Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [Het Skill Champion Toernooi]
Het Skill Champion Toernooi
Goedenavond RSR!

Zoals jullie zojuist op de vergadering hebben kunnen horen, gaat er vanaf nu weer een skilltoernooi van start. Jullie kennen het misschien nog van 1.5 jaar geleden, of jullie hebben misschien wel de Champions Ribbons gezien, die momenteel in het bezit zijn van Hendrik73, Elanthiel, Twan, Thojohn22 en Zubat-Freak.

Welnu, laat ik jullie eens vertellen wat het toernooi precies inhoudt.

Het Skill Champion Toernooi

Het draait er om dat je in een sessie van 1 dag, die je zelf op elk moment mag beginnen, zoveel mogelijk xp haalt in een bepaalde skill.

De volgende skills zijn voor jullie beschikbaar:
  • Fishing
  • Melee (Attack, Strength en Defence worden bij elkaar opgeteld)
  • Woodcutting
  • Slayer
  • Mining
  • Ranged
  • Dungeoneering

Het toernooi kent 3 rondes:
  • De Free For All Ronde
    In deze ronde mag iedereen mee doen. De FFA ronde gaat nu van start, en duurt tot zondag 14 november 22:00. De top 4 aan het einde van de week gaat door naar de halve finale. Zijn er voor een skill minder dan 4 deelnemers? Dan vervalt de skill en is de ribbon NIET te verdienen.
  • De Halve Finale
    Voor elke skill doet alleen de top 4 van de FFA ronde nog mee. De deelnemers worden twee aan twee in n teampje ingedeeld, dat samen meer xp moet zien te halen dan het andere team. Het duo dat dit voor elkaar krijgt, gaat door naar de finale. De sessies hoeven niet tegelijk te worden gestart. De teams worden random ingedeeld. De halve finale duurt tot 21 november 22:00.
    Stel dat Jantje, Pietje, Klaasje en Truusje de top 4 vormden van slayer in de FFA ronde. De teams zijn bijvoorbeeld Jantje en Truusje tegen Pietje en Klaasje. Jantje haalt 5k xp, Truusje 100k, Pietje 60k en Klaasje 50k. Het is dus 105k tegen 110k, en Pietje en Klaasje gaan door naar de finale.
  • De Finale
    Hier is het weer simpel, de finalisten strijden tegen elkaar om de beste sessie neer te zetten. De winnaar mag zich de RSR Champion van die skill noemen, en ontvangt de desbetreffende ribbon tot het volgende Champions Toernooi. De finale duurt tot 28 november 22:00.

Denk er aan dat als je je RSnaam verandert, de highscores van je oude RSnaam niet meer te vinden zijn. We gaan je naam niet in de bot aanpassen. Jullie kunnen vast wel even 3 weekjes je naam niet veranderen, toch?

De Ribbons

Zoals al gezegd zijn er ribbons te verdienen, voor elke skillcategorie één. Deze mogen de finalewinnaars houden tot het volgende Skill Champion Toernooi.
122

123

124

125

126

127

151

De Bediening

De sessies waarin jullie xp willen halen kunnen jullie zelf, op elk gewenst moment, starten. Dit doe je door op de IRC Chat het volgende commando te typen:
!toernooi start hierdeskill hierjeRSnaam
Luc zal je dan zeggen dat de sessie gestart is.

Natuurlijk wil je ook bijhouden wat je zoal al gehaald hebt aan xp in je verschillende sessies. Dit gaat het makkelijkste met:
!toernooi list hierjeRSnaam
Wil je zien wat de stand is per categorie?
!toernooi list hierdeskill
De xp's in deze lijst worden elk heel uur bijgewerkt. (Maar als iemand niet uitlogt, worden de RS highscores niet geupdate en dus ook de voortgang niet) Je kunt het script ook direct de voortgang laten ophalen met het volgende commando:
!toernooi check hierjeRSnaam evthierdeskill evthierhetsessienummer
Word je wat moe van elke keer je RSnaam intypen? stel dan je zogenaamde defname in. Als je je rsnaam dan uit de commando's weglaat, zal hij je defname opzoeken.
!defname hierjeRSnaam

FAQ

- Waarom zijn het deze skills die beschikbaar zijn en niet bijvoorbeeld Runecrafting?
De vorige keer hebben we een poll gehouden onder de leden, en daaruit bleek dat Fishing, Melee, Woodcutting, Slayer, Mining en Ranged het populairst waren. We vonden het niet nodig om weer een poll te houden, aangezien er niet zoveel is veranderd. Wel hebben we Dungeoneering toegevoegd, omdat die ons ook leuk leek.

- Maar het is toch oneerlijk dat iemand met een hoog X level of veel geld veel meer xp haalt dan ik?
Het klopt dat hoge levels en/of veel geld een voordeel geeft. Maar als je het oneerlijk vindt, dan doe je toch gewoon niet mee? Als maar 3 of minder mensen met die skill meedoen in de FFA ronde, komt de skill te vervallen. Welke ribbons te verdienen zijn is dus heel democratisch Plaatje

- Waar is het inschrijvingstopic?
Dat is er niet. Je schrijft je als het ware in door een sessie te starten op de chat.

- Ik heb een sessie gestart maar toen ineens moest ik weg, en nu heb ik slechte xp Plaatje Wat nu?
Gewoon een nieuwe sessie starten. Je mag zoveel sessies starten als je wil, het maakt niet uit of de tijd overlapt. En je kan bijvoorbeeld ook tegelijk een Slayer en een Melee sessie doen als je dat handig uitkomt.

- Huh? Iemand anders heeft op mijn RSnaam een sessie gestart..
Dat maakt niet uit. Je kan immers zelf nog steeds sessies starten wanneer het jou uitkomt.

- Er staat een account in de top 4 die niet in RSR zit!
Dan telt die niet. Alleen accounts die in de NaamDB als 'confirmed' staan kunnen zich kwalificeren voor de halve finale - en ook maar 1 account per RSRlid.

- Het script doet het niet, help! Bij wie kan ik dit melden?
Het script draait op de pc van Luc (Nollie28) en het script is geschreven door Cat (Ilovearagorn). Bugs kan je dus het beste bij één van hen (of beiden) melden.

- Jaap heeft stiekem al zitten trainen, en logde niet uit voor hij zijn sessie starte! Nu heeft hij meer xp!
Dat klopt. Maar dat kan jij ook!

- Mag je bonussen van penguins, soul wars, stealing creation en dergelijken gebruiken?
Ja, dat mag.

Veel plezier allemaal,
skillen met die handel! Plaatje

~ Cat
namens het MOLB
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door IlovearagornLeader (9) op 7-11-2010 20:00
Antwoorden:
Pttim

Moderator (7)

Nice!
ik ga meedoen!!
Succes allemaal!!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
7-11-2010 20:30
Ilovearagorn

Leader (9)

Momenteel tellen we 2 deelnemers voor fishing, 6 voor melee, 3 voor woodcutting, 2 voor mining, 3 voor ranged en 7 voor dungeoneering. Ken je kansen Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
10-11-2010 08:51
Demon Poonah

Rune Member (6.9)

quote:
Ilovearagorn zei: Momenteel tellen we 2 deelnemers voor fishing, 6 voor melee, 3 voor woodcutting, 2 voor mining, 3 voor ranged en 7 voor dungeoneering. Ken je kansen Plaatje

Er moeten dringend wat meer mensen mining geen trainen !!!!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
10-11-2010 09:53
Cotoneaster

Inactief

Kan iemand mij inschrijven dan ik kom niet op die chat l0l
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
[IMG]http://i44.tinypic.com/28sll06.png[/IMG]
10-11-2010 11:39
Ilovearagorn

Leader (9)

Ook niet via de irc in het menu? Zo niet, vraag t iemand in clanchat als je wilt starten ofzo.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
10-11-2010 13:08
Antwoord 1-5 van 5 totaal.

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.