Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape: Guides] -> [In pyre need]
In pyre need
Lengte: kort
Moeilijkheidsgraad: makkelijk
Requirements: 55 Firemaking, 53 Fletching, 52 Crafting, (51 Slayer voor minigame na de quest)
Items: Geen. Je krijgt een knife, tinderbox en secateurs. (Zelf kun je ook magic secateurs gebruiken)

Hier start je de quest, je kunt hier makkelijker naartoe teleporten met de fairy rings, de code is AKQ.
Plaatje

1.Om te beginnen praat je tegen een Guthix priest Brian Twitcher. Hij geeft een hele uitleg over wat een feniks is en zegt dat een feniks iedere 500 jaar moet herboren worden. Hij vraagt of je wilt helpen. Zeg ja.
Plaatje

2.Hij vraagt of je nog iets moet weten, vraag dan naar het ritueel. Na wat te praten heeft hij je secateurs, een knife en een tinderbox.
Plaatje

3. Ga daarna de grot in.
Plaatje

4.Loop door in de grot tot je een plaats tegenkomt die groen is en waar een boom staat. Klik op die boom en je krijgt een branch. Loop dan verder door de tunnel en kruip door het gat in de muur (rode streep op de worldmap). Ga zo door de 5 grotten tot je 5 branches hebt.
Plaatje

5. Na de laatste grot kom je uit in een kamer waar de feniks leeft. Achter hem staat een altar (shrine), lees daar het boek vlug door.
Plaatje

6.Nadat je het gelezen hebt gebruik je je knife op je branches, je zult ze nu allemaal in weaving ribbons snijden.
Plaatje

7.Gebruik nu die ribbons op de plaats waar je het vuur straks moet aansteken. Dat is de plaats die op een kampvuur lijkt.
Plaatje

8.Nadat je een brandstapel hebt gemaakt zal de feniks erop lopen en moet je de brandstapel in brand steken met je tinderbox.
PlaatjePlaatje

9.Nadat de feniks terug is herboren praat je met hem. Je krijgt nu 5 Phoenix quills die je kunt gebruiken om een Phoenix pouch te maken.
Plaatje
Plaatje

10. Ga nu de grot uit door rechts te klikken en escape-cave te gebruiken. Je komt terug bij de Guthix priest. Praat nog wat met hem en je krijgt je beloning.

Beloning:
-14 400 Firemaking xp
-12 500 Fletching xp
-11 556 Crafting xp
-5 Phoenix quills waar je Phoenix pouches van kunt maken als je 72 Summoning hebt.
-Een minigame dat je 1 keer per dag kunt spelen.

De verschillende bomen
Cinnamon
Plaatje
Sassafras
Plaatje
Ailanthus
Plaatje
Cedar
Plaatje
Mastic
Plaatje

[BIGEDIT]Men pics waren niet goed omdat er chats opstonden en ik heb nu al minigame gedaan dus ik kan niet terug de grot in. Morgen ga ik nieuwe pics halen en upload ik ze.[/BIGEDIT]
[NOGEDIT]Ik maak morgen ook guide voor het minigame.[/NOGEDIT]
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door Thojohn22Inactief op 6-1-2009 21:26
Antwoorden:
Scizor20

Inactief

Ik vind hem matig.. 6/10

Why? Helaas heb je niet echt veel pictures.. Laat staan geen Plaatje

Maar toch wel goed geprobeerd.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
6-1-2009 21:33
Nollie28

Operator (8)

Kort maar krachtig, veel meer is er inderdaad niet aan.
Minigame is opzich wel leuk, alleen jammer dat je niet door die guardians heen kan lopen. Nu moet je ze steeds killen als ze in de weg staan.

Neem voor minigame: secrateur, knife, tinderbox, food, pots, pray pots en protect from mage armour.
Ga in de cave niet nodeloos killen. Kill alleen degene die in de weg staan. (monsters droppen nog redelijk aardig opzich).
Eet als je hp laag word. Cut de branches van de tree op ieder gedeelte van de cave.
Eenmaal bij de phoenix, gewoon protect from mage pray aan zetten.
Ik hoorde dat die ook ranged attacks doet alleen die heb ik dan niet gezien. Ik had genoeg aan prot from mage. Maar als die echt ranged attacks doet is het met karils misschien slimmer om protect from ranged te doen in plaats van mage.
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
6-1-2009 23:19
Jeeweejong

Inactief

quote:
2.Hij vraagt of je nog iets moet weten, vraag dan naar het ritueel. Na wat te praten heeft hij je secateurs, een knife en een tinderbox.

Hmm hiermee de quest proberen.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
[IMG]http://img145.imageshack.us/img145/5541/magebank4.png[/IMG]
7-1-2009 08:04
Mageofnl

Gewist lid

ut is een mindere guidwe...
7-1-2009 16:01
Deemril

Inactief

quote:
Scizor20 zei: Ik vind hem matig.. 6/10

Why? Helaas heb je niet echt veel pictures.. Laat staan geen Plaatje

Er zijn tog wel meer als genoeg pictures! Er zijn er mischien wel een stuk of 15-20.
Ik vind het een hééle goede guide! Puik werk!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Deemril on RuneClan
14-1-2009 16:14
Mark19100

Inactief

9/10 mooie guide,genoeg pics aleen als je hier een guide voor nodig hebt,dan is dat gwn triest,jah ik guide zelf ook veela leen ditsoort queste niet..
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts
14-1-2009 16:47
Arjan

Gewist lid

Heb je geen eten nodig ofzo? ik zie allemaal monstertjes op die plaatjes staan...
nice guide, ga zo door
14-1-2009 16:56
Thojohn22

Inactief

De guide is achter de quest gemaakt, mega, na de quest zitten er monsters met lvl 82-128, maar tijdens de quest kun je ze niet attacken, zij jou ook niet.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
14-1-2009 17:59
Ewout

Inactief

Magic secateurs kunnen nu ook gebruikt worden, erbij zetten zou ik zeggen ^^
Sig
Medals
Badges & Vaantjes