Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [Gelukkig Nieuwjaar!]
Gelukkig Nieuwjaar!
Goedenacht RSR,

Het is alweer de eerste van januari, de hoogste tijd voor een nieuwspost! 2009 was een jaar van innovatie, een jaar van leuke medaltjes en het jaar waarin Just_ne_Pker en Jarre9 een up tegemoet zagen. Wees blij, want jullie namen zijn de eerste namen die dit jaar genoemd werden in een post!

Als we het dan toch over J’s hebben, was er natuurlijk de Jagex Cup. Ondanks dat onze resultaten brak genoeg waren om helemaal geen rank-uitslagen te krijgen, zal dat dit jaar anders gaan. Dat komt later wel natuurlijk, maar de Jagex Cup biedt me een gelegenheid om nog eens terug te blikken op het jaar 2009.

Januari, de maand van het officieel bekendmaken dat er minigamevaantjes zouden komen. De minigamevaantjes die iedereen wilde, voor de pixels. Over pixels gesproken, het pixelbord kwam ook om de hoek kijken. In RuneScape betekende de maand januari de Phoenix Lair, een daarbijbehorende veel te lame-ass quest, een voor vandaag toepasselijk zijnd dwangbevel zwakke paswoorden te veranderen, een Seers’ Village Achievement Diary en een lang geanticipeerde update, de verlengde log-out timer!

Februari. Ja, ik ga ze allemaal bijlangs, niet huilen. De komst van Mark Gerhard als Jagex CEO, de release van Soul Wars, Evil Trees, en de Random Event update. Voor RSR betekende februari medals, minigames, en een mini-game-vaandel-wie-wint-er-nou-rel-achtig-iets, wat uiteindelijk in een win voor Vaantjesmaker Ewout resulteerde. Later is besloten om vanwege de vele stemmen ook op Ilovearagorn’s modellen in te gaan, zodat er twee keuzeopties zouden zijn. Tegenwoordig kan iedereen vaandel/badge-modellen maken, zolang ze maar geen onzin ontwerpen en een complete set verschaffen.

Na een wat saai februari was het dan toch tijd voor Maart. Maand van de Jagex Cup. De afloop hiervan hebben jullie al eerder in deze post kunnen lezen, dus deze zal ik niet weer expliciet vermelden. Ook eindigde het meest epische toernooi ooit, het Survival Toernooi, in deze maand. Dit na een spannende finale tussen winnaar Thojohn22 en Runner-up Hendrik73. Voor RuneScape was het een maand van eigenlijk alleen The Chosen Commander quest, en wat additions zoals verbeterde path-finding. Een maand van veel rants omdat er weinig updates kwamen, nog vele maanden zouden volgen.

April, het begin van de Mysteries of the Mahjarrat series en de release van Glorious Memories. Ironisch genoeg weer iets te vermelden op het gebied van quests, maar weinig ander nieuws. Voor RSR: Meer Jagex Cup, de Beste Leden Verkiezing en Thulinma die aan het Rewards-systeem werkt.

Mei, Bounty Hunter updates en een Offence System rework. Ook het tweede deel van Mysteries of the Mahjarrat en de Dungeon Maps kwamen uit in deze maand. Voor RSR betekende de maand mei het voortzetten van de Beste Lid verkiezing, gewonnen door Gregoryw. De beste MOL was dit jaar Thulinma. Natuurlijk weten jullie allemaal al op wie jullie dit jaar gaan stemmen, dus verwacht ik eigenlijk wel wat, but hey. Er waren ook nog wat doelloze skillpage updates en wat medailles plus nieuwe voorpagina, en mei was voorbij.

Juni, de zesde alweer, begon direct weer met een quest. Ook werd het runsystem herwerkt, en eigenlijk begin ik het steeds harder terecht te vinden dat er minder quests zijn uitgekomen in de laatste tijd van het jaar. Er was ook alweer een PVP-rework, die voor niemand als een verassing kwam door het algehele ‘trick’-concept waar in 2009 veelal over is gesproken. Voor RSR betekende Juni veel standaard dingen, spammende kindertjes die bijna vakantie hadden en/of geslaagd waren, en er was zelfs nog een vergadering op de chat. Hier moet ik nog wel bij vermelden dat er ook een skilltoernooi, een idee van Thexcamelot, plaats heeft gevonden in Juni.

Juli. Ilovearagorn was op vakantie, dus er gebeurde zoals gewoonlijk als ze weg is, vrijwel niks. Je mag de maand nazoeken, een paar nieuwsposts over al wat standaard issue is. Verder, niks. Juli kende de release van het langverwachte Mobilizing Armies. Half World 91 zit te wachten voor de grens tot het uitkomt. Half World 91 is 10 minuten na de update weer weg.

Augustus. De achtste maand... Het begin van de Machinima Contest. De eerste echte update, wonderbaarlijk genoeg, een quest. Ook kon je nu je huis in een boerderij omtoveren en deed Jagex een hopeloze poging om Mobilizing Armies te reanimeren. Ook het einde van de Machinima Contest, die uiteindelijk door Excl werd gewonnen. Voor RSR betekende Augustus de laatste vakantiemaand. Veel schreeuwende kindjes die zich toch net iets te hard verveelden, iets meer bans dan anders, alweer medals omdat er anders nog meer onrustige kindjes bijkomen en om de vakantievierende kindjes bezig te houden, de start van een DM-toernooi.

Aangezien Augustus niet meer voorstelde dan dat, is het tijd door te gaan naar September, de maand waarin de jaarlijkse LB-verkiezingen weer eens werden gehouden. Het DM-toernooi eindigde met winnaar Jamesdebeer en Runner-up Mzzlaersword. Eind September startte ook maar eens wederom een skilltoernooi. Voor ons allerfavoriete Gielinor was September een maand van een updatedraaipunt: De focus kwam op high-level content te liggen. De Living Rock Caverns en de Ivy/Sawmill Improvement waren een feit.

Oktober... Een ramp voltrok zich op de eerste dag. De naamchange-update. Oktober zou een hel worden voor clan-log-systemen. RSR had natuurlijk de al eerder ingevoerde Naam-DB, maar veel clanleaders waren niet blij met deze toch zo hard geanticipeerde update. Ongelijk kan ik ze hier niet in geven. Ook kun je vanaf deze maand de "Worst update ever!" shirts kopen, die we allemaal netjes in onze kasten hebben zitten. De extreme potions zijn een feit en op 13 oktober komt dan ook eindelijk het vervolg op Mourning's Ends Part II uit: Within the Light. Ook de Ardougne Achievement diary, en daarmee het Elite Achievement Diary-concept, stamt uit oktober. Oktober was op de naamchange-update na een enorme maand voor Jagex. Of dit voor RSR ook zo is? Het nieuwe LB mocht het groepsskilltoernooi organiseren, de eventbenefits waren dan toch eindelijk een feit, er kwamen maar liefst zes questguides online die al maanden op Arnoud X122's harddrive stonden, en het vervolg op het meest epische toernooi ooit werd qua inschrijvingen geopend. Oktober was ook voor RSR een goede maand.

Nog twee maanden te gaan, wat betekent dat ik nu bij november ben aangekomen. De inschrijving voor het RSR Survival Toernooi, editie #2! sloten, met een recoraantal van 62 deelenemers. Dit betekende dat ieder team maar liefst 31 deelnemers zou tellen en dat het toernooi uit minstens 61 rondes zou gaan bestaan! De laatste medailletjes van het jaar werden weer uitgedeeld, waarmee de maand ook alweer bijna om was. Het survivaltoernooi in het achterhoofd, en bij sommigen in het voorhoofd van de stress, hebbend, liep november voor RSR ten einde. Voor RuneScape zelf betekende deze maand wat minor dingetjes. Een kleine addition op de Champion's Challenge, de heropening van RuneScape Classic en de official release van de Adventurer's Log.

Dan rest mij als laatste eindelijk nog December. De maand van twee geweldige quests, een gebalanceer avontuur met a Christmas Warble tussendoor, en zelfs nog andere dingen. Voor RSR betekende december feestdagen. Irritante lay-outs voor kerst, sinterklaas in het land, en veel survivaltoernooirondes doorploeteren(wat natuurlijk ook een feest is). Dit was ook de maand waarin besloten werd dat Just_ne_Pker(nu 8.5) en Jarre9(nu 7.0) toch maar eens up moesten. Er vond een grote ledenwis plaats, en het nieuwe jaar zou worden betreden met een 'veel kleiner' ledenaantal dan de afgelopen 2+ maanden.

Na deze nogal lange recap, begin ik tot mijn punt te komen. Het jaar is aan zijn einde gekomen, 2009, een vrij succesvol jaar. Voor RSR, en voor RuneScape, en ik hoop ook voor jullie als RSR. Voor sommigen is het jaar misschien minder vlot verlopen dan voor anderen, maar vergeet niet dat er altijd een RSR voor je klaarstaat. Een RSR wat bereid is ieder te helpen. Ook jou.

Een lange eerste post van het jaar 2010. Altijd leuk, zo'n post: Jullie hebben toch genoeg tijd om dit alles te lezen, aangezien we inmiddels allemaal gehackt zijn door de grote boze lijstpubliceerder.

Het punt wat ik wilde maken, en wat door mijn geblaat vast niet is aangekomen:
Een gelukkig nieuw jaar, RSR!

~ Arnoud
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door Arnoud X122Retired Sub-Leader (R) op 1-1-2010 00:00
Antwoorden:
Hendrik73

Rune Member (6.9)

Een gelukkig nieuwjaar toegewenst aan heel RSR! Volgens mij is het die hacker niet gelukt. Plaatje Ik verheug me nu al op de nieuwe GMQ van 2010. Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
1-1-2010 18:51
De Z Warrior

Inactief

allemaal een gelukkig en gezond 2010 toe gewenst Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image Hosted by ImageShack.us
1-1-2010 19:29
Antwoord 16-17 van 17 totaal.
Vorige 15 <<

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.