Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [De toekomst van het LB]
De toekomst van het LB
Hey allemaal!

Zoals de studenten - of althans die in België - met enige droefheid hebben vastgesteld, is het inmiddels september geworden. Inderdaad, de tijd van terug naar school gaan, vallende bladeren en het einde van een zomer vól met prachtige updates van Runescape. In RSR is september traditioneel ook de maand waarin het oude Ledenbestuur vaarwel zwaait en er een nieuw wordt verkozen.

Voor diegenen die net nieuw zijn in RSR of juist terug onder hun steen vandaan komen gekropen even een klein intermezzo: het Ledenbestuur, of kortweg LB, is een bestuursorgaan dat ondertussen al een heel aantal jaren geleden in het leven werd geroepen om een brug te vormen tussen de leden en het MOLteam (toen nog MALteam). Onder andere toernooien, de Newsflash en een aantal medals werden door het LB geregeld.

Het is de afgelopen jaren echter gebleken dat er geen sprake was van "een brug vormen". Eigenlijk functioneerde het LB meer als een soort van "hulpje" voor het MOLteam. Alhoewel de naam zo niet helemaal de lading dekte, was dit op zich geen probleem. Nu is het probleem dat ook deze dingen de laatste tijd niet meer gebeurden. Het LB heeft een serieuze inzinking qua actiefheid en inzet gekend, uitzonderingen buiten beschouwing gelaten, wat er in de praktijk op neerkwam dat de MOL's alles regelden met hier en daar wat hulp van het LB. We zouden hier ook al direct bij willen zeggen dat dit zeker geen verwijt is naar het LB toe. Uit ervaring weten we dat het ten eerste al heel moeilijk is om een jaar lang zeg maar "full-time" bezig te zijn met een hobby zoals RSR. Zeker omdat de leeftijdsgroep van RS en dus ook RSR stelselmatig stijgt en er dus ook meer en meer bezigheden IRL zijn waar mee rekening gehouden moet worden. Ook is er gewoon een algemene daling in activiteit merkbaar bij alle communities. De redenen daarvoor verschillen nogal naar gelang aan wie je het vraagt en daar gaan we dus in deze post ook niet verder op in.

Na overleg tussen de leaders onderling, daarna met de overige MOL's erbij en tenslotte met het LB zelf, is dan ook tot het besluit gekomen dat het bijzonder weinig zin heeft om te proberen een orgaan in leven te houden (in de vorm van nieuwe verkiezingen opzetten) dat geen functie meer heeft. Er is dan ook besloten om geen nieuw LB meer te verkiezen. Hoewel hiermee een een belangrijk hoofdstuk van de RSR-geschiedenis afgesloten wordt, waar nog vaak nostalgisch aan teruggedacht zal worden, hebben wij het gevoel dat dit uiteindelijk de enige juiste beslissing is.

We willen ook alle LB'ers bedanken, zowel diegenen van het huidige team als alle ex-leden, bedanken voor hun inzet en vrije tijd die ze in RSR hebben gestoken. Laten we met zijn allen met een positieve blik terugkijken op het LB als een waardig stukje geschiedenis van RSR!

De toekomst

Het wegvallen van het LB betekent langs de andere kant ook direct vijf mensen minder om alle taken binnen RSR uit te voeren. Eén van de dingen waar het LB nog wel actief aan meewerkte was de NF. Omdat dergelijke stukken proza schrijven niet voor iedereen weggelegd is, zijn we van plan om, zoals lang geleden ook al het geval was, terug een heuse NF-redactie op te richten. De leden hiervan krijgen dan toegang tot de NF-editor, zonder meer.

Ten tweede zullen sommigen onder jullie al (terecht) opgemerkt hebben dat er eerder in de post sprake was van uitzonderingen op de inactiefheid van het LB. Die uitzonderingen zijn namelijk twee mensen, en zonder verdere boe of bah kan ik dan ook aankondigen dat vanaf heden RSR twee nieuwe moderators heeft, namelijk Gwalchmai_X/Pttim en Nollie28. Zij hebben bewezen dat ze beiden nog veel zin hebben om  een nuttige toevoeging aan het MOLteam te vormen en zullen mee helpen met het dagdagelijkse reilen en zeilen in het oog te houden, zoals rewards keuren, de IRC vrij van trolls houden en een oogje in het zeil houden in de clanchat. Natuurlijk wil dit ook zeggen dat we twee extra mensen hebben die de Avatar van RSR (zie hier) kunnen summonen, wat goed nieuws is voor iedereen die wekelijks de Orts betaalt en in ruil een leuke XP-boost wil ontvangen!

Mochten er nog vragen en/of opmerkingen zijn, dan zijn jullie natuurlijk zeer welkom deze hier te posten en/of morgen op de vergadering te stellen.

Namens het MOLb-team
Stijn

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
Gepost door Just Ne PkerLeader (9) op 1-9-2012 11:31
Antwoorden:
Jmthebigman

Rune Member (6.9)

Gratz Luc en Pttim.

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
active rs player, pro-castlewars-player between 2004-2008
1-9-2012 11:42
Ilovearagorn

Leader (9)

En toen was het gedaan.

Ik sta geheel achter het besluit, maar dat betekent niet dat ik hem zonder pijn in het hart heb gemaakt. Ik ben zelf ooit begonnen in RSRs "administratie" als LBertje, iets dat ik in volle tevredenheid deed. Het Ledenbestuur is voor mij altijd deel geweest van RSR, en ik vind het niet makkelijk om aan het vooruitzicht te denken dat het vanaf nu zonder moet.

Het is niet dat ik me zorgen maak dat de taken niet meer gedaan worden, met de ups van de actieve LBers naar 7 en het aanvullende NF redactie team zie ik daar geen problemen. Het zit hem in het verloren gaan van iets dat een onderdeel was, noem het een stukje geschiedenis. Het gedoe met de verkiezingen, met propaganda topics en elkaar lastige vragen stellen heb ik altijd erg leuk gevonden, net als het verwelkomen van de nieuwe LBers met de afschuwelijke ontgroeningsfoto's van Tim. Ondanks problemen met de actiefheid van het LB die eigenlijk sinds de oprichting een probleem zijn geweest heb ik ook vele goede herinneringen aan het Ledenbestuur, en het doet me pijn te weten dat ik er geen meer bij zal krijgen.

Vaarwel, Ledenbestuur. Bedankt voor de goede tijden.

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
1-9-2012 11:42
Elanthiel

Leader (9)

Het is jammer om het LB te zien vertrekken, jammer om deze traditie niet voort te zetten. Ik heb het in mijn jaren als LBer leuk gevonden mee te doen, en in die zin is het jammer dat anderen die kans waarschijnlijk niet krijgen. Ik heb het ook altijd gezellig gevonden om met de LBers samen te werken in mijn tijd als moderator en operator. Aan de andere kant sta ik wel achter de beslissing, een orgaan als het Ledenbestuur moet natuurlijk wel nut hebben.

Dat gezegd hebbende: mijn hartelijke felicitaties aan Luc en Tim met hun promoties! Jullie hebben bewezen prima LBers te zijn, en het is jullie gegund dat jullie de taken die jullie met veel enthousiasme op jullie genomen hebben, met hetzelfde enthousiasme kunnen voortzetten.

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
1-9-2012 11:44
Nollie28

Operator (8)

Ty voor het vertrouwen in mij. Na 5 jaar ledenbestuur vind ik het wel jammer dat het bestuur nu afgeschaft wordt. Maar de laatste tijd werd het toch een beetje stil. Maarja, ik zou het ledenbestuur zeker missen.

En Gwalchert, had al zo een vermoeden dat jij ook mee up ging. GRATZ!!
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
1-9-2012 12:03
Deemril

Inactief

Ik kan de beslissing zeker begrijpen, maar natuurlijk blijft het wel een spijtige zaak.

Leuk om weer green h'ween masks te zienPlaatje, gratz Nollie en Gwalch!

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Deemril on RuneClan
1-9-2012 12:12
Lodan

Rune Member (6.9)

Gratz Gwalch en Luc natuurlijk!

Jammer ook helaas, want ik wilde dit keer proberen bij de LB's te komen Plaatje
1 positief iets weer: 't MOL team bestaat nu weer uit MOL's en niet OL'sPlaatje

Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
1-9-2012 15:28
Rutgerino

Inactief

Gefeliciteerd gasten! Had zelf ook al enige tijd het gevoel dat het ledenbestuur zijn doel een beetje voorbij gestreefd had.
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
1-9-2012 17:05
Hendrik73

Rune Member (6.9)

Een begrijpelijke keus, gratz Luc en Tim met de ups!Plaatje
Het enige nadeel hieraan is dat de leden nu niet meer de kans krijgen om zelf een aantal mensen aan te wijzen die toch een beetje in de organisatie zitten.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
1-9-2012 17:27
Paulus55

Rune Member (6.9)

Fijn dat dat hele LB eindelijk is opgedoekt. Het heeft in mijn ogen nooit gefunctioneerd.

En gratz Nollie en Tim.

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
1-9-2012 19:45
Pttim

Moderator (7)

Dank voor alle felicitaties! En natuurlijk ook een aan Luc! Plaatje

Ook ik sta helemaal achter het besluit, maar is natuurlijk wel jammer dat er geen LB meer is. Ik vond het een mooie manier om ervaring op te doen in organiseren en overleggen binnen RSR. Erg jammer dat die kans er vanaf nu niet meer is voor anderen. Maar het is zeker waar dat de afgelopen 2 LB's (waar ik in zat) niet erg actief zijn geweest. En op dit moment zou ik ook niet weten welke 5 leden (dan reken ik Luc en mij mee) een goed funtionerend actief LB zouden vormen.

RIP, LB...
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
1-9-2012 23:44
Lodan

Rune Member (6.9)

Pttim schreef:
En op dit moment zou ik ook niet weten welke 5 leden (dan reken ik Luc en mij mee) een goed funtionerend actief LBzouden vormen.

RIP, LB...

Hier hebben we inderdaad enkele uren over gediscussieerd, zowel met Luc, Tijn, Cat en ook met jou.

Daarbij: na zoveel jaar LB is dit ook wel 'n terechte up

Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
2-9-2012 11:57
Just Ne Pker

Leader (9)

Lodan schreef:

...

Daarbij: na zoveel jaar LB is dit ook wel 'n terechte up

Daar wil ik toch wel even bij opmerken dat er verschillende leden van het LB zijn (geweest) die een hele tijd in het LB hebben gezeten of prima voor het LB in aanmerking kwamen, maar nooit of te nimmer het potentiëel hadden om geupped te worden. Waarbij ik niet wil zeggen dat dat nu het geval is, want de ups van Luc en Tim zijn gewoon verdiend.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
2-9-2012 12:21
Otherwise777

Inactief

We willen ook alle LB'ers bedanken, zowel diegenen van het huidige team als alle ex-leden, bedanken voor hun inzet en vrije tijd die ze in RSR hebben gestoken. Laten we met zijn allen met een positieve blik terugkijken op het LB als een waardig stukje geschiedenis van RSR! 

no problemo 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today!
2-9-2012 22:44
Glowball02

Rune Member (6.9)

Ik heb uiteindelijk mee het besluit gevormd, dus ook ik sta hier helemaal achter. Maar als ex-LB'er kan ik het ook niet anders dan jammer vinden.

Het wordt even wennen, maar het is beter zo. Proficiat aan de nieuwe 7's. Plots weer groen in het forum zien, is toch wel raar Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
I'm not a Grammar Nazi. You're just a Grammar Jew.
3-9-2012 11:33
Antwoord 1-14 van 14 totaal.

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.