Vergaderverslag door Elanthiel:
De vergadering begon een beetje traag, aangezien Arnoud hem zou openen, maar hij er niet was met de opening van de vergadering. Uiteindelijk heeft het MOLB hem aan het werk gekregen en kon de vergadering beginnen.
Het eerste puntje was van Luc. Hij kondigde de medals aan. Er komen weer medals aan deze maand. Meer informatie over wie de medals gaat krijgen volgt nog, als deadline staat 18 februari.
Het tweede puntje werd door Martijn verteld. Hij vertelde dat er een nieuw systeem gaat komen voor bezoekers van IRLmeets. De bier duimpjes. Het bierduimpje vervangt de beer badge. Het aantal bierduimpjes geeft aan hoeveel meetings die persoon geweest is, en mensen die wel een beer badge hebben, maar die niet (zichtbaar) op een meeting zijn geweest, krijgen er sowieso 1. Er komt nog een topic op het clan nieuws met een spreadsheet waarin iedereen die een beer badge heeft staat, en waarbij mensen kunnen controleren of het goede aantal duimpjes ingevuld gaat worden. Correcties kunnen daarop gepost worden.
Vervolgens was Tim aan de beurt. Hij verhaalde over de IdleRPG reset. Iedereen is vandaag om 17:00 weer op level 0 begonnen, zonder items en alles. Voor gedetailleerde informatie over hoe je je moet inschrijven, kijk op [http://idlerpg.net] voor meer informatie. Onthoud wel, waar "bot" staat op die site, bedoelen ze de idlerpg bot, die bij ons Ieniemienie heet. Het kanaal waar we de IdleRPG op spelen heet #IdleRPG.
Arnoud had ook nog wat te zeggen, maar liefst 3 hele puntjes achter elkaar!
De eerste was over de skill pages. Wederom riep hij iedereen op om zich te verenigen om de skillpages te verbeteren, en vooral ook te gebruiken. Als je wat toe te voegen hebt, raadpleeg dan Arnoud als eerste, aangezien hij bij houdt wie wat doet, zodat guides niet meerdere malen gemaakt worden. Ook is er het welbekende Skillpages bord waar overlegd kan worden, en guides van de nieuwste quests heel snel gepost worden. Stijn voegde nog toe dat als je nog andere guides wil maken dan questguides - zoals monster hunting guides of guides voor minigames - dat deze ook heel welkom zijn. Als skill guides of quest guides erg outdated zijn dan kan je ook verbeteringen insturen.
Het volgende punt van Arnoud ging (verrassing) over het survivaltoernooi. Dit begint op zijn eindje te lopen. Deze maand zal de winnaar van het toernooi bekend gemaakt worden! De mensen die nu nog meedoen zijn Alabuka2, Hendrik73, Thojohn22, Dark G Unit, Dark Nike7 en Nouno2. Voor de mensen die hem helaas niet gewonnen hebben, het volgende survivaltoernooi begint in 2010 al! Maar als je graag mee wilt doen aan toernooien, na het survivaltoernooi komt er weer een nieuwe aan. Wat dit wordt is voor jullie (en heel misschien voor het LB ook) nog een verrassing.
En ook het laatste punt van de vergadering kwam van Arnoud. Een grote verrassing (en dus geen verassing) is op komst: de minigamevaandels. Dit worden een soort badges, maar dan voor minigames. Vanaf welk moment ze gehaald kunnen worden is nog niet bekend, en ook is nog niet helemaal bekend hoe de vaandels eruit gaan zien, maar de reqs zijn al grotendeels bekend. De minigames die geen vaandel krijgen zijn Clan Wars, Mage Arena en Bounty Hunter. Dezen zijn namelijk te klein, te mini-questachtig of te combat-related. Treasure trails krijgt ook geen vaandel, aangezien hier geen fatsoenlijke maatstaaf voor is. Voor elke minigame die wel een vaandel krijgt zal er 1 niveau zijn, maar ze zullen wel heel moeilijk zijn. Alleen de ware meesters van een minigame zullen in staat zijn ze te krijgen. F2p spelers kunnen ook vaandels krijgen, namelijk de FoG vaandel en de The Great Orb Project vaandel, de reqs hiervan zijn voor alle free players te krijgen. Helaas zijn er geen andere minigames beschikbaar voor non members, waarvan er geschikte reqs zijn. Wanneer de vaandels gehaald kunnen worden, is nog niet bekend. Het is wel zeker dat ze er komen, maar er moet nog wel een hoop aan gedaan worden voordat ze er zijn. Ze komen als het systeem af is en werkt (en dat is niet alleen Jaron`s code, dat is ook ontwerpen van de vaandels bijvoorbeeld)
Er komt een topic op gemengd, waarin jullie kunnen speculeren over de vaandels.
En daarmee is er een eind gekomen aan officieel de langste vergadering van RSR tot nu toe: Een uur en anderhalve minuut. Tot volgende maand, hopelijk duurt de vergadering dan minder lang!
Catznc00kies Inactief | Ik heb serieus een uur lang geboeid zitten kijken naar wat er allemaal gemeld werd, best mooi heh? 1-2-2009 21:14 | ||
Elanthiel Leader (9) | Da`s best indrukwekkend, Catz Ik heb een uur lang besteed aan het verslag typen, en vooral na mijn punt over de bierduimpjes liep ik achter >.> 1-2-2009 21:16 | ||
Nj541 Gewist lid | ik was weer is 3 min te laat... 1-2-2009 21:17 | ||
Just Ne Pker Leader (9) | Ik moet zeggen dat er een hoop interessante shizzle werd gezegd. De MOLB`s hebben zich trouwens vrij goed ingehouden qua off-topic gaan, als we de plattegrond van Jaron`s huis even buiten beschouwing laten . Ingame aanspreekbaar als Findolfin Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down. - Gary Raser 1-2-2009 21:53 | ||
Folkie5 Gewist lid | Stijn je bent geen neger hoor. 1-2-2009 22:02 | ||
Mzzlaersword Inactief | Shiwt, vrgeten die stomme Pino te vertellen dat ik er ook was. Maar ik heb genoten. - Simon (1988-heden) 2-2-2009 01:31 | ||
Slang91 Gewist lid | Ik vind de vergadering wel interesant alleen jammer dat ze nog geen woordje loste over de aankomende medals. 2-2-2009 16:23 | ||
Deemril Inactief | Ik was er spijtig genoeg niet bij (naders was ik eindelijk 6.9cl ) maar ik versta geen zak van die IdleRPG reset. 2-2-2009 18:28 | ||
Leon Gewist lid | stelt ook niks voor registreren en voor de rest.... niks doen 2-2-2009 19:06 | ||
Nollie28 Operator (8) | quote: Er is genoeg over dit onderwerp gezegd. Dit was juist het eerste onderwerp dat we behandelde. En het klopt dat we niet loslaten wie we nomineren en wie ze krijgen. Dat zien jullie vanzelf wel. Het zou de spanning wegnemen als we het nu al loslieten. 2-2-2009 19:19 | ||
Deemril Inactief | quote: Rofl echt iets voor de RSR`er! 2-2-2009 19:33 | ||
Rutgerino Inactief | Ja, en waar blijven de T-shirts? Ik denk dat er in het verleden wel langere vergaderingen zijn geweest tbh, in elk geval met meer mensen online 2-2-2009 19:46 |