape. Hij zal je vragen met Merlin te praten. 2. Ga naar Merlin, op de eerste verdieping van Camelot Castle, in de kamer aan de oostkant. Vraag hem naar de Holy Grail. Merlin zal je vertellen over twee personen die je misschien kunnen helpen. De High Priest op Entrana, en Sir Galahad, die ten westen van McGrubor's Forest woont(Ten oosten van de Coal Trucks). 3. Ga nu naar Entrana(Je kunt geen wapens/armour meenemen naar dit eiland) met de boot vanuit Port Sarim en praat hier met de High Priest in de Tempel aan je oostzijde. Hij zal je vertellen dat hij niet weet waar de heilige graal nu is. Er zal nu echter een persoon verschijnen die vertelt dat de 'Fisher King's Realm' in gevaar is, een Crone. Nadat de Crone je vertelt heeft over zes standbeelden en de Fisher King's Realm en je haar naar het Magische Fluitje heeft gevraagd, kun je naar Sir Galahad gaan. 4. Op naar Sir Galahad. Ga naar het huisje ten westen van McGrubor's Woods en praat met hem. Hij zal nu thee op het vuur zetten, omdat hij geen bezoek gewend is. Je hebt van de Crone over de Fisher's King Realm geleerd, waar Sir Galahad is geweest. Galahad heeft hier de Heilige Graal gevonden, maar hem daar gelaten. Hij zal je na een kort verhaaltje een laatste aandenken uit de Realm geven, een Holy Table Napkin. Deze Napkin kun je volgens Galahad gebruiken om een Magisch Fluitje naar de Realm te ontvangen. Om dit fluitje te ontvangen zul je de Holy Table Napkin bij je moeten hebben, terwijl je een bepaalde kamer in Draynor Manor bezoekt. 5. Ga daarom naar Draynor Manor. Ga naar de tweede verdieping(waar Professor Oddenstein zich bevindt). Je zult zien dat er naast de kamer met de professor, nog een kamertje is! Ga dit kamertje binnen met de Holy Table Napkin van Sir Galahad in je inventory. Je zult nu een Magic Whistle op de tafel zien liggen. Pak BEIDE fluitjes op en verlaat de kamer. Het tweede fluitje zul je later in de quest namelijk nog nodig hebben. 6. Nu je het magische fluitje hebt, kun je naar de Fisher King's Realm. Vergeet niet Excalibur mee te nemen! De Fisher King's Realm bevindt zich waar de blikvelden van de zes standbeelden kruisen. Deze locatie is een klein beetje ten noordwesten van Brimhaven, ten noorden van de Brimhaven Scorpion Mines. Bereid je voor op een gevecht met de (safe-spotbare) level 120 Black Knight Titan en begeef je naar Brimhaven. Ga nu het overdekte 'gebouwtje' ten noorden van de Brimhaven Scorpion Mines. Blaas hier op je fluitje. 7. Je bent nu in de Fisher King's Realm! Het rijk wordt echter bewaakt door een grote gemene Black Knight Titan. Je zult deze Level 120 Titaan uit moeten dagen voor een gevecht. Deze titaan beweegt zich niet. Als je dus 1 stap van hem af gaat staan, kun je hem met een halberd/magic/ranged gemakkelijk verslaan! Je moet de laatste klap uitdelen met excalibur om de Titan werkelijk te verslaan. Nadat je de titaan hebt verslagen, kun je de Fisher King's Realm werkelijk binnengaan. 8. Volg het water en je zult ten zuiden van de plek waar je de Titan versloeg, een Fisherman tegenkomen. Vraag hem hoe je het kasteel binnen kunt komen. De Fisherman zal je vertellen dat je een Grail Bell nodig hebt, die je voor de 'deur' van het kasteel moet doen rinkelen. 9. Ga naar het Kasteel in het zuidwesten van de Fisher King's Realm. Als je met de Fisherman hebt gesproken zul je een Grail Bell zien liggen. Pak deze op, en luidt deze bellen voor de Ruïnen van het kasteel. 10. Je zult nu het kasteel binnengaan. Ga de trap op, en spreek hier met de Fisher King. De Fisher King wil dat je zijn zoon naar hem toebrengt. 11. Zijn zoon, Percival, is een ridder van de ronde tafel. Je zult dus weer naar King Arthur in Camelot Castle moeten. Ga naar het kasteel toe, en praat met King Arthur. Arthur zal je vertellen dat Percival op zoek ging naar Gouden Laarzen. Hij is echter nog nooit teruggekeerd... Arthur zal je een Gouden Veer geven om Percival mee op te sporen. 12. Ga naar Goblin Village, ten noorden van Falador, met je tweede Magic Whistle bij de hand. Hier zul je in het oostelijke hutje een stel zakken aantreffen. Selecteer de optie 'Prod Sacks'. Percival zal tevoorschijn komen uit de zak! Hij was ontvoerd door Goblins! Vertel Percival dat zijn vader, de Fisher King, hem wil zien. Percival zal zich afvragen hoe hij in de Fisher King's Realm komt. Geef Percival het tweede fluitje en vertel hem hoe hij bij zijn vader kan komen. Percival zal hierop naar de Fisher King's Realm vertrekken. 13. Ga nu zelf via Brimhaven(of via de Fairy Rings van A Fairy Tale Part II, code BJR) met je Magische Fluitje terug naar de Fisher King's Realm. Wanneer je hier aankomt, zal blijken dat het land plotseling in een enorm welvarende groene vlakte is veranderd! 14. Ga terug het kasteel in, en de trap op. Spreek met Percival, de nieuwe koning. Hij zal je vertellen dat deze plotselinge omwenteling van het landschap te danken is aan zijn kroning als koning van het rijk. Vraag Percival naar de Heilige Graal. Hij zal je toestemming geven hem mee te nemen! 15. Ga terug naar beneden, en ga via de trap aan de oostkant van het kasteel weer naar boven. Hier zul je de Holy Grail op de tafel zien rusten. Pak de Holy Grail op en neem hem mee naar King Arthur(In Camelot). Hij zal je bedanken voor de volbrachte taak. |
Gefeliciteerd! Quest voltooid! |
Reward: 15300 Defence Experience, 11000 Prayer Experience en 2 QuestPoints! |
Klik hier om weer terug naar de Questlijst te gaan. |