Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [Gedragscode Reminder]
Gedragscode Reminder
Dag RSR-kindjes en RSR-volwassentjes,

Graag wilden wij jullie herinneren aan het bestaan van een RSR-gedragscode. Deze grenzen die aan deze code zitten worden de laatste tijd nogal vaak overschreden, en dat is zeer ergerlijk.

Te beginnen met de 23h-regel op de chat. Deze regel houdt in dat sexueel getinte opmerkingen in de chat (van ONGEVEER (Situatie-afhankelijk) 7 uur 's ochtends) t/m 11 uur 's avonds niet al te extreem mogen zijn. We hebben de laatste tijd veel links gezien die ons niet bevallen, en nu we dit hebben aangegeven, zal hier ook per casus harder opgetreden worden dan voorheen. Don't get us wrong: Grapjes mogen. Sexueel getinte grapjes ook. Maar er zijn grenzen, en ik hoop eigenlijk dat, aangezien ik jullie geen voorbeelden van overschrijding ga geven, jullie deze grens zelf ook wel enigszins kennen. Is het duidelijk dat je deze grens wel kent, maar niet wilt kennen, geloof me. Wij kennen hem wel. Alsjeblieft, stop met de overdreven sexuele content. De regels zijn er niet voor niets, kap met zulk puberaal gedrag, echt.

Ten tweede willen we een korte mededeling doen over het gedrag in zijn algemeenheid. Een paar weken geleden viel het aan de ene kant ook wel weer mee, maar de laatste tijd is het me opgevallen dat er steeds weer meer geflamebait komt, gepikeerde stemmingen, het weer eens die tijd van de maand is, of wat dan ook, maar doe dat niet. Frustratie en Flame-baiten leiden alleen maar tot ellende. Doe rustig, kalmeer, adem in adem uit, behandel elkaar met respect. Eigenlijk zijn we van plan nog harder op te gaan treden tegen relschoppers.

Derde en laatste punt is de clanchat. Dit is eigenlijk een unicum voorbeeld. De clanchat is de laatste tijd HET voorbeeld van wangedrag. Beide eerdergenoemde punten zijn hier in overvloed aanwezig, en het begint irritant te worden. Vergeet niet dat een clanchat dan wel 'RSR' is, maar de clanchat nog altijd eigendom is van JaGeX. Je hebt je dan ook aan deze regels te houden. We zijn best bereid minder strict op te treden dan sommige regels impliceren, dwz, we gaan je niet reporten voor een grapje waarvan wij vinden dat het moet kunnen, maar ken je grenzen. De laatste tijd zijn velen van jullie(De Clanchat-chatters) echt zwaar overdreven bezig.
[Catedit]Daarnaast kun je er op rekenen dat als je in de clanchat een waarschuwing krijgt om ergens mee te stoppen, en je dat niet doet, er naast een eventuele kick ook een report naar Jagex gaat.[/Catedit]

Er bestaat echter wel weer een uitzondering op deze reminder. We zijn van mening dat de Clansite vermelden in de Clanchat gewoon moet kunnen. Je bent dus vrij om deze te vermelden in de clanchat: Met ons zul je geen problemen krijgen. Dit geldt dan ook weer voor sites die bij ons bekend staan als veilige tipsites voor questhulp en dergelijken. Ook Jagex heeft hier wel ergens een lijstje van. Zo is het noemen van Youtube bijvoorbeeld perfect legaal, tenzij je specifiek naar videos gaat wijzen(Ik, Arnoud, zal jullie persoonlijk ook niets kwalijk nemen als jullie naar specifieke vids gaan verwijzen. Een berucht voorbeeld hiervan is de supercoole Promovid van het RSR Survival Toernooi #2. Uitzonderingen op deze mening zijn alles wat de standaardregels overtreedt, zoals sexueel getinte filmpjes, en zo verder). Dit specifieke verwijzen is officieel echter niet toegestaan, en wanneer iemand je hiervoor report omdat hij een baggerdag heeft gehad, is die mute op je dak je eigen verantwoordelijkheid. Je mag officieel ook niet verwijzen naar een IRC-kanaal op de clanchat. De clansite mag naar mijn weten wel.

Wij danken jullie voor je aandacht. Alsjeblieft, houd je aan de regels. Wees aardig tegen elkaar, toon respect. En denk aan je grenzen. Vergeet niet dat je interacteert met echte mensen. Het is geen spel. RuneScape is een spel, je omgang met andere mensen niet.

~ Arnoud
~ MOL-Team
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door Arnoud X122Retired Sub-Leader (R) op 17-11-2009 23:54
Antwoorden:
Jeeweejong

Inactief

Laat ons dan ook de nieuwelingen pesten!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
[IMG]http://img145.imageshack.us/img145/5541/magebank4.png[/IMG]
18-11-2009 00:17
Thojohn22

Inactief

Van die dingen heb ik eigenlijk weinig tot niets gemerkt. 1 incidentje op de IRC, dan die op het irl, maar voor de rest niets, dus voor mij komt deze eigenlijk wel onverwachts. Maar het zal wel juist zijn zeker?
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
18-11-2009 02:06
Gregoryw

Rune Member (6.9)

Oke, die regels zijn dan ook weer opgefrist Plaatje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
18-11-2009 02:07
Elanthiel

Leader (9)

Om dit statement even kracht bij te zetten - vooral wat betreft de clanchat - ik heb gisteren 1 mute en 2 non-mute reports uitgedeeld op de clanchat. Elk van die reports waren 100% correct, terecht en verdiend.

Ik vind het niet leuk om te moeten muten of reporten in de clanchat. Aangezien ik zeer goed door heb dat het om mijn clangenoten gaat, die ik toch wel wat beter ken dan de gemiddelde vreemdeling die in mijn pm gaat vragen of hij mijn account mag. Maar als het nodig is dat ik report, zal ik me niet inhouden. Dat neemt niet weg dat ik het nog steeds niet leuk vind om te doen. Als het even kan, dwing mij dan dus niet om mijn mute te moeten gebruiken. De enige die dat in zijn hand heeft, ben jijzelf.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
18-11-2009 10:05
Just Ne Pker

Leader (9)

Weinig meer aan toe te voegen, buiten even te benadrukken dat andere regels i.v.m. verboden content ook gewoon blijven gelden en zeker op de clanchat. Op de IRC knijpen we inderdaad gemakkelijker een oogje toe (al moet je nog steeds niet afkomen met scam/RWT/macro-toestanden), maar op de clanchat zijn wij (al kan ik in principe natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken) daar strenger in. Het kan zijn dat je niet akkoord bent met de mening van de aanwezige MOL(s) over welke onderwerpen zijn toegestaan en waar de grens ligt (die in 99.9% van de gevallen ook duidelijk wordt gesteld met een waarschuwing, aangezien een clanchat-kick == 1 uur ban van de clanchat), maar beginnen flamen, zagen of MOL's zogezegd gaan ignoren is daar niet de beste oplossing voor. We doen ons best om het voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken in RSR, maar de rotte appels moeten eruit.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
18-11-2009 12:59
Nouno2

Inactief

Zelf nooit veel problemen mee gehad.
Ik hou me toch meestal wel aan die regels.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
6de plaats survival toernooi 2008/2009
18-11-2009 13:25
Tisiptgemak

Inactief

Respect, meuh een van die woorden.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
http://www.youtube.com/watch?v=SItrex38PHU
18-11-2009 14:39
Swords1989

Inactief

Doorverwijzen naar een clan site mag ook niet, heb ik 2 dagen geleden nog een 24h mute voor gehad.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
18-11-2009 17:19
Ijmuide 222

Inactief

Nou nou, jullie Leaders zijn wel erg mild geworden. Vooral als het over het eerste punt gaat. Ik verwacht wel dat er kinderen na 23:00 nog op zullen zijn en ook al zou dat niet zo zijn, het is een belemmering op de zedelijkheid.

De rest van de punten lijkt mij vanzelfsprekend.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
18-11-2009 19:18
Wismerhill99

Inactief

Ja maar dat is een soort regel overal he, op tv zie je ook tieten, maar je ziet veel meer na 23uur, =D

Meh, sexueel getinte stuff horen dan zoiezo niet toe op een spel..
Dus met deze regels zou alles in orde moeten zijn, rebellen zoals ik ook ben, houden zich gewoon wat meer in, zo blijft uw eigen repuatie hoog, en zult u ooit tot de oldskoolcrew behoren!
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
19-11-2009 13:00
Catznc00kies

Inactief

@hierboven, ja maar RSR is geen spel, het is een community. En in een community zitten mensen met diverse interesses, dus is het wel goed dat die 23h regel er is ipv een totaalverbod.
Anders hadden mensen zoals Peter al lang de clan geleaved.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
19-11-2009 17:54
Antwoord 1-11 van 11 totaal.

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.