Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [Up/Down (Time) take 2]
Up/Down (Time) take 2
Hallo lieve leden,

Zoals jullie gister hadden kunnen lezen in de prachtige post door onze eigen Stijn, waren er een up (Koop723 naar 7,23 #omdathetkan), een down (Thojohn22 naar 7) en heeft Thulinma van het weekend Arch op de server geinstalleerd, dat als voordeel heeft dat de server altijd up to date is.

Helaas was er gisteravond een kleine boem. Ik denk dat ik de situatie het best beschrijf met wat quotes.
Thulinma schreef, rond 23:20 op de IRC:
ehm
de SSD driver is gecrashed.
we draaien momenteel zonder harddrive.
reboot should fix that

Thulinma schreef even later op gchat:
Crap.
de SSD is stuk

[JustEdit]
Voor de mensen die wat visueler zijn ingesteld:
Plaatje
[/Edit]

Voor zover ik zie draaien we nu op een database backup van zaterdag. 
Meer info zal natuurlijk gedeeld worden zodra dit bekend is.

[Edit]
Kennelijk is de SSD zelf niet stuk, maar was de driver dat wel. Hij hield er mee op toen hij het rootstsysteem zo zwaar gecorrupt had dat het het niet meer kon lezen.
Atm zou in principe alles weer moeten draaien, behalve de IRC.
[/Edit]

In other news

Vanavond is er een Clanevent, op de Old School RS servers. We gaan een lading clockwork toys loslaten op drukke plaatsen. Wij hebben voorraad, maar als je zelf meeneemt wordt dat zeer op prijs gesteld.
Dit event is onderdeel van de viering van het vierjarig bestaan van de Nederlandstalige officiële RuneScape forums. Info hierover vind je hier.
Vanaf 20:00, world 353, te Lumbridge. 

[Edit]
Inmiddels gedaan!
Plaatje
[/Edit]

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door IlovearagornLeader (9) op 24-4-2013 10:13
Antwoorden:
Gregoryw

Rune Member (6.9)

Dit is minder nieuws natuurlijk Plaatje 
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-4-2013 10:30
Sleepy Meh

Inactief

Plaatje 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-4-2013 10:40
Elanthiel

Leader (9)

Nouwja, nogmaals gefeliciteerd, Lex. En nu we geen LB meer hebben gaan we de nieuwe moderator ontgroenen! 
(Ooh, nu snap ik waarom "ineens" de SSD het opgaf.. *kijkt naar Lex*)

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-4-2013 11:49
Nollie28

Operator (8)

Déja vu. Well wederom gratz Lex. Hopelijk werkt de IRC ook soon weer.
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-4-2013 18:50
Deemril

Inactief

Zonder die visualisatie had ik geen idee hoe erg het is :P. Nog een gratz voor Koop :)
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Deemril on RuneClan
24-4-2013 20:02
Pttim

Moderator (7)

Nogmaals welkom in ons midden Lex!
En Thul: hoe kan het dat er om de zoveel tijd iets mis gaat met de RSR-server, terwijl je toch een expert zou moeten zijn? Bij deze leek draaien pc's altijd jaren prima, zonder enige problemen...
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
24-4-2013 22:21
Koop723

Inactief

Nou bedankt allemaal Plaatje En mijn excuses voor de SSD mensen, nieuwe knopjes kan ik niet weerstaan Plaatje soms gaat er dan wat fout. Hierbij alvast, mochten er topics op magische wijze verdwijnen, ik weiger alle verantwoordelijkheid (A)!
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
25-4-2013 11:17
Glowball02

Rune Member (6.9)

Pttim schreef:
Nogmaals welkom in ons midden Lex!
En Thul: hoe kan het dat er om de zoveel tijd iets mis gaat met de RSR-server, terwijl je toch een expert zou moeten zijn? Bij deze leek draaien pc's altijd jaren prima, zonder enige problemen...

Omdat de RSR-server een beetje een speeltuin is voor Jaron Plaatje En de set-up is natuurlijk een pak ingewikkelder dan die van jouw pc Plaatje
Koop723 schreef:
Nou bedankt allemaal Plaatje En mijn excuses voor de SSD mensen, nieuwe knopjes kan ik niet weerstaan Plaatje soms gaat er dan wat fout. Hierbij alvast, mochten er topics op magische wijze verdwijnen, ik weiger alle verantwoordelijkheid Plaatje!

Nah, don't worry, jij kunt niks verwijderen. Alle topics die jij weggooit, worden stiekem verplaatst naar een hidden board, 7's zijn niet te vertrouwen Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
I'm not a Grammar Nazi. You're just a Grammar Jew.
25-4-2013 12:00
Koop723

Inactief

Glowball02 schreef:

Koop723 schreef:
Nou bedankt allemaal Plaatje En mijn excuses voor de SSD mensen, nieuwe knopjes kan ik niet weerstaan Plaatje soms gaat er dan wat fout. Hierbij alvast, mochten er topics op magische wijze verdwijnen, ik weiger alle verantwoordelijkheid Plaatje!

Nah, don't worry, jij kunt niks verwijderen. Alle topics die jij weggooit, worden stiekem verplaatst naar een hidden board, 7's zijn niet te vertrouwen Plaatje

Dus ik ben van een heel normaal lid ''gepromoveerd'' naar een onbetrouwbare eikel Plaatje!? 
En daar kom je nu pas achter!? 

Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
25-4-2013 19:45
Glowball02

Rune Member (6.9)

Koop723 schreef:
Glowball02 schreef:

Koop723 schreef:

Dus ik ben van een heel normaal lid ''gepromoveerd'' naar een onbetrouwbare eikel Plaatje!? 
En daar kom je nu pas achter!? 

Als het een troost is, da's ook bij mij nog zo, enkel (sub)-leaders kunnen echt topics verwijderen Plaatje Zelfs een jarenlange 8 wordt hier niet vertrouwd Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
I'm not a Grammar Nazi. You're just a Grammar Jew.
25-4-2013 23:33
Antwoord 1-10 van 10 totaal.

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.