Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape: Guides] -> [Minigame guid: Tears of Guthix]
Minigame guid: Tears of Guthix

Minigame Guide : Tears of Guthix

1. Inleiding

2. Benodigdheden

3. Locatie

4. De minigame

5. Rewards

6. Tears of Guthix Vaantje

1. Inleiding

De minigame Tears of Guthix is één van de weinige minigames die je maar 1 keer per week kan doen. Je krijgt xp voor je laagste skill maar voordat je de minigame kan doen moet je eerst de gelijknamige quest voltooien. De minigame is erg handig als je een skill heel vervelend of moeilijk vindt om te trainen. Let op, deze minigame is alleen voor members.

2. Benodigdheden

Voor de minigame zelf heb je helemaal niks nodig, wel moet je de Tears of Guthix quest hebben gedaan. Daar heb je wel 20 Crafting, 20 Mining, 49 Firemaking en 43 questpoints voor nodig. In de grotten van de Lumbridge Swamp heb je altijd licht nodig, anders zul je dood gaan. Aan te raden is een Bullseye lantarn omdat die niet uit kunnen gaan. Gebruik geen kaarsen. Die gaan snel uit en dan wordt er snel achter elkaar, veel op je gehit. Spiny helmet is ook handig voor de Wall beasten waar je langs komt. Zo hitten ze niks op je. Voor als je klaar bent met de minigame kun je teleporteer middelen meenemen.

3. Locatie

De minigame ligt in de grotten van de Lumbridge Swamp onder Lumbridge. Loop Lumbridge uit in het zuiden. Loop dan in zuid-weste richting en ga de grot in via de ladder.

Plaatje

Loop dan eerst een stukje naar westelijke richten en dan het zuiden. Loop door naar het oosten helemaal totdat alleen nog maar naar het noorden kan en onder je een beekje loopt. Spring over het beekje en ga door de tunnel(staat aangegeven in het kaartje als gele punt). Loop dan naar het zuidoosten, klim de richel naar beneden en je bent er.

Plaatje

4. De minigame

Voordat je naar binnen mag moet je eerst een verhaal aan Juna De slang vertellen. Per week moet je 100.00xp of 1 questpoint gehaald hebben anders zal Juna zeggen dat je niet naar binnen mag. Je moet ook je beide handen vrij hebben, Dus geen wapen en/of schild dragen.

Plaatje

Je krijgt een bowl en het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk blauwe tranen vangt binnen 1 tot 2 minuten. Door op de blauwe watervallen te klikken vang je de tranen. Als je voor een groene waterval staat en je vangt groene tranen, zal er steeds één traan afgaan. De blauwe en groene watervallen wisselen steeds van plaats dus je moet goed opletten. Je hebt in totaal 9 watervallen.

Plaatje

Je ziet dat je inventory is veranderd. Je ziet eerst een balkje, daar kan je zien hoeveel tijd je nog over hebt. Hoeveel tijd je krijgt ligt aan hoeveel questpoints je hebt. 1 questpoint is 1 seconde, maar je hebt minimaal 60 en maximaal 120 seconde de tijd. Daaronder zie je een bowl met water, daar staat hoeveel blauwe tranen je al hebt gevangen. Je kan maximaal 180 tranen vangen, daar moet je alleen wel erg veel geluk voor hebben.

5. Rewards

Als de minigame afgelopen is zul je xp krijgen in je laagste skill. Als je laagste skill hoger is dan 30 krijg je 60xp per traan. Als je laagste skill lager dan 30 is ligt het aan het lvl hoeveel xp je krijgt. Dit is erg handig als je een skill niet snapt of er gewoon echt geen zin in hebt. Je kan dus maximaal 180*60xp=10800xp verdienen.

6. Tears of Guthix Vaantje

Als je het Tears of Guthix vaantje wil moet je in één ronde 160 of meer blauwe tranen hebben gevangen. Als je de minigame kan doen, kan je ook het vaantje halen. Je moet wel veel geluk hebben omdat 160 tranen in één ronde erg veel is. Vergeet niet Rsr te zeggen en er een screenschot van te maken.

Plaatje

© Koninghinz Aka Jochem

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door KoninghinzInactief op 25-11-2009 19:48
Antwoorden:
Thojohn22

Inactief

Je kunt ook de shortcut route onder Lumbridge castle nemen, na een quest (vergeten welke juist)
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
25-11-2009 23:17
Evolution606

Inactief

tis maximaaal 180* 60xp.. dat is maximale xpPlaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image Hosted by ImageShack.us
26-11-2009 08:10
Koninghinz

Inactief

oeps Plaatje te snel geschreven, ff editen
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
26-11-2009 08:23
Thojohn22

Inactief

Je kan volgens mij wel meer dan 180 tears halen hoor, record in rsr stond al op 183 als ik me niet vergis.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
26-11-2009 11:30
Just Ne Pker

Leader (9)

Alternatieve route voor diegenen die via Lumbridge Basement kunnen zou er nog wel bij moeten. Ook linken naar de betreffende questguides zou handig zijn en dan kan je de req. voor de quest ook weglaten, dat staat wat netter imo. Verder is het een mooie guide, al zag ik hier en daar de spelling wel spaak lopen.

Conclusie: een beetje updatewerk en dan zou hij online kunnen Plaatje.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
10-12-2009 12:20
Pttim

Moderator (7)

quote:
Evolution606 zei: tis maximaaal 180* 60xp.. dat is maximale xpPlaatje

quote:
Thojohn22 zei: Je kan volgens mij wel meer dan 180 tears halen hoor, record in rsr stond al op 183 als ik me niet vergis.

Op mijn andere computer heb ik een screen staan met meer dan 200 tears...
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
13-12-2009 14:50
Antwoord 1-6 van 6 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!