Zoek in het forum!
Retired
Goedemiddag RSR,

Er is een tijd van komen en van gaan en in mijn geval komt het de laatste tijd vooral op dat laatste neer. Ik heb het te druk met alles wat zich buiten RSR om afspeelt, wat me te weinig tijd geeft om me nog actief in te zetten voor RSR. Het is dan ook met deze reden dat ik heb besloten om mijn actieve positie als leader van RSR op te geven en een `retired' leader positie in te nemen.

Deze `retired' positie zal voor jullie praktisch gezien geen verschil maken: ik blijf jullie nog gewoon lastigvallen via de IRC en soms eens een post achterlaten op het forum. Wat dit echter wel betekent is dat het besluitproces op de achtergrond voor Ilovearagorn en Just Ne Pker wordt vergemakkelijkt.

Wat dit echter wel betekent is dat er formeel gezien een einde komt aan acht jaar actief RSR lidmaatschap. Natuurlijk zal ik, als ik eenmaal tien jaar in RSR heb gezeten, nog wel gaan schreeuwen dat ik lekker al tien jaar in RSR zit en dit voor Glowball02 lekker nog een dagje of twee duurt, maar ik zal er niet meer actief naartoe werken. Je zou denken dat deze mededeling reeds afgelopen zou moeten zijn, maar omdat ik toch nog altijd bekend hoor te staan als persoon met de lange posts, ga ik jullie toch nog even vervelen met sentimenteel gedoe.

Het begon allemaal lang, lang geleden, in een land ver, ver hier vandaan. Er was een clan die wilde vieren dat ze anderhalf jaar oud waren. Deze clan was RSR. Deze viering hield in dat er een enorme dropparty van grote waarde werd gehouden. Toen kwam ik in beeld: ik wilde al die gratis runite spullen hebben! Dus, zo geschiedde. Op 2 augustus 2004 maakte Arnoud X122 zijn toetrede tot RuneScape Revolution. Nog bedankt voor mijn eerste Rune Scimitar, overigens.

Ik was niet echt de grootste vriend van de leaders, dus toen ik eindelijk gepromoveerd werd naar moderator en na een week weer gedegradeerd werd, werd hem verteld dat hij ongeschikt was voor modereerwerk binnen RSR. Hier was ik het natuurlijk niet mee eens, maar dat is niet zo vreemd voor een doorsnee iemand van 13 jaar. Uiteindelijk leverde deze onenigheid met de leaders me na enkele maanden een IP-ban op, wat niet zo vreemd was, gezien het lek naar de leaderboards dat ik had misbruikt Plaatje .

Gelukkig ging het later beter en klom ik snel in rang. Toen ik uiteindelijk na al mijn grootse avonturen had doorstaan werd ik leader. Dit heb ik jarenlang volgehouden, waarbij ik vanuit leiderspositie alle ups en downs van RSR expliciet heb kunnen meemaken; de moeilijkere besluiten heb moeten nemen, maar natuurlijk ook altijd de veel leukere makkelijke besluiten (hier was ik gelukkig vrijwel nooit alleen in).

Een van deze vele avonturen was mijn leiderschap van RAR en later RA, de pk-clans van RSR. RA(R) heeft uiteindelijk best veel actieve PK'ers opgeleverd, al was het voor velen nog altijd een van de lachertjes van de clanwereld (wat soms terecht was, maar vaak ook onterecht). De mindset van een groot deel van de RA-leiding sloot echter niet altijd even goed aan op de ideologieën van de RSR leiding, dus heb ik naar mijn gevoel vaak als een brug tussen beide moeten functioneren. Ondanks deze onenigheden blijft het jammer dat RA(R) is doodgebloed, maar dat is ook merendeels de schuld van de veranderingen in RuneScape zelf.

Een andere fase uit mijn RSR-leven zijn de eeuwige skillpages. Uiteindelijk heb ik vele kwalitatief goed in elkaar stekende guides geschreven (nog altijd het meeste van iedereen), maar dit was helaas kwantitatief niet altijd de beoogde maatstaaf. Ik ga dan ook niet ontkennen dat ik altijd meer guides van mezelf verwachtte dan ik oprecht op heb kunnen brengen. In ieder geval ben ik blij met de guides die wel geschreven zijn, waardoor, ook al is het maar één persoon, iemand blij heeft kunnen worden met de hulp in zijn quests.

Ik zou nog in kunnen gaan op vele andere dingen (het survivaltoernooi, de oprichting van het inmiddels afgeschafte LB, de vele ruzies die ook wel bekend stonden als de RSR-soap... ), maar deze post is niet alleen maar bedoeld voor sentimentele onzin. Er is eigenlijk wel een zekere richtlijn in mijn RS(R)-carriere geweest: mensen helpen. Ik heb altijd beoogd een soort adviespositie in te nemen (wat in alle eerlijkheid niet altijd goed samen gaat met leiderschap, omdat er dan ook besluiten gemaakt moeten wordenPlaatje ). Deze positie bestond vooral uit het mensen verschaffen met informatie van het spel. Het is niet voor niets dat ik door de jaren heen de bijnamen Questgod en lopende encyclopedie heb opgelopen. Hoewel deze titels door zouden kunnen slaan in `krijg een leven', heb ik er nooit spijt van gehad. Mensen helpen is nu eenmaal mijn aard.

Ik heb mensen mogen zien komen en mensen mogen zien gaan, zowel in het `normale' ledenbestand als in het bestuurdersteam. Het is dan ook geen verrassing dat ik ooit de persoon moet zijn die ook vertrekt. Niet officieel, maar wel officieus.

Het ga jullie goed!

Greetz,
Arnoud X122

Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door Arnoud X122Retired Sub-Leader (R) op 12-9-2012 21:02
Antwoorden:
Ilovearagorn

Leader (9)

Allereerst wil ik je natuurlijk bedanken voor alle bijdragen die je hebt geleverd aan RSR. Sinds ik me bemoei met het bestuur van RSR heb ik dat gedaan met jou aan mijn zijde, en ik kan niet zeggen dat ik dat vervelend vond, integendeel.

Los daarvan heb je al een hele tijd geleden aangegeven het rustiger aan te willen gaan doen dan eens het geval was. Toen had ik daar heel veel moeite mee, maar inmiddels is het toch wat gewend. Nu je retired rang er daadwerkelijk staat is er eigenlijk niet veel anders dan hoe het de afgelopen tijd al was, en ik heb er vrede mee. Blijf vooral zoveel doen als je zelf wilt, en bemoei je ook met de dingen die wij bespreken, zou ik zeggen. (Maar niet achteraf, please? Plaatje)

Bedankt.

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-9-2012 21:11
Elanthiel

Leader (9)

Zoals ik in de IRC al zei, helemaal donderslag bij heldere hemel is het niet - donderslag bij bewolkte hemel wel.
Ik snap je besluit, echt actief ben je al een flinke tijd niet meer geweest, helaas. Maar dat betekent niet dat het een vrolijk bericht is. 

In ieder geval bedankt voor je jarenlange bijdrage in RSR. En hopelijk, nu je dit achter je hebt gelaten, dat je nog een keertje langs wilt komen op een IRL meet Plaatje

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-9-2012 21:12
Nollie28

Operator (8)

Zag het opzich al beetje aankomen. Mooi dat je toch wel gezellig in rsr blijft. Nu kan je een tijdje gaan genieten van gewoon de gezelligheid in rsr. Ik heb je altijd wel een fijne leader gevonden ookal ben je dan een fries.

Bedankt voor je bijdrage in al die jaren rsr. Het zullen lastige schoenen worden om te vullen voor iedereen in het mol team.
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-9-2012 21:27
Pttim

Moderator (7)

Waarom reageer ik pas als 4e? Alle bedankjes en complimenten zijn inmiddels al gegeven door Cat, Tijn en Luc. Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. Hopelijk gaat er voor ons in de praktijk inderdaad niets veranderen, zodat we je nog meer dan genoeg kunnen spreken in de IRC!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
12-9-2012 22:49
Glowball02

Rune Member (6.9)

Ik heb wel nog een bedankje over: me vermelden in je post. Ik voel me vereerd Plaatje

Noudje, je was een goeie leader, en ik hoop dat je dat ook met je retired rank nog even blijft. Het ga je goed Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
I'm not a Grammar Nazi. You're just a Grammar Jew.
14-9-2012 16:19
Paulus55

Rune Member (6.9)

Vaarwel boer. Plaatje 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
15-9-2012 18:41
Sir Mvl

Inactief

Arnoud in-actief Plaatje 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
16-9-2012 17:32
Ilovearagorn

Leader (9)

Idd MVL, geeft ie t eindelijk toe Plaatje 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-9-2012 10:03
Just Ne Pker

Leader (9)

In tegenstelling tot jij ben ik degene van korte posts, dus hierbij: dankjewel voor alles wat je voor RSR hebt gedaan en zoals je zelf al zei, in de praktijk verandert er toch niet veel Plaatje.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
18-9-2012 18:24
Antwoord 1-9 van 9 totaal.

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.