Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [Account Security]
Account Security
Hey RSR

Sommigen van jullie zullen misschien op de hoogte zijn van het feit dat recentelijk twee (en mogelijk drie) RSR-leden op korte tijd van elkaar gehacked zijn. Of dit toevallig is of het daadwerkelijk te maken heeft met het feit dát ze RSR zijn weten we niet (al hopen we natuurlijk dat het toeval is), maar we vinden het toch nodig om jullie even te herinneren aan het belang van een goede account security.

Natuurlijk is er ten eerste de rechtstreekse toegang tot je RS-account. Jullie hebben het ongetwijfeld al vaak gehoord, maar een sterk wachtwoord, dat je liefst alléén voor Runescape gebruikt (wat voor alle wachtwoorden geldt) is al een belangrijke eerste stap. Er wordt vaak gezegd om zo veel mogelijk combinaties van hoofdletters, cijfers en tekens te gebruiken, maar denk vb. ook eens na over deze comic.
Als tweede stap heb je de recovery questions. Dit zouden sowieso geen gemakkelijk te beantwoorden vragen mogen zijn. Enkele mogelijkheden zijn
  • Logische vragen met totaal irrelevante antwoorden
  • Gestoorde vragen met relevante antwoorden (die natuurlijk alleen voor jou relevant zijn)
  • Gestoorde vragen met gestoorde antwoorden
Sowieso moet je dus enige logica vermijden, aangezien je recovery questions een soort van tweede wachtwoord zijn. Bedenk wel dat, in het geval je de antwoorden ergens neerschrijft, een kluis maar veilig is als ook de sleutel veilig is. Zet je antwoorden dus niet in een Word-documentje op je bureaublad, maar vermom het als een ander document, schrijf het op een papiertje dat je wegstopt in een bureaulade of, misschien wel de beste van allemaal, onthoud ze gewoon en schrijf ze helemaal niet neer.
Eens ze in je account zijn, moet het natuurlijk niet poepiemakkie zijn. Gebruik daarom zeker een bankpin en bank ook al je spullen voor je jezelf afmeldt, het scheelt maar een paar seconden.

Dan heb je ook nog wat ik even de "secundaire toegang" zal noemen. Het is blijkbaar tegenwoordig zeer eenvoudig om een account te recoveren eens je toegang hebt tot de mail waarop het account geregistreerd is. Dus zie dat ook dingen als je mailaccount en je Facebook-account goed beveiligd zijn, waarbij bovenstaande tips ook van pas kunnen komen.
Tenslotte nog de volgende tip: google eens op je eigen accountnaam, e-mailadres,... kortom info over jezelf en zie wat je allemaal te weten kan komen. Vaak is dit nuttige info voor hackers en het is dan ook raadzaam om deze info zo veel mogelijk te beperken.

We hopen dat deze tips zeker zullen helpen om mogelijke nieuwe hacks te voorkomen.

Namens het MOLteam,
Stijn
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
Gepost door Just Ne PkerLeader (9) op 30-1-2012 22:30
Antwoorden:
Pttim

Moderator (7)

Goed uiteen gezet. Het lijkt me voor iedereen raadzaam deze tips goed ter harte te nemen!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
30-1-2012 23:14
Witte

Steel Member (2.4)

Nice, 

Goede info, Ik heb alvast een en ander in mijn account aangepast.

Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
4-2-2012 11:25
Deemril

Inactief

Ik heb me dan toch maar een bankpin gezet, je weet maar nooit! Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Deemril on RuneClan
4-2-2012 15:26
Gregoryw

Rune Member (6.9)

Mijn RSR passw. gebruik ik nergens anders dus.. Goeie tips!
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
6-2-2012 10:42
Antwoord 1-4 van 4 totaal.

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.