Hallo, jaja, nog eens een post van mij.
Zoals sommigen misschien al weten had ik een pagina gemaakt waar je kon zien hoeveel experience je nog moest om je completionist te halen. Nu heb ik me er terug op gegooid, een aantal aanpassingen en toevoegingen gemaakt en hebben we besloten om 'm op RSR te hosten.
Nu, wat kun je er allemaal mee doen?
Allereerst moet je je username ingeven. Dit werkt jammergenoeg niet voor F2P, don't blame me, blame Jagex.
Hierna kun je per skill een target gaan ingeven. Of je kunt een target preset kiezen, deze bestaan uit:
- Custom level: een gelijke goal voor elke skill (bv. level 80)
- Maxed: alle skills 99
- Completionist: alle skills 99 en Dungeoneering 120
- Combat: deze bestaat uit Attack, Defence, Strength, Constitution, Ranged, Prayer, Magic en Summoning
- Skilling: alle skills die niet Combat zijn
- Gathering: deze bestaat uit Woodcutting, Fishing, Mining, Farming en Hunter
- Support: deze bestaat uit Agility, Thieving, Slayer en Dungeoneering
- Artisan: deze bestaat uit Cooking, Fletching, Firemaking, Crafting, Smithing, Herblore, Runecrafting en Construction
- Member: alle member skills
- Free: alle non-member skills
Targets kunnen ook aan de hand van een quest gezet worden. Als je een quest selecteerd zal hij ook alle required quests in acht nemen en je targets zetten op de requirements van deze quest.
Er is een optie om experience based levels te gebruiken, hiermee kun je je target van 99 tot 127 zetten (127 wil zeggen 200M experience). En je hebt de optie om OSRS skills te gebruiken.
Als alles berekend is kun je ook gaan sorteren, klikken op dingen als "Skill", "Level", "Exp left", "Progress %"... zullen die kolom sorteren, nog eens klikken sorteerd in de andere richting. Om snel te kunnen zien of je dicht bij een level zit, staat elke progress > 90% in het groen.
Onderaan kun je ook nog een aantal statistics zien, met o.a. het aantal levels left tot je goal, de experience left, het aantal 99 skills...
Je username en targets die je zelf zet worden opgeslaan voor de volgende keer, de presets niet. Stel dat je een Attack goal zet op level 80, en dan de Maxed preset gebruikt, zal Attack de volgende keer weer level 80 als target hebben.
De goal checker kun je hier vinden:
[http://www.rsrclan.com/aevitas/goalChecker.php]
Als er nog bugs zijn, of je wil feedback geven, zend me gerust 'n PM of laat iets weten op de chat.
Groeten,
Thomas