Hallo lieve leden, goeiemorgen!
Ik heb een nieuwe tool voor jullie gemaakt, die jullie, als jullie CL 2 of hoger hebben, kunnen gebruiken om een quiz in te maken. Hij staat in het menu onder RSR en ik >
Quiz admin. Deelnemen kan door iedereen die ingelogd is.
Het idee is dat je dit voor een event gebruikt door, als het event start, de quiz te publiceren en de link met je deelnemers te delen (de link kan je al van te voren in je event info zetten, maar je deelnemers kunnen je quiz dan nog niet bezoeken). Als de quiz beschikbaar is krijgen je deelnemers een vraag te zien, en als hun antwoord goed is krijgen ze de volgende vraag, totdat ze alle vragen beantwoord hebben. Dan wordt er een pm naar de maker gestuurd, zodat jij weet wie allemaal je quiz opgelost heeft en wie het snelst was. Die informatie kan je dan natuurlijk gebruiken voor de duimpjes en eventueel een prijs.
Oja, je kan je quiz altijd bewerken als er een foutje in is geslopen, ook als hij al gepubliceerd is, maar als je een antwoord verandert zullen leden die die vraag al goed hadden hem nog eens moeten beantwoorden, en misschien hun voortgang in verdere vragen kwijtraken. Probeer dat dus te vermijden. De vraag bewerken kan nooit kwaad.
Het is niet verplicht om de quiz tijdens een event te gebruiken, het kan ook gewoon zonder. Aan jullie de keus!
Ik zou zeggen speel er een beetje mee zodat je weet wat het inhoudt, en plan als je zin hebt een quizevent!
Vind je bugs of heb je suggesties, post dan gerust of pm me.
~ Cat
1949 posts
Praatgemiddelde: (<200) Maybe too long...