Hey allemaal,
In de avond van 26 december wou ik een stroommeter aansluiten op de server, en schakelde hem daarvoor even uit.Op de chat meldde ik al dat de verwachtte downtime ongeveer 5 minuten was, maar helaas ging alles niet helemaal zoals geplanned.
Het uitschakelen van de server ging verkeerd en de harde schijf van de server raakte onherstelbaar beschadigd, en ik moest de hele server opnieuw installeren. Ik ben net klaar met bijna alles terugzetten uit backups. Helaas betekent dit wel dat alles wat op de 26e is ingevoerd in RSR is verdwenen, want de nacht van 25 op 26 december was het moment van de laatste backup. Excuses voor het ongemak!
Als het goed is werkt bijna alles inmiddels weer. Sommige plaatjes zullen het tijdelijk niet goed doen totdat alle systemen weer 100% operationeel zijn, maar wees gerust - er is geen data verloren gegaan (behalve alles wat er op de 26e is ingevoerd).
Mocht je nog zien dat iets het niet goed doet, meld het hier dan even zodat ik en/of een andere RSR admin het weer kan herstellen.
Nogmaals: excuses voor het ongemak, en er zullen stappen worden ondernomen om te zorgen dat dit niet nogmaals kan gebeuren!
937 posts
Praatgemiddelde: (<100) Going good...