Stealing creation guide.
Door jarre9
Waar ligt het en hoe ga je er best naartoe? Wat moet je doen in de minigame? Hoe kom je aan veel punten? Ik leg het je allemaal uit in deze guide!
Inleiding:
Deze minigame is een veilige minigame, dat wil zeggen als je doodgaat dat je niets waardevols verliest!
Wat neem je mee? Helemaal niets! Je kan niets meenemen in stealing creation! Dus voor je naar stealing creation loopt bank je best even alles. Als je iets bent vergeten te banken, er staat nog een deposit box naast de Clan waiting room (meer info over de clan waiting room in deze guide).
Ik ga beginnen met hoe je er best komt! En waar het zich plaatsvind!
Het ligt net ten noorden van de shortcut aan de grand exchange, best makelijk te geraken dus hier toch even een mapje,
Zo loop ik er altijd naartoe, ik doe varrock teleport, loop naar de grand exchange, ga er onder de muur door en loop noord tot ik aan stealing creation kom. Als je van uit edgeville komt kan je naar de grand exchange lopen en daar de wildernis instappen, dat is het makkelijkste want dan moet je gewoon in een rechte lijn lopen en je komt er direct.
je kan ook met games necklace teleporten naar bounty hunter en vandaar naar stealing creation lopen,
Wat zijn de requirements?
Voor deze minigame zijn er geen requirements! Maar om deze minigame goed te kunnen spelen en effectief te kunnen zijn voor het team raad ik je toch aan om enkele skills te hebben zoals fishing, mining, woodcutting en smithing zijn zeer handig! Hoe hoger hoe beter eigenlijk! Als je geen van deze skills 20+ hebt maar wel goede combat skills kan je ook je tegenstanders gaan killen en wat zij achterlaten depositen voor points.
De teams:
Eenmaal je aankomt bij stealing creation kies je een team, het noordelijke vakje is het blauwe team en het zuidelijke het rode team, het oostelijke vakje is in clan verband, daar kom ik later op terug!
Als je het rode of blauwe teampje kiest is het simpel, en begin je binnen de 2 minuten aan een game.
Als je in de clan gedeelte stapt zul je eerst iemand zijn clanchat moeten joinen of die van jezelf en er minstens 5 mensen in zien te krijgen en er moet ook een andere persoon zijn met minstens 5 personen in zijn clanchat zodat je hem kan uitdagen.
De wating rooms,
Blauw en rode teams,
Clan waiting room,
De challange optie, hiermee daag je de andere clan uit.
De Ally optie, hiermee word de andere clan een medestreider als je iemand anders uitdaagt.
Het spel:
Wat ik hierboven heb vernoemd zijn bronnen waar je clay van kan halen, met die clay kan je tools, wapen, armor, summoning pouches en scrolls, runes en arrows maken dit heb je nodig om je te verdedigen tegen je vijand of om sneller clay te kunnen verzamelen.
Clay:
Welke levels heb je nodig om welke clay te verzamelen?
class 5 - level 80
class 4 - level 60
class 3 - level 40
class 2 - level 20
class 1 - level 1
Hoe maak je van clay items?
Dat doe je doormiddel van een creation kiln,
Creation kiln:
Als je op de creation kiln klikt, zal je dit te zien krijgen:
Hier kun je dan kiezen wat je wilt maken en van welke class clay die je in je inventory hebt,
Zoals je kan zien op de 3de screen hierboven, je kan ook food maken van je clay dit is handig als je vijanden gaat doden voor points in stealing creation,
Om food te maken heb je een bepaald cooking level nodig,
class 5 - level 80
class 4 - level 60
class 3 - level 40
class 2 - level 20
class 1 - level 1
class 5 food health 20 hitpoints
class 4 food health 16 hitpoints
class 3 food health 12 hitpoints
class 2 food health 8 hitpoints
class 1 food health 4 hitpoints
nu even wat over summoning,
summoning scrolls en pouches kan je ook maken in een creation kiln, bij weapons.
Om pouches en scrolls te kunnen maken moet je de quest ¡§wolf whistle¡¨ gedaan hebben.
class 5 familiar - level 80
class 4 familiar - level 60
class 3 familiar - level 40
class 2 familiar - level 20
class 1 familiar - level 1
^
^
dat zijn de levels die je nodig hebt voor welke pouch en scrolls.
De levels van je familiar en hoeveel items ze kunnen dragen,
class 5 familiar - level 139 en kan 24 extra items dragen.
class 4 familiar - level 93 en kan 18 extra items dragen.
class 3 familiar - level 58 en kan 12 extra items dragen.
class 2 familiar - level 37 en kan 6 extra items dragen.
class 1 familiar - level 25 en kan 1 extra item dragen.
Wat doet de scroll?
De scroll van elke familiar in stealing creation kan de items die je familiar draagt depositen, je krijgt er ook points voor, dat bespaart je een hele hoop lopen!
Score:
Je krijgt score per clay dat je collect en nog eens points als je er iets van maakt! Als je die items dan weer deposit in base (of met je scrolls voor je familiar) krijg je nog eens points!
Je kan ook gewoon mensen items geven, daar krijg je geen points voor maar is wel vriendelijk
!
De base:
Die vierkante doos in het midden is de deposit, als je daar op klikt deposit je alles in je inventory behalve je tools! Als je gedeposit hebt verschijnt er aan de zijkanten jou items zodat andere spelers die kunnen opnemen als zij ze nodig hebben. Als je items neemt van in de base verlies je punten, de hoeveelheid punten hangt af van item tot item.
In de base staat ook altijd een NPC, als je hitpoints niet vol zijn en met hem praat zal hij je healen, bij deze persoon kan je ook je game leaven maar dan zal je wel 5 minuten moeten wachten tot je weer een volgende game kan joinen! Bij deze NPc kan je ook zien welke en hoeveel clay spots er nog zijn,
Schuilplaatsen,
Deze zie je overal wel een beetje staan op de arena, als je hierin loopt kan niemand je nog zien zelfs niet op de minimap! hier kan je dus wachten tot de vijand gepasseert is of wachten tot er iemand voorbij komt om er dan uit te lopen en hem aan te vallen of te pickpocketen.
Barriers,
Deze moet je zelf maken, je hebt 4 barriers nodig om 1 barrier te bouwen rond een tree ofzo,
Voor dit heb je Construction nodig,
class 5 - level 80
class 4 - level 60
class 3 - level 40
class 2 - level 20
class 1 - level 1
Als je een barrier bouwd dan kan alleen jou team nog aan de tree of rock, rond wat je hem ook zet! Je tegenstander kan je barrier wel aanvallen en zal hij redelijk snel verdwijnen behalve als je hem blijft repairen.
De rewards:
als je game gedaan is zal je dit te zien krijgen,
hier kan je zien welk team gewonnen is en wie de meeste score, kills, deaths gehaald heeft deze game!
Hier zie je ook hoeveel points je hebt gehaald, hoeveel van deposit hoeveel van verzamelen enzo.
Als je bij awards gaat kijken zie je van de spelers die het meeste haalde in bepaalde activiteiten,
Hier zie je hoeveel punten je hebt gekregen die je kan inwisselen,
Met je reward points kan je items kopen die je buiten de game kan gebruiken.
Deze tools en armors geven dubbel xp van wat je normaal krijgt, heel handig dus!
Volatile tool, dit krijg je als je dat koopt met je points,
Dat kan verandert in een tool, bij deze kan je niet kiezen in welke tool.
Morphic tool, dit krijg je als je dat koopt met je points,
Dit kan je veranderen in een tool, hierbij kan je kiezen in welke!
De armors,
Hierbij krijg je dubbel xp als je ermee vecht, net zoals bij de tools.
Mijn taktiek:
Ik join een van de teams, rood of blauw.
als de game begint neem ik 3 stukjes class 1 clay en maak een harpoon, pick axe en hatchet.
Dan zoek ik naar een pool tree of rock om clay van te verzamelen, als ik dan 1 clay heb loop ik naar de kiln en maak er de tool van, van welk soort dat ik aan het verzamelen was, dus als ik een tree aan het doen was, maak ik een hatchet. Dan ga ik verder clay verzamelen tot mijn inventory vol is, ik maak 4 barriers bij de kiln en de rest van mijn clay maak ik runes of arrows, eens ik terug bij men tree ofzo ben maak ik er een barrier zodat ik een beetje veilig zit. Dan verzamel ik verder clay, tot ik weer een inventory vol heb, dan maak ik weer runes of arrows meestal ga ik na 2 inventory¡¦s al eens depositen maar als je veel hitpoints heb kan je wel wat langer dan 2 inventorys en als je dit te zien krijgt,
Loop ik naar de base en deposit alles zodat ik het meest mogelijke punten heb.
Meestal heb ik tussen de 30 en 50k points, soms wel wat meer!
De afkorting,
zoals veel minigames in runescape heeft stealing creation ook een afkorting, SC.
Veel succes met stealing creation!
--------------------------------------------
dit is de eerste guide die ik gemaakt heb, deze heb ik ook gemaakt met word en om 4 uur in de nacht
.
heb je tips om hem beter te maken? staan er fouten? post ze hier of pm ze naar me
.
[edit]weg vanaf bh toegevoegt en de afkorting[/edit]