Hallo RSR-mensjes! Om jullie toch enige hulp te geven bij dungeoneering open ik dit topic. Post er gerust guides bij, hetgeen ik post zal niet veel, maar misschien toch handig zijn.
Om te beginnen: Bronze is nu Novite en Mithril Kratonite (in dungeoneering toch). Klinkt het allemaal een beetje Chinees en weet je nu niet juist wat beter is, en wil je niet heel de tijd door irritante ingame menu's scrollen? Zie hieronder.
ROOM GUIDES
Standbeeld push-room
De standbeeld push-room ziet er als volgt uit:
Je moet de opstelling gelijk maken, of spiegelen. Om te weten of je moet spiegelen of gelijkstellen, kan je kijken naar de richting waarnaar de standbeelden kijken. Kijken ze naar elkaar, dan moet je spiegelen. Kijken ze van elkaar weg, dan moet je ze gelijkstellen. Hieronder een voorbeeld van een room die moest gelijkgesteld worden:
Gekleurde Tile-room
Dit is in feite zeer simpel: je moet alle tiles op hetzelfde kleur krijgen. Als je op een tegel klikt verandert die tegel en de omliggende tegels van kleur. Het is een eeuwenoude puzzel, maar om het makkelijker te maken heeft Jagex er een "Force"-funcite ingestoken: je kan één tegel per keer ook de kleur veranderen. Je zal dan wel damage nemen, maar de beste strategie bij deze lijkt mij gewoon zoveel mogelijk in dezelfde kleur en dan forcen.
Follow the leader-room
Dit is een room waar ikzelf lang niet ben aan uitgeraakt, maar het is eigelijk niet moeilijk. Er staan een aantal opgebouwde standbeelden, in aantal gelijk aan het aantal groepsleden. Naar de kapotte moet je niet kijken. Op de foto zie je hoe er 2 opgebouwd staan, we waren ook met 2. Alle groepsleden moeten op een tile rechttegenover een standbeeld gaan staan, en een mimespel spelen. Pas op! In deze room heb ik al veel mensen weten sterven, want als één iemand iets fout doet, of eet tussendoor, krijgt iedereen (redelijk veel) damage. Je moet in totaal 4 keer na elkaar een juiste emote doen, dan mag je door.
De room met 3 standbeelden
De simpelste van allemaal: je ziet 3 standbeelden waarvan 2 een wapen hebben. Jij moet met een pickaxe de gebroken muur kappen, dan krijg je een steen. Van die steen maak je met een chisel een wapen dat nog niet aanwezig is in de room (Bv: er staat al een standbeeld met een staff en één met een bow, dan moet jij de andere een sword geven).
De room met de 2 rijen van 5 standbeelden
Eigenlijk simpel, maar je moet het weten: je moet 5 stenen uit de muur kappen en daar 5 wapens van maken. Welk wapen waar moet is volgens de combat triangle. Dus: tegenover een mage zet je een ranger, tegenover een ranger een meelee, en tegenover een meelee een mage. Simple as that.
De lichtsynchronisatie-room
Hier moet je alle lichten op hetzelfde moment in het midden krijgen. Je stopt een licht door op de bijhorende tegel te staan. Niet echt moeilijk.
De iceroom
Je geraakt hierdoor door minimum één keer op elke tegel te staan. 1 detail: er is ijs, en je schuift dus voort in de richting die je ging. Velen geraken er niet aan uit, maar die weten niet dat je schuin kan, en zo moet je het doen.
De hendelroom
1 woord: snelheid. Gewoon zo snel mogelijk alle hendels overhalen. Je zal hiervoor zoveel mogelijk teamleden moeten hebben (de timer is afgesteld op het aantal players in de dungeon).
De ferretroom
Picture sais it all: vang vissen, kook ze, en lok zo de ferret op de plaat (zonder hem in een watergat te laten vallen)