Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape: Guides] -> [The Great Orb Project!]
The Great Orb Project!

The Great orb project
Plaatje

• Inleiding

• Beginnen

• Ingame

• Rewards

• Tips

• Vaandel

• Inleiding
    Deze minigame gaat over een ruzie tussen “Wizard Vief en wizard Ancathaâ€. Wizard Vief vindt dat de gele orbs het beste zijn, en Ancatha vindt dat de groene beter zijn.

Je kan de minigame spelen in f2p & p2p. In de minigame ga je 6 altars in f2p bezoeken, en 8 in p2p.
    Om het spel te spelen moet je in de rc guild kunnen. Hiervoor moet je minstens 50 rc zijn.
    Er zijn geen items nodig, maar je moet wel ongeveer 6 vrije plekken hebben in je inv.
    Terug naar top.

Beginnen
    Loop eerst naar de wizard tower, en ga daarna naar de 1e verdieping. Druk daar op het portal in de muur. Je bent nu in de rc guild! Hier kan je het spel starten.

Als je zover bent, doe dan evt je helm en wapen uit. Doe dan rechtermuisklik op Wizard Vief of Ancatha aan de andere kant van de kamer, en kies “Joinâ€. Je kan ook joinen bij een blauwe wizard, maar dan word je in het team met de minste mensen geplaatst.

Als je op join hebt gedrukt krijg je rare hoed op en 3 staff’s (2 in inv, 1 aan).
    Plaatje
    Na een tijdje zal de portal tussen de 2 teams verschijnen. Klik daar op. Je komt dan bij het eerste altaar, air.
    Terug naar top.

Ingame

De bedoeling van het spel is om zoveel mogelijk orbs in de kleur van je team naar het altar te brengen. En te voorkomen dat er orbs van de tegenpartij naar het altaar gaan. Hiervoor gebruik je de 3 items die je kreeg.

-De repeller schiet de orbs weg.
    -De barrier generator maakt een barrier waar geen orbs doorheen kunnen.
    -De attractor trekt de orbs aan.

Dus stel: aan de ene kant van het altaar is een groene orb, aan de andere kant sta jij. Dan moet jij de attractor gebruiken om de groene orb naar het altaar te laten gaan. (Tenzij je in het gele team zit ofc.)
    En als jij achter de orb en het altaar staat, dan kan je de orb het beste wegduwen door de repeller aan te doen.
    Je kunt ook de barrier generator gebruiken om een barrier (maximaal 1 tegelijk) neer te zetten die de orbs van de tegenpartij blokkeert. Als de tegenpartij een barrier heeft neergezet die jou orb blokkeert, dan kan je hem proberen weg te halen met de optie “removeâ€.
    Je zult ook stenen en dat soort dingen tegenkomen, als je de orb dan één plek opzij wilt laten gaan, dan moet je met de attractor nog een plek verder dan waar je hem wilt hebben staan.
    Om het nog wat duidelijker te maken heb ik er een screen bij gemaakt. De misvormde cirkel is de orb. Op de vierkanten kan je staan om de orb er goed vandaan te halen.
    Plaatje

Zo ziet het er ongeveer uit in een game:
    Plaatje

Als de tijd om is krijg je een aantal rune/pure essence. Die kan je gebruiken om in de minigame runes te maken. Dat is niet verplicht, maar wel handig. (Xp + free runes) Daarna zal er weer een portal verschijnen. Klik er weer op, je komt bij het volgende altaar. De volgorde van de altaars:
  • -Air

• -Mind

• -Water

• -Earth

• -Fire

• -Body

• (de laatste 2 zijn p2p)
  • -Chaos

• -Nature

• Na het laatste altaar (body f2p nature p2p) kom je weer in de rc guild. De game kan ook eerder eindigen als teveel mensen leaven. Je krijgt daar een aantal tokens. De hoeveelheid wordt bepaald door de prestatie van je team. Met die tokens kan je rewards kopen.
    Terug naar top.

Rewards

Natuurlijk zijn er ook rewards:
    Plaatje
    De rc robes zijn handig voor in de minigame. De robes geven elk 3 extra rc lvl’s, en de gloves 2. Hiermee kan je de orbs sneller laten bewegen. Want hoe hoger je rc, hoe sneller de orbs gaan.
    Met de "Tablets of Teleportation" kun je voor een altaar teleporteren. Je moet dan wel nog de talisman/tiara/staf voor dat altaar hebben. (Omni kan ook.) De rc guild tab teled je naar de rc guild.
    Op de talisman staff (10k tokens) kan je een talisman doen. Dan kan je met die staf in het altaar van de talisman.
    Terug naar top.

TIPS:
    Ga in een TGOP world, daar zijn veel mensen.
    In de member world is dat W60.
    En in de f2p world W61.
    In de TGOP zul je soms ook mensen zien roepen:
    "Join my cc for 50/50" dat betekent dat beide teams dan evenveel winnen. Je krijgt hierdoor dus niet de volle reward, maar in ieder geval ook niet niks.
    Je kan de eerste helft van de tijd bij een altar ook de orbs van de vijand wegduwen.
    Terug naar top.

Vaandel
    Er is ook een vaandel voor the great orb project! Je moet daarvoor 1 vol setje hebben van de rc robes, een rc staff en 10k tokens.
    Plaatje

Gl met The Great Orb Project!
    Terug naar top.
    Ben ik wat vergeten? Doe ik iets fout? Zie je spellingsfouten? Post het hier a.u.b.

PS: de guide met html staat op mijn mp.
    Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    Gepost door Hendrik73Rune Member (6.9) op 13-3-2009 22:24
    Antwoorden:
    Nouno2

Inactief

Mooie guide, wist niet eesn dat hoe hoger je rc is, hoe beter je de orbs aantrekt.

Op het 1ste zicht zie ik geen fouten.

Btw, je kan misschien het vaandeltje van de minigame
    erbij posten?
    Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    6de plaats survival toernooi 2008/2009
    14-3-2009 09:48
    Hendrik73

Rune Member (6.9)

Goed punt. Ik zal ook nog wat extra uitleg bij de rewards zetten. En nog wat tips.
    Maar welke vaandel moet ik dan doen? Die van Riemis zijn nog niet klaar. Dan moet ik die van Cat er maar bij plakken.

@ Deemril: fixed.
    Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    14-3-2009 09:52
    Deemril

Inactief

Waar het is staat er ook niet bij,
    anders een puike guide!
    Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    Deemril on RuneClan
    14-3-2009 11:51
    Nouno2

Inactief

quote:
    Hendrik73 zei: Goed punt. Ik zal ook nog wat extra uitleg bij de rewards zetten. En nog wat tips.
    Maar welke vaandel moet ik dan doen? Die van Riemis zijn nog niet klaar. Dan moet ik die van Cat er maar bij plakken.

@ Deemril: fixed.

Zet ze anders voorlopig alle 2, je kan later nog altijd
    aanpassen als het moet.
    Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    6de plaats survival toernooi 2008/2009
    14-3-2009 17:19
    Hendrik73

Rune Member (6.9)

Die van Riemis is er nog niet. Alleen de vaandel van cat is er voor TGOP.
    Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    15-3-2009 00:02
    Jarre9

Inactief

mooie guide hendrik! goed uitgelegd enzo!
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    16-3-2009 16:56
    Habbostery

Inactief

de pics zijn wat minder... het is makkelijker om een rustige world uit te zoeken en de chatbox weg te laten voor mooiere en duidelijkere pics Plaatje En probeer het witte weg te werken...

Trouwens, ik mis 3 dingen:
    - Tactieken, zo is het handig om niet alleen jou orbs aan te trekken maar ook om die van de enemy weg te duwen. Velen richten zich maar op die eerste taak: het pullen. Ook dat je je eigen orbs erheen kunt pushen. Dit vind ik bijvoorbeeld stukken makkelijker.

- Locatie, veel mensen weten namelijk niet dat je via de wizards tower, south van draynor, hier kunt komen Plaatje

- Het poortje, ongelooflijk veel mensen raken gek als hun orb achter de poort blijft steken (die stenen poort waar er 4 van zijn om elke altar). Misschien handig om te vertellen hoe je hier langs komt?

Voor de rest ziet de guide er al wel goed uit Plaatje Keep up the good work Plaatje
    Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    16-3-2009 17:18
    Hendrik73

Rune Member (6.9)

Bedankt voor je reactie Habbostery. Plaatje
    Ik zal proberen om het er in te verwerken.
    Maar de locatie staat er wel in hoor. Plaatje

"Loop eerst naar de wizard tower, en ga daarna naar de 1e verdieping. Druk daar op het portal in de muur. Je bent nu in de rc guild! Hier kan je het spel starten."
    Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    16-3-2009 18:28
    Habbostery

Inactief

Oh ok, dan staat het er nogal verstopt in waardoor ik het gemist heb, dat is mijn fout Plaatje
    Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    16-3-2009 19:21
    Dark Dart2

Inactief

Max aantal tokens in f2p/p2p? Als dat er nog niet in staat... Mooie guide trouwens Plaatje
    Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    lol
    16-3-2009 19:23
    Just Ne Pker

Leader (9)

Ziet er goed uit! Je mag hem gerust HTML-isen en inzenden ^^
    Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
    - Gary Raser
    20-3-2009 09:57
    Kingjr56

Gewist lid

misschien de plaatjes transparant maken? Plaatje

heb het al voor je gedaan:
    Plaatje
    [http://img5.imageshack.us/img5/3418/oie6ema1f6.gif]
    Plaatje
    [http://img5.imageshack.us/img5/6736/oie262bpzd.gif]

Plaatje
    [http://img5.imageshack.us/img5/1069/oie28s90qo.gif]
    kijk maar wat je er mee doet. Plaatje

greetz,
    Jordy (kingjr56)

p.s. de link staat onder het plaatje Plaatje
    20-3-2009 11:29
    Hendrik73

Rune Member (6.9)

Het is wel een goed idee om die plaatjes transparant te maken. Maar ik kan het niet. En de pic`s die jij hier hebt gepost zijn slechte kwaliteit nu. Plaatje Zou je ze mss in png kunnen opslaan? Mss blijven ze dan wel mooi.
    Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    21-3-2009 08:52
    Deemril

Inactief

quote:
    Dark Dart2 zei: Max aantal tokens in f2p/p2p? Als dat er nog niet in staat... Mooie guide trouwens Plaatje

Volgens mij is daar geen maximum op Plaatje.
    Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    Deemril on RuneClan
    21-3-2009 11:48
    Kingjr56

Gewist lid

@ hendrik
    ik heb het transparrant gemaakt met een online programma`tje Plaatje (photo winkel heb ik niet Plaatje)
    [http://www.online-image-editor.com/]
    hij maakt één kleur transparant en zorg dus dat het een kleur is dat niet in het plaatje voorkomt Plaatje
    (en het kan daar alleen met Gif.)

greetz,
    Jordy
    21-3-2009 12:42
    Antwoord 1-15 van 15 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!