Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [Een portal voor RSR]
Een portal voor RSR
Goedenavond/nacht/morgen/whatever suits you best

Geloof het of niet, maar wij MOL(b)'s zijn altijd bezig met dingen te bedenken/uit te voeren die RSR beter kunnen maken. Zo spelen we al enige tijd met het idee om voor RSR een heuse portalpagina te maken met meer dan alleen Clannieuws en het menu. Maar natuurlijk heeft iedereen zijn eigen prioriteiten en bedenkingen over wat er nou juist op zo'n portalpagina moet komen en wat niet. Daarom zouden wij graag van jullie ook eens willen horen wat jullie er van vinden!

Natuurlijk hebben we zelf al wel wat ideetjes (zie hieronder), maar het staat vrij om zelf dingen te suggereren en dan zullen we bekijken wat er goed/niet goed is en natuurlijk ook wat technisch haalbaar is.
Wat de MOL's al bedacht hadden:
  • RSR-nieuws, maar dan (mogelijk) gescheiden in verschillende categorieën, zoals algemeen en guides
  • RS-News als een feed (evt. vertaald)
  • De Twitter van RSR/RS
  • Events met het komende event groter afgebeeld (inclusief info dus)
  • Evt. een lopende poll
  • Actieve forumtopics
  • Mogelijkheid om te registeren/in te loggen
  • Basic claninfo: homeworld, clanchat, contact, IRC-server
Van deze dingen staat nog niets helemaal vast, dus voel je vrij om je mening erover te geven en nog dingen toe te voegen; hoe meer feedback, hoe beter!

Stijn

P.s.: vergeet ook niet om Pol's verhaaltje-voor-het-slapengaan over elfjes (en in minder mate IPv6) te lezen, dat je hier kan vinden!

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
Gepost door Just Ne PkerLeader (9) op 28-1-2011 19:51
Antwoorden:
Xaverius

Inactief

Ik vind het tof dat jullie nog altijd nieuwe wind in rsr waaien. Maar ik heb toch mijn bedenkingen bij een portaal maken van de homepage. 

Ik heb het wel over een portaalsite in zijn zuivere vorm dit betekend vb: igoogle (want ik heb dat voor ogen wat jullie willen creëren)

Ik ben daar persoonlijk geen fan van dus ik zou graag een optie hebben (in instellingen) waar ik kan kiezen of ik een portaalsite wil of het standaard nieuws zoals we het nu hebben.

Reden waarom ik persoonlijk geen voorstander van heb:

- Teveel informatie op 1 pagina is onoverzichtelijk, portaalsite's zijn bedoeld om overzicht te creeëren maar ze falen er enorm in.

- Rsr is vrij toegankelijk op dit moment, op de standaarlayout zit alles prima onder tabs en zit alles proper gegroepeerd (alle belangrijke info is 2 kliks weg). 

- Portaalsite's schrikt mensen af wegens te druk. Een site moet luchtig zijn een portaalsite zet direct veel op 1 pagina. Het schrikt ook mensen af omdat ze geen overzicht hebben en te lui zijn om veel te lezen.

Als jullie toch doorgaan met het idee raad ik volgende dingen aan:

- Het moet volledig instelbaar zijn, van locatie van elementen tot wat je wilt

- Het moet gemakelijk te organiseren zijn, dus drag en drop functionaliteit is verreist en je moet ze gemakelijk kunnen verwijderen/instellen (leer van de mac osx dashboard, daar creeren ze nog een duidelijke user interface die je nog overzichtelijk kan houden)

- Maak het skinable, we hebben een skinsysteem het zou dan natuurlijk tof zijn moest je dat ook kunnen skinnen.

Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
28-1-2011 22:33
Lancedh

Inactief

Waarom geen extra opties in 'Mijn account' waar je kan kiezen wat jij persoonlijk op de voorpagina wil zien.
Ongeveer zoals de signatures werken waar je zelf kan kiezen hoe jij ze wilt zien.
Dit gaat waarschijnlijk best ver, maar maak een optie waar je de voorpagina kunt indelen.
bv:
[[twitter]] = twitter gedeelte
[[event]] = het groot event gedeelte
[[rsr-news]] = rsr gedeelte
...

stel je wil gewoon het rsr nieuws en daaronder d twitter schijf je:
[[rsr-news]]
[[twitter]]

of je wilt 2 kolommen naast elkaar, de linkerkant heeft het rsr nieuws, de rechter heeft het even en de twitter:
[[kolom]][[rsr-news]][[kolom]][[twitter]][[event]]

kun je ook nog nieuwe lijnen enzo om verschillende kaders te maken.

Dit gaat vrschikkelijk ver, maar dan kan iedereen wel kiezen wat ze willen
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
29-1-2011 20:14
Glowball02

Rune Member (6.9)

Maar dan vraag ik me af... Zijn dag eigenlijk wel dingen die *gebruikt* worden? Sigtabs, allemaal leuk enzo, maar ik denk dat een aantal mensen die toen in RSR zaten die misschien hebben ingesteld, maar van iedereen die nadien pas joinde, die setting gewoon nie begreep en heeft laten staan.

Bovendien moeten we nog steeds een default setting hebben.

@Stephen: het is ook niet de bedoeling om die vol te steken met nutteloze informatie, maar gewoon een aantal belangrijkere zaken in het licht te zetten. We hebben in het topic wel vanalles opgesomd, maar die zullen er waarschijnlijk niet allemaal komen. Vandaar de vraag welke ervan voor de leden het meest interessant lijken.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
I'm not a Grammar Nazi. You're just a Grammar Jew.
29-1-2011 20:21
Sir Mvl

Inactief

*Merci Arne om het idee nog eens boven te halen,waardoor het er nu eindelijk precies toch van gaat komen? :)

De inhoud op die portaalpagina moet inderdaad serieus beperkt blijven. Dus geen rs-nieuws, geen tweets, ...
Toekomstige leden moeten vanaf die pagina vooral in één oogopslag kunnen zien wat RSR te bieden heeft, geïnteresseerd raken en doorklikken. Dus: 

Guides, Forum, Events, Nieuws, (Chat?)

En ook niet met heel de teksten daarbij, maar zo dat ze kunnen doorklikken.
En dan eventueel ergens kleins nog 'registratie/login' en 'basic claninfo'.

Zeker ook niet naar de ideeën van Lancedh en Xaverius luisteren, buiten dan dat Xaverius zei dat het overzichtelijk moet zijn. Het moet geen persoonlijke beginpagina worden, is totaal onnodig want leden die hier al even vertoeven weten alles perfect direct te vinden via het menu. En zoiets zou er toe leiden dat er binnen 5 jaar nog steeds geen portaal pagina is. :p
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
29-1-2011 21:02
Lancedh

Inactief

Dus het is een slecht idee om een portaal, waaruit je snel alles kan zien, persoonlijk te laten inrichten ?
Ik zie niet in waarom dat een slecht idee is.
Het is geen perfect ding voor nieuwe leden, en daarom zou zoals Tim zei er nog een standaard moetten komen.
Maar daarom zou het niet persoonlijk mogen zijn of wel?
Ik heb bijvoorbeeld geen enkele interesse in guides.

En een iets vriendelijke manier om dat te zeggen is ook altijd een goed idee.
"Zeker ook niet naar de ideeën van x luisteren"... zelf als je het een volledig rot idee vindt is het nog een rot manier om het duidelijk te maken.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
29-1-2011 22:47
Sir Mvl

Inactief

Ik vind het geen slecht idee op zich en zeker geen 'rot idee', maar ik vind inderdaad dat ze niet naar die ideeën moeten luisteren, omdat ik ze (zoals ik daar zeg), onnodig vind. (Ik, dus dat is gewoon mijn persoonlijk gedacht erover he ;-) )

Voornamelijk dus omdat het veel meer werk is om zoiets goed te maken en daardoor zou het dan ook weer veel langer duren eer er zo'n portaalpagina zou zijn. Terwijl er beter snel iets goeds & simpels komt dat dus vnl. gericht is op toekomstige & nieuwe leden, i.t.t. tot zoiets dat (in mijn ogen) vrij onnodig is? De focus voor zo'n portaalpagina moet (volgens mijn visie dan) dus op nieuwe leden liggen (zoals ik hierboven ook al zei), de huidige leden hebben het al goed genoeg hier met al die recente veranderingen, niet?! :)

(Wel zou een optie om ineens door te schakelen naar het forum of de nieuwspagina (m.b.v. een cookie of instelling wanneer ingelogd) misschien niet slecht zijn, net zoals Xaverius ook zei in zijn post.)

Over de manier waarop dat ik dat daar zei dat ik jullie ideeën onnodig vind:

Wtf? Zo rot is dat toch niet hoe ik dat daar zeg? :(

Ik vind het zelfs nog op een redelijk vriendelijke manier gezegd, maar ik wil gerust wel een keer mijn best doen om het eens echt goed "rot" te doen in het vervolg! :)

Ik vind jou manier om het mij duidelijk te maken dat jij het een rotte manier van mij vindt trouwens minstens (!) even rot, en zelfs nog rotter omdat jij het een rotte manier vindt!! :( (Al het bovenstaande niet serieus nemen he!)

Dit topic is gemaakt om ideeën/kritiek te geven, sorry dat mij kritiek op jullie ideeën blijkbaar niet goed uitgelegd was (dit meen ik echt), en bedankt voor de opmerking over mijn zogenaamde rotmanieren, ik vind ze niet rot, maar dat zal dan door de examens komen als het rot overkomt, nog een hele week te gaan en al veel te lang bezig.. :(

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
29-1-2011 23:21
Glowball02

Rune Member (6.9)

Sir Mvl schreef:
*Merci Arne om het idee nog eens boven te halen,waardoor het er nu eindelijk precies toch van gaat komen? Plaatje
Heel toevallig was het like 2 dagen voor Arne z'n post weer bovengehaald Plaatje (nu een heel belangrijke fix/feature request i.v.m. skill pages zo goed als afgewerkt is). Laatste keer daarvoor was in augustus, maar toen stonden er nog heel wat belangrijkere dingen op het programma en was het even in de vergetelheid geraakt. Was dat voor of na je down?

Verder: kritiek geven op elkaar is leuk en leerrijk, maar hou het constructief asjeblieft. Maar jullie twee zijn wel volwassen genoeg om dat te weten, I guess Plaatje

In RS-nieuws zie ik dan wel weer voordeel, zeker als het vertaald is. Het nadeel is wel dat het ons een shitload aan werk kost, maar het lijkt me zeker een goeie manier om het forum toegankelijker, aantrekkelijker en hopelijk ook actiever te maken voor nieuwe leden.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
I'm not a Grammar Nazi. You're just a Grammar Jew.
30-1-2011 01:25
Sir Mvl

Inactief

Moet daarna geweest zijn, of juist in de weken ervoor, maar toen was ik op vakantie.. Ben pas teruggekomen toen ik al down was ;(

Over dat rs-nieuws: Als het vertaald wordt en als het er dan ook nog direct opkomt is het inderdaad een voordeel, maar dat zag ik niet gebeuren en gewoon letterlijk de engelse tekst hoort dan zeker bij 'onnodige zaken', maar als het direct vertaald zou worden, doen! Plaatje

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
30-1-2011 09:42
Lancedh

Inactief

Sir Mvl schreef:

Ik vind het geen slecht idee op zich en zeker geen 'rot idee', maar ik vind inderdaad dat ze niet naar die ideeën moeten luisteren, omdat ik ze (zoals ik daar zeg), onnodig vind. (Ik, dus dat is gewoon mijn persoonlijk gedacht erover he Plaatje )

Voornamelijk dus omdat het veel meer werk is om zoiets goed te maken en daardoor zou het dan ook weer veel langer duren eer er zo'n portaalpagina zou zijn. Terwijl er beter snel iets goeds & simpels komt dat dus vnl. gericht is op toekomstige & nieuwe leden, i.t.t. tot zoiets dat (in mijn ogen) vrij onnodig is? De focus voor zo'n portaalpagina moet (volgens mijn visie dan) dus op nieuwe leden liggen (zoals ik hierboven ook al zei), de huidige leden hebben het al goed genoeg hier met al die recente veranderingen, niet?! Plaatje

(Wel zou een optie om ineens door te schakelen naar het forum of de nieuwspagina (m.b.v. een cookie of instelling wanneer ingelogd) misschien niet slecht zijn.)

Over de manier waarop dat ik dat daar zei dat ik jullie ideeën onnodig vind:

Wtf? Zo rot is dat toch niet hoe ik dat daar zeg? Plaatje

Ik vind het zelfs nog op een redelijk vriendelijke manier gezegd, maar ik wil gerust wel een keer mijn best doen om het eens echt goed "rot" te doen in het vervolg! Plaatje

Ik vind jou manier om het mij duidelijk te maken dat jij het een rotte manier van mij vindt trouwens minstens (!) even rot, en zelfs nog rotter omdat jij het een rotte manier vindt!! Plaatje (Al het bovenstaande niet serieus nemen he!)

Dit topic is gemaakt om ideeën/kritiek te geven, sorry dat mij kritiek op jullie ideeën blijkbaar niet goed uitgelegd was (dit meen ik echt), en bedankt voor de opmerking over mijn zogenaamde rotmanieren, ik vind ze niet rot, maar dat zal dan door de examens komen als het rot overkomt, nog een hele week te gaan en al veel te lang bezig.. Plaatje

No offence, maar in
"Zeker ook niet naar de ideeën van Lancedh en Xaverius luisteren, buiten dan dat Xaverius zei dat het overzichtelijk moet zijn. "
Zit (in mijn ogen) niets dat wijst op 'persoonlijke mening'.
Dus in mijn ogen klonk het als "Negeer ze want ze zijn slecht!".
Ik had anders zelf niet echt de beste dag van m'n leven (privé gebeurtenis) waardoor ik best prikkelbaar was, dus ook mijn excuses.
Maarja, ik snap dat je het niet zo bedoelde, gewoon een misinterpretatie, zand erover.

Ik ga natuurlijk wel akkoord dat het meer tijd zou kosten, en blijkbaar is het idee er al een lange tijd, dus geen nut om het nog langer te laten duren.
Een standaard layout is dan ook belangrijker dan al die extras. Maar misschien zouden ze op een later tijd nog bijgevoegd kunnen worden (ja ik weet dat een lange lijst is).
Maar zoals je zei zelf al zei: het is een topic voor ideeën.
Of er nu een portaal wordt gemaakt op mijn manier, op een andere manier, of er komt er helemaal geen.. Ik zal het waarschijnlijk niet eens merken.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
30-1-2011 12:11
Xaverius

Inactief

@Sir: ik ben wel dagelijks bezig met website's creeren, interface's voor applicatie's. Design en programmeerkant. Als jij vind dat ik totale onzin uitkraam buiten het feit dat het overzichtelijk moet zijn. Dan is dat je recht en mening. Maar zeggen dat ze mij moeten negeren vind ik een beetje kort door de bocht van je. Je zegt zelf dat leden die hier al een tijdje vertroeven hun weg vinden. Idd maar voor nieuwe leden zal het enorm verwarrend zijn als ze zo'n drukke homepage voor hun gaan zien.

In mijn ogen heeft rsr dit dus niet nodig, maar het vel van de beer verkopen voor hij geveld is daar doe ik niet aan mee. Dus geef ik maar een finaal oordeel als het af is.
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
30-1-2011 13:38
Sir Mvl

Inactief

Ik zeg in mijn post wel dat je compleet gelijk hebt dat het geen drukke homepage mag zijn en dat het dus overzichtelijk moet zijn, het moet nieuwe leden helpen en niet afschrikken. Ik zei daarom ook gewoon dat ik vind dat "ze" beter niet naar die andere ideeën van jullie luisteren, en wel om die redenen die ik in al die posts hierboven ook al heb uitgelegd. (Zijnde de tijdsduur waarin het gemaakt zou worden en onnodig, net als jij ook zei dat het onnodig is. Maar ik zeg dus totaal niet dat het onzin is wat je voor de rest zegt, ik zeg daar duidelijk dat jou ideeën voor als het er wel komt in mij ogen ook onnodig zijn en dat het daardoor lang zou duren eer er dan iets deftigs is. )

Het zinnetje "Zeker ook niet naar de ideeën van Lancedh en Xaverius luisteren" was puur om te zeggen dat ik die ideeën dus onnodig vind hier, waarna ik dat ook zei, ik en alleen ik, maar misschien wat te bekopt.. 

En voor de 100ste en laatste keer: nee het is geen onzin wat jullie zeggen, zeg ik totaal niet! Het zou misschien zelfs leuk zijn zoiets maar de redenen waarom ik dus vind dat er niet naar geluisterd moet worden heb ik ondertussen dus al 100keer gezegd: onnodig en te veel extra werk (in mijn ogen toch) waardoor nog eens veel meer langer wachten tot het er eindelijk zou zijn. Terwijl het een goed idee is waarmee je nieuwe leden beter kan binden/lokken/overtuigen/...

En nu hoop ik dat niemand zich meer "aangevallen" voelt ;(
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
30-1-2011 16:05
Gregoryw

Rune Member (6.9)

Ik heb meer nood aan een echte mobiele website. Ik vind de indeling van RSR meer dan goed genoeg..
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
30-1-2011 20:13
Lancedh

Inactief

Gregoryw schreef:
Ik heb meer nood aan een echte mobiele website. Ik vind de indeling van RSR meer dan goed genoeg..

True, ik heb een lange tijd geleden een geprobeerd om op rsr in te loggen via mijn PSP.. wat niet echt geweldig ging.
Ik had daardoor al een het idee voor en PSP skin te ontwerpen, maar ik kan niet eens inloggen via psp om de skin te kiezen, en geen idee of dat wel zou werken.
Persoonlijk zou ik het niet gebruiken (oude nokia is meer dan genoeg voor mij als gsm), maar blijkbaar wordt het toch wel vaak gebruikt (zie ik vooral op facebook bv).

Ik heb niet echt een idee of dat iets meer voor old school members is of dat het misschien zou helpen bij nieuwe leden.
Als ik me niet vergis is dit portaal idee vooral voor nieuwe members (verbeter mij als ik verkeert zit).
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
30-1-2011 21:46
Tisiptgemak

Inactief

Xaverius schreef:
@Sir: ik ben wel dagelijks bezig met website's creeren, interface's voor applicatie's. Design en programmeerkant. Als jij vind dat ik totale onzin uitkraam buiten het feit dat het overzichtelijk moet zijn. Dan is dat je recht en mening. Maar zeggen dat ze mij moeten negeren vind ik een beetje kort door de bocht van je. Je zegt zelf dat leden die hier al een tijdje vertroeven hun weg vinden. Idd maar voor nieuwe leden zal het enorm verwarrend zijn als ze zo'n drukke homepage voor hun gaan zien.

In mijn ogen heeft rsr dit dus niet nodig, maar het vel van de beer verkopen voor hij geveld is daar doe ik niet aan mee. Dus geef ik maar een finaal oordeel als het af is.

Die grote sites doen het toch ook allemaal met een reden hoor. Vooral omwille door het identificeren van bepaalde doelgroepen en hoe die te bereiken. Binding van klanten, ...

Gewoon een portaal opstellen is inderdaad vrij kort door de bocht en zelden effectief (al helemaal als je 'gewoon een site maakt', met alle respect). Basis portals zijn voor dit soort aangelegenheden denk ik ook het meest effectief. Maar die chaotische sites zijn vaak bewust chaotisch... Kan bijvoorbeeld tot een perceptie leiden dat die site 'professioneel' of populair is. Wat consumentengedrag beïnvloedt.

___

Rsr speelt in op runescape spelers. En in mindere mate ex-runescape spelers.
Een groep met veel potentieel voor deze site zijn de jongsten denk ik.
Zonder te gaan overdrijven, we gaan hier geen onderzoek op poten zetten Plaatje, kun je daar wel rekening mee gaan houden. Less is more.
Een portal site met
* Een toffe beschrijving? Eenvoudige taal. Korte, krachtige, positieve zinnen.
* Nieuws een 5-tal 'laatste nieuws' feiten. (bvb een box met bovenaan aanklikbaar 'Nieuws')
* Forum laatste 5 nieuwe topics
* 3 random members/memberpages/ ... iets naar je zin.

Het gaat minder over veel of weinig dan over wat je brengt. Je moet je site brengen zoals je doel het wil
Als het forum belangrijk is: zet je het forum erop (ja dus). Is de kalender een goede lokker? Zet je kalender er op!

Eigenlijk moet je op je eigen forum en concurrerende fora eens een vraag/vragenlijst zetten:
Eerst wat vragen als: hoe oud ben je? Hoe lang speel je al rs? Clan je actief?
Wat zijn belangrijke eigenschappen van een goede community?
(soms er minstens 5 op)

Al die antwoorden zet je in een excellfile. De belangrijkste identificeer je. Je kan bijvoorbeeld merken dat jonge rs'ers evenementen leuk vinden, oudere clandiscussie of goeie moderatoren belangrijk.
Dan kijk je hoe Rsr scoort in de beleving van je eigen members en andere fora. En op basis van dat kun je je portal dan aanpassen. Samen met een subtiele imago campagne.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
http://www.youtube.com/watch?v=SItrex38PHU
3-2-2011 18:16
Antwoord 1-14 van 14 totaal.

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.