Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [Runescape 2007 servers en een nieuw toernooi]
Runescape 2007 servers en een nieuw toernooi
Dag lieve leden!

Vele veteranen, maar ook nog actief spelende leden zullen zich nog wel "het goeie ouwe" Runescape herinneren. Je weet wel, die periode waarin er nog veel mensen naar parties kwamen, mensen vriendelijk waren en nog niet de helft van de spelers maxed was. Het was een tijd dat Arnoud zowat dagelijks een nieuw account maakte om Monkey Madness nog eens te doen en je een complete eindbaas was als je gold-trimmed rune armour had. Je hoort het al, ook ondergetekende heeft best wel heimwee naar de periode van, laten we zeggen 2007.

Plaatje
Een total 1000 party, check het aantal aanwezigen dan!

Plaatje
Arnoud in volle actie om Grand Tree Quest te doen, een req voor Monkey Madness

Nu wil het ongelooflijke toeval dat Jagex dit ook doorheeft en zelfs erkend dat die tijd helemaal niet zo slecht was. Daarom dat ze sinds vorige week een poll hebben lopen waarin members kunnen voten om Runescape zoals het was in augustus 2007 terug te brengen, zij het wel op aparte servers naast het huidige spel. Nu zijn er een aantal opties verbonden van hoe dat juist zou gebeuren, afhankelijk van het aantal votes (klik hier voor de details), maar zoals het er nu naar uit ziet, gaat het het volgende worden:

Level 2 - 250,000 or more votes:

2007 servers will come back as a separate entity to the main Runescape game, supported by a small development team, with a smaller additional membership fee of around $5 extra. These servers will receive basic maintenance for bug fixes and little improvements, with the possibility of integrating our modern anti-bot technology over time, if it becomes necessary.

Wel belangrijk om hierbij op te merken is dat iedereen die op de 2007 servers gaat spelen, dit doet met zijn eigen username, maar zonder xp of items, alsof je vanaf tutorial island kwam (of misschien begin je zelfs in tutorial island, stel je voor!). Langs de andere kant heeft Jagex intussen verklapt dat voor alle members, de eerste maand op de 2007 servers volledig gratis zal zijn!

Toernooitijd, aapjes!

RSR is natuurlijk ook helemaal niet vies van een goede dosis nostalgie en we hebben dus ook al snel besloten om de relaunch van Runescape in te zetten met een heus 2007-toernooi! Inderdaad, het is tijd om weer slapeloze nachten te beleven, de pizzaleveringsdienst overuren te laten draaien en in je eentje het aandeel van Red-bull en Coca-Cola de hoogte in te duwen, want geScaped zal er worden!
Omdat er niet zo heel veel mogelijkheden zijn voor een toernooi (een PvM toernooi is vrij onzinning met alleen lvl-3 accounts en ook individuele skills kunnen moeilijk getracked worden omdat er nog niemand in de highscores staat), hebben we besloten dat het ditkeer een total-XP toernooi zal worden en wel eentje dat een maand zal duren! Het is heel simpel; op het einde van de maand, even voor de servers (extra) betalend worden, checken we wie van de deelnemers het meeste XP heeft en die wint. Simpel, niet?

Dus, praktisch:
  • Diegene met het meeste total XP op 31 maart 2013 om 20:00h wint
  • Inschrijven doe je met een reactie op deze post
Natuurlijk doe je mee omdat je graag terug Runescape 2007-style speelt en om de eer van het winnen, maar wij dachten dat een beetje motivatie nooit kwaad kon. Daarom hebben we dit keer in samenwerking met Jagex iets speciaals voorzien (althans dat hopen we Plaatje), maar omdat we nog niet zeker zijn dat het gaat lukken, houden we dat nog even geheim. Spannend!

Plaatje

Het dak van Varrock Palace na RSRs eerste clanevent, in juni 2007

Tips voor 2007-scape

Natuurlijk zit RSR vol oldskoolers die het een en ander weten over snel en doeltreffend xp-grinden op deze antieke servers, dus geef elkaar adviezen zodat wij zo snel mogelijk de meest ownende Nederlandstalige community van 2007-scape zijn, net als toen! Plaatje 

Hier zijn er alvast een paar:
  • QUESTS! Dit waren natuurlijk de hoogtijdagen van Arnoud en zijn MM level 15, zoals al gezegd, en wat haalde hij toch een partij xp binnen op zn questaccountje.. Quests zijn in het begin van het spel simpelweg dé snelste methode om je levels omhoog te krijgen. Ook de stronghold of security is beschikbaar voor wat snel geld en xp.
    Dat onze eigen questguides wat verouderd zijn zou wel eens voordeel kunnen hebben..
  • De economie zal natuurlijk op zijn gat liggen omdat iedereen armour nodig gaat hebben waar niemand het smithing level voor heeft. Tot en met mithril zijn armour en wapens vrij redelijk te verkrijgen in de shops. Shops zijn misschien amper gebruikt nu we de GE hebben, maar ja, in 2007 moet het zonder!
    Als player trades nodig zijn voor die ubergear die je wilt, zul je waarschijnlijk terecht kunnen op de oude trade hotspots: Varrock west bank en Falador east bank en park, in waarschijnlijk "world 1", of hoe Jagex het gaat noemen.
    Er ging vroeger ook veel trade via de Official Forums. (RSOF) 
  • Ik denk dat treasure trails een belangrijke bron van rune gear gaan worden. Vergeet ook barrows niet, en er zal ongetwijfeld een race naar 85 slayer plaatsvinden voor de befaamde abby whip..
  • 2007 werkt nog met friendchats, of zoals ze toen heetten, clanchats. Natuurlijk hadden wij er toen ook 1, "RSR Clanchat". Vooralsnog lijkt het er op dat RSR Clanchat beschikbaar gaat zijn, ondanks dat het account niet p2p is. Volgens Jagex zal cross-game chat ook via de friendchats werken, dus het is een goede plek om contact te houden, ook met de 2013-aapjes. Aangezien het nogal dood is in "RSR Clanchat" raden wij "nlbefc" aan. Dat is een algemene fc voor de Nederlandstalige community van RS, waar ook een aantal RSRers standaard zitten.
    Daarnaast, natuurlijk, de IRC!
  • Houd in de gaten dat er geen gravestones zijn! Als je dood gaat ziet de rest van de wereld direct je spullen liggen, dus dan ben je ze zowat gegarandeerd kwijt. Niet doodgaan is een goed plan, evenals niet met je beste gear naar gevaarlijke plaatsen. Wees ook tijdens het skillen bedacht op onraad, er zijn namelijk gevaarlijke random events zoals de Evil Chicken en Drunken Dwarf.

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
Gepost door Just Ne PkerLeader (9) op 22-2-2013 14:59
Antwoorden:
Ilovearagorn

Leader (9)

Count me in voor het toernooi! Ilovearagorn natuurlijk.

Also:

Hey guys! 

As you no doubt already know, Old School RuneScape is launching today and we wanted to give you the first heads-up on when exactly it would go live – we’re currently aiming for a 2pm – 2:30pm UK time launch. Of course, we’re still in the process of testing and finalising launch preparations so this is subject to change! This is an exciting time for Jagex and the community and we are looking forward to sharing all of the awesome content you will create! 

Everybody who has voted in the Old School poll will have instant Early Access into the game and will be able to start playing as soon as the servers go live! 

We hope to see you in-game soon! 

Thanks, 

Mod Mike

Dat is.. vanaf nu Plaatje

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
22-2-2013 15:00
Pttim

Moderator (7)

Ik krijg inderdaad een hoop nostalgische gevoelens. Het zal even wennen zijn om RS weer op een klein schermpje te spelen, maar ik ben bang dat dit een hoop 'vrije tijd' gaat kosten. Plaatje
Als me nog tips te binnen schieten, dan zal ik ze natuurlijk posten.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
22-2-2013 15:21
Arnoud X122

Retired Sub-Leader (R)

Jaaaaa! Arnoud X122 met ultieme nostalgieheid!
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
22-2-2013 19:49
Koop723

Inactief

koop723 at your service. Al vind ik het echt heel jammer dat je niet de 2013 en de 2007 tegelijk kan spelen.
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
22-2-2013 19:53
Sleepy Meh

Inactief

Koop723 schreef:
koop723 at your service. Al vind ik het echt heel jammer dat je niet de 2013 en de 2007 tegelijk kan spelen.

Kan wel heb je wel 2 p2p accounts voor nodig. Anyway natuurlijk doe ik mee met het toernooi met het account Bedkiller1 wel!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
22-2-2013 22:28
Pulpf

Inactief

i'm in!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
23-2-2013 00:30
Needlekiller

Inactief

Needlekiller is in tha house
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

23-2-2013 13:45
Thojohn22

Inactief

Ik zal ook meedoen, Aevitas
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
23-2-2013 17:53
Chricke

Inactief

Ok, may de good old times come back, ik doe mee.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
RuneTraxx sig
23-2-2013 20:27
Mark19100

Inactief

count me in
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts
24-2-2013 22:24
Pttim

Moderator (7)

Pttim schreef:
Ik krijg inderdaad een hoop nostalgische gevoelens. Het zal even wennen zijn om RS weer op een klein schermpje te spelen, maar ik ben bang dat dit een hoop 'vrije tijd' gaat kosten. Plaatje
Als me nog tips te binnen schieten, dan zal ik ze natuurlijk posten.

Jullie begrepen natuurlijk wel dat ik dus meedoe?! Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
Paulus55

Rune Member (6.9)

Paulus55 schrijft een reactie.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Mark19100

Inactief

count me in
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts
25-2-2013 08:13
Jeeweejong

Inactief

Ik doe mee!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
[IMG]http://img145.imageshack.us/img145/5541/magebank4.png[/IMG]
26-2-2013 22:33
Antwoord 1-14 van 15 totaal.
>> Volgende 1

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.