Elanthiel Leader (9) | Het vervolg op de eerste ALV werd op 4 augustus om 20:00 geopend door Arnoud. De agenda bestond uit de puntjes waar we vorige keer niet aan toe waren gekomen, omdat het wel erg lang duurde. Niemand voorzag echter dat deze ALV langer zou duren dan de vorige. Het verslag gaat net zoals bij de vorige ALV vooral puntsgewijs zijn, aangezien dit de beste manier is om dit samen te vatten. Hierbij moet ik ook vermelden dat ik gedeeltelijk mensen quote, letterlijk overneem wat ze zeggen, maar ook gedeeltelijk hun opmerkingen anders verwoord voor de duidelijkheid. Beleid Het puntje over beleid begon met het deelpunt over de regels van RSR. Over het algemeen wordt de geest van de regels goed en rechtvaardig gevonden, er waren er alleen enkelen die er door de vergadering uitgelicht werden. Elanthiel had een punt over de regel: 'Het is verboden de functionaliteit van de site te testen, (= Proberen bugs te vinden / gebruiken) tenzij uitdrukkelijk toestemming van een leaders is gegeven. Zelfs met toestemming riskeer je trouwens alsnog een ban, gewoon omdat Thul het haat als 'ie weer eens iets moet fixen.'. Het laatste deel vond hij niet passend. Hier was iedereen het eigenlijk wel mee eens, en deze regel is naar aanleiding hiervan aangepast. Het duurde enigszins totdat de correcte bewoording was gevonden, maar het resultaat is te lezen in de clan regels. Gwalchmai_X (Pttim op de site) vroeg verduidelijking over het tweede deel van de regel: 'Het is verboden nieuwe leden te misleiden. Newbjes plagen, CL 1.0 vragen. Natuurlijk staat het de MOLs vrij om (ook) andere straffen toe te passen.' Dit werd verduidelijkt en de regel werd aangepast, want mensen die newbjes plagen krijgen tegenwoordig geen clearance 1.0 meer, maar gewoon een ouderwetse ban. Ook vroeg hij naar de regel over het overtreden van de RuneScape regels. Er werd verduidelijkt dat dit vooral ging over regelbreken op RS zelf, en ernstige vergrijpen (acc selling, macroing, password scamming, etc) op RSR. Het volgende punt was over het LB in zijn geheel, en de LBers. Ter verduidelijking legde Elanthiel eerst uit wat onder de huidige taakbeschrijving van het LB valt. Over het algemeen was iedereen het erover eens dat het LB dit jaar vrij inactief is. Dit komt mede door het survival toernooi dat maar door blijft slepen, maar ook door het feit dat er erg weinig ideeën worden aangedragen, en de meesten hiervan stranden in #LB, en dus niet verder komen. De algehele concensus was dat het LB zich meer moet richten op de leden, en dus meer als contactorgaan en aanspreekpunt moet functioneren. Hierna kregen de MOL's het vuur aan de schenen gelegd, en elke MOL werd apart besproken. Joos/Irl Rs/Jarre9: -Niet echt het toonbeeld van activiteit (Elanthiel) -Redelijk nieuw, maar doet zijn werk naar behoren (Opm3) -Een leuke persoon die zijn best doet (Zubat) -Een tikkie aan de powerabusende kant (Elanthiel, Pttim) -Soms wat "kinderachtig" met zijn powers (Zubat) -Het is gewoon waar. Nieuwe powers *zijn* fijn om te abusen (Glowball02) Michiel/Sir MVL -Michiel gaat van 8 status af vanwege actiefheidsredenen. Hier heeft hij zelf voor gekozen (Arnoud) Tim/Glowball02 -Te veel "spellingnazi", focust te erg op spellingsfouten en is daar vrij irritant in (Opm3, Pieterjan29) -Het gaat vooral op de manier waarop. Hij zou moeten leren wanneer wel en wanneer niet te gebruiken (Arnoud, Elanthiel) --Reactie van Tim: Yeah, meestal weet ik dat ook wel, alleen zijn sommige fouten echt *te* erg -Als t om een clannieuws post of sitedingen gaat vind ik correcties niet erg, maar voor de chat vind ik het onzin (Ilovearagorn) Tony/Nighthell14 -Toffe kerel (Demon Poonah, Pttim) -Ik vind hem niet bijdragend als MOL, maar heb geen problemen met hem (Ilovearagorn) -Beetje inactief (Zubat) --Reactie hierop van Ilovearagorn: kan ook door zijn werk komen -Ik zie hem niet vaak MOL dingen doen (Pttim, Elanthiel) -Heel sociaal, en ook vooral sociaal actief (Mzzlaersword) -Om toe te voegen aan het vorige: Als er iets is wat Tony heel goed kan is het een flamewar blussen (Elanthiel) Stijn/Just Ne Pker -De beste subleader (Elanthiel) -De slechtste subleader (Glowball02) (Hierbij moet aangemerkt worden dat Stijn op dit moment de enige subleader was, dus dat deze opmerkingen allebei per definitie waar zijn) -Actief, veel bijdragend, ik zou er een voorbeeld aan moeten nemen (Glowball02, Elanthiel) -TOP, behulpzaam, actief, aardig, niet powerabusend, maar ook niet bang om in te grijpen als dit nodig is (Pttim) -Goed, actief, altijd bereid mensen te helpen, en rechtvaardig (Opm3) -Hij gaat soms wat houterig met sarcasme om (Elanthiel) -Ik ben het eens met Tim. Hij zon eens een voorbeeld moeten nemen aan Stijn (MacGyver) -Streng maar rechtvaardig (Elanthiel) Carina/Cat/Ilovearagorn -Een voorbeeld voor de clan (Demon Poonah) -Een prima leader. Luistert goed, kijkt eerst wat er precies aan de hand is en handelt daarna pas (Mark19100) -Als vriendin geweldig, maar regelmatig te rechtlijnig (Elanthiel) -Misschien niet expres, maar ze geeft de indruk alles zelf te moeten doen, wat gedeeltelijk ook zo is (Zubat) -Met Zubat eens, Cat is wel eens wat te ijverig (Arnoud) -Het probleem is dat leden Cat zien als main aanspreekpunt, waardoor alle workload bij haar terecht komt (Arnoud) --Reactie van Pttim op Arnoud: Cat komt veel opener over dan jij. Arnoud/Arnoud X122 -Arnoud komt redelijk onbereikbaar over omdat hij vaak pas erg laat of zelfs niet reageert als je wat aan hem vraagt of tegen hem zegt. (Elanthiel) -Zijn stijl van humor is ook vaak bizar, tegen het irritante aan (Elanthiel) -Je kan hem altijd alles vragen, en hij zal altijd antwoorden, je weet nooit wanneer, maar hij is altijd vriendelijk en treed kordaat op (Opm3) --Mijn humor is episch, maar toegegeven, soms heel irritant (Reactie van Arnoud) -Komt vaak over als iemand die alles beter weet. Ik heb niet echt het gevoel dat hij naar mensen luistert (Pttim) -Zijn plotselinge uitbarstingen (Lees: NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO) zijn ook irritant (Nighthell14) -Zijn uitbarstingen van comic relief zijn de eerste keer grappig, na 5 keer hetzelfde is het wel genoeg, na 10 keer wordt je het zat, na 20 keer wordt het irritant, en na 50 keer werd de mute knop ineens erg aanlokkelijk (Elanthiel) -Hij kan wel goed bemiddelen (Just Ne Pker) -Geweldige kennis van RS (Just Ne Pker, Zubat, anderen) -Veel te langdradig als hij aan het woord is op de vergadering (Elanthiel) Jaron/Thulinma -Als systeembeheerder, main coder, en wat hij nog meer doet, doet hij het goed. (Elanthiel) -als er leden met elkaar in de clinch liggen, is hij veel te makkelijk met het "oh, dat los ik wel even op, no worries" (Elanthiel) -Het is soms best irritant dat hij dingen belooft waar hij vervolgens geen tijd voor heeft (Ilovearagorn) Hierna was het al laat zat, en werd het tijd voor andere puntjes. Dit waren niet echt puntjes voor de ALV, meer geschikt voor puntjes op de gewone vergadering, maar het kwam goed uit. Elanthiel vertelde dat met de update van die dag de firelighters tradable zijn geworden. Dit betekende ook dat de requirement voor de treasure trails vaan per direct werd ingetrokken. Het MOLB was zich al aan het beraden op een nieuwe requirement, maar deze was ten tijde van de vergadering nog niet bekend. Inmiddels zijn we er uit, het is het verzamelen van 500 biscuits, dezen zijn wel untradable. Onze excuses voor mensen die al een hoop firelighters hadden, maar wij konden er verder ook niks aan doen. Ook vertelde Elanthiel over iets wat er aan ging komen voor de volgende vergadering, dus niet meer aangekondigd kan worden. Dit gaat plaats vinden op zaterdag 4 september, dan is het de dag dat RSR 3000 dagen oud is. Het plan is om dit zowel in RS, als op de chat, als op de site groots te vieren. Zoals Elanthiel het verwoorde: "Details komen in ieder geval nog, maar zorg ervoor dat je er bij bent, want zoiets gebeurt maar eens in de .. 3000 dagen." Ook Arnoud had nog een klein puntje. Als alles goed zou gaan, zouden de volgende ochtend de Elite Clue Treasure Trail guide pagina's online komen. Dezen staan inmiddels online. Na 2 uur en 17 minuten geduurd te hebben, was het echter wel welletjes geweest. De vergadering werd gesloten. Tot de volgende keer! 10-8-2010 23:18 | ||
Thexcamelot Inactief | goed bezig, wel LOL @ de meningen over de Mols. Arnoud moet idd gewoon reageren als je tegen hem praat, asociaal om mensen te negeren en der stiekem lol aan te beleven noud! zeker met een voorbeeldfunctie en Cat is idd goed bezig, tony is der voor de gezelligheid Tim is gewoon lekker, stijn doet ook uitstekend werk . Sir mvl..... leeft die nog? :$ joos , heb ik geen mening over ben ik te inactief voor wel goeie kerel. en Thul.. minuut stilte dat die het volhoud na al de jaren nog altijd zijn bijdrage te leveren leuk dat feest , en wat jammer toch dat ik die 2 uur n 17 minuten durdende vergadering heb gemist xD 11-8-2010 15:25 | ||
Pieterjan29 Rune Member (6.9) | Martijn je hebt macgyver vergeten. Hij is lichtgeraakt over eeen bepaald woord. XD EDIT nice verslag 11-8-2010 18:52 | ||
Mark19100 Inactief | Tim/Glowball02 -Te veel "spellingnazi", focust te erg op spellingsfouten en is daar vrij irritant in (Opm3, Pieterjan29) +1 sooo badddllyyy eh Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts
13-8-2010 18:50 | ||
Pttim Moderator (7) | Mooi verslag weer Martijn! Goed dat er zoiets als een ALV bestaat. Ik ben benieuwd naar het vervolg dat de MOL's geven aan de besproken zaken tijdens de 2 ALV's. Sommige dingen zijn in elk geval al opgepikt!! Good work!! 14-8-2010 09:02 |