Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape: Guides] -> [Barrowguide]
Barrowguide
Ook ik heb me (lang geleden) aan een guide gezet, die eigelijk zo goed als afgewerkt is. Het betreft een barrowguide Plaatje. Voorlopig bevat hij maar één methode en ook een tunnelguide zit er nog niet bij, maar de meeste basics zijn er wel. Constructieve kritiek is gewenst Plaatje.

quote:

Edit: door gelimiteerde HTML in de posts ziet de guide er niet helemaal uit zoals hij zou moeten Plaatje

Guide voor de beruchte Barrowbroeders!

1. Inleiding
2. Geschiedenis
3. Vereisten
4. De weg er naartoe
5. Set-Ups
6. Methodes
7. De tunnels

1. Inleiding

Hallo en welkom bij mijn Barrowguide! Hier zal een uitleg geven over wat Barrows is, waarom je er naartoe zou willen gaan en hoe je dat het
beste doet. Maar houd vooral in gedachten dat Barrows niet voor watjes of voor mensen die geen risico durven nemen is. Jagex heeft het
geklasseerd als een High-Risk Minigame, wat dus wilt zeggen dat, als je doodgaat, je je spullen verliest. Een gewaarschuwt man is
er twee waard!

2. Geschiedenis

Barrows is een minigame dat erin bestaat om de graven van zes legendarische broers te zoeken, ze uit te schakelen en hopen dat in de kist,
die zich in het midden van de tunnels onder hun graven bevindt, een felbegeerd barrowitem zit. Barrowarmour hoort bij de beste armours in
het spel en het de prijs ervan hangt daar mee samen. De zes broers zijn de volgende:

• Dharok the Wretched (Combat 115 - Melee)

• Karil the Tainted (Combat 98 - Ranged)

• Verac the Defiled (Combat 115 - Melee)

• Ahrim the Blighted (Combat 98 - Magic)

• Torag the Corrupted (Combat 115 - Melee)

• Guthan the Infested (Combat 115 - Melee)

Jagex heeft al eens de geschiedenis van Barrows getoond in de 'Lores'-sectie van hun site. Het gaat dan meer bepaald over dit artikel. Kort samengevat zijn het zes broers die van
een mysterieuze oude man zeer sterk armour kregen (4 melee-armours, 1 ranged armour en 1 mage armour) om te vechten in de God Wars tijdens de
derde Era. Maar deze armours verloren echter langzaam hun kracht en uiteindelijk werden stierven de broers aan hun intussen opgelopen
verwondingen. Hun leger begroef hen dan in cryptes, waar nu ze nog liggen.

3. Vereisten

Eerst en vooral wil je natuurlijk wel tot aan Barrows kunnen geraken, daar heb je namelijk een aantal quests voor nodig. De enige die echt
verplicht is, is 'Pries in Peril'. Daarnaast is 'In Search of the Myreque' zeer handig, aangezien je dan een groot deel van het moeras kan
afsnijden.

Barrows is doenbaar op een redelijk laag level, maar om een beetje efficiënt te zijn raadt ik toch de volgende stats aan, met erachter de
reden waarom:

• +70 Melee; barrowarmour dragen & handig voor killcount te halen in de tunnels

• +43 Prayer; Protect from melee

• +60 Magic; niet teveel runes verspillen, dat is minder winst

• +55 Slayer; nodig voor slayer dart

• (+50 Construction & Desert Treasure: Kharyll teleport is de snelste teleport naar Canafis)

4. De weg er naartoe

Als je een minigame gaat spelen moet je er natuurlijk wel eerst geraken. Daarom een kleine uitleg hoe je het beste geraakt. De laatste bank
die je tegenkomt, is die van Kharyll/Canafis, van daaruit zal je dus ook vertrekken. Nu zijn er drie manieren om in Canafis te geraken, zijnde:

In Canafis bank je en maak je je helemaal klaar om op pad te gaan. Check of je alles bij hebt en dan kan je vertrekken! Er zijn twee verschillende
wegen om naar barrows te gaan; de weg voor degenen die 'In Search for the Myreque' wél gedaan hebben en een weg voor degenen die de quest niet
gedaan hebben. Logischerwijze is de eerste weg korter dan de tweede. Ik heb gewoon één kaart gemaakt voor de beide wegen, de korte staat in
het rood en de langere in het geel. Ik zal niet in detail gaan voor de questweg, omdat degenen die de quest hebben gedaan die weg ook al eens
gebruikt hebben. In ieder geval, hier is de kaart:

De weg naar Barrows. Geel is lange weg en rood is korte weg. De blauwe <br>weg is de allerkortste, maar met meer risico op rotten food.

5. Set-ups

Slayer Dart (ca. 3 chests)

Plaatje

Uitleg:

De Slayer Dart methode met dharok/torag armour is de meest geziene methode voor Barrows. Het armour kost niet zo veel en is toch efficiënt
te gebruiken. Hieronder zal ik even de verschillende slots en de inventory overlopen. Merk op dat ik dikwijls geen "beste" item heb, het hangt
er gewoon vanaf waar je je op wilt concentreren (prayer bonus, strength bonus, defensive bonus,...).

Equipment:

• Helm: Helm of Neitiznot, Farseer helm, Torag's Helm

• Cape: Fire Cape > Trimmed Skillcape > Skillcape, Obsidian cape > God cape > Legend's cape

• Amulet: Amulet of Fury > Amulet of Glory

• Ammo: 200 Broad-tipped bolts

• Wapen: Slayer's Staff

• Body: Torag's Platebody, Dharok's Platebody > Dragon chain > Rune platebody

• Schild: Hier is de keuze te groot om een beter-dan te maken. Vbn; Dragonfire shield, mage book, rune defender,...

• Legs: Verac's Plateskirt > Torag's Platelegs, Dharok's platelegs > Dragon legs > Rune legs

• Gloves: Beste Recipe For Disaster gloves

• Boots: Dragon boots, Infinity boots > Rune boots > Wizard boots > Climbing boots

• Ring: Ring of life

Inventory:

• Spade

• 1-klik teleport; bij voorkeur naar je huis, als je een altar en Kharyll teleport hebt, anders Ectophial

• Runes voor Slayer Dart

• D'hide body en top; minder magic penalty als je prayer gebruikt, mage defence tegen Ahrim

• Rune crossbow

• Abyssal whip > Dragon scimitar > Dragon longsword

• (Dragon dagger, Godsword; specs)

• 3 Super restores(4) > 3 Prayer potions(4)

• Pineapple pizzas > Sharks > Monkfish

6. Methodes

De barrowbroeders schakel je best uit in een bepaalde volgorde, zodat je het maximum uit je prayer haalt en het minste schade zelf oploopt;

1. Dharok - Noordoosten
  2. Karil - Zuiden
  3. Ahrim - Centraal
  4. Verac - Noordwesten
  5. Torag - Zuidwesten
  6. Guthan - Zuidoosten

(Je kan ook dit kaartje gebruiken.)

Als je aankomt bij Barrows, zal je zes heuvels zien. Hierboven staat in welke heuvel welke broeder schuilt. Je moet bovenop een heuvel gaan
staan en dan met je spade graven. Je zal nu in een crypte komen met in het midden een kist. Ook zal langzaamaan je prayer verminderen, graaf dus
alleen maar als je volledig klaar bent. Als je in de crypte bent moet je de kist searchen en dan komt de broeder tevoorschijn!

Eerst schakel je Dharok uit, altijd MET prayer! Hij kan 56 hitten dus kijk uit. Vervolgens
ga je naar Karil, ook die schakel je uit met prayer. Je kan hem magen of melee'en, je moet even uitproberen wat het beste werkt voor jezelf.
Derde op de lijst staat Ahrim, de mage. Hiervoor doe je je dragonhide aan en equip je je (x)bow, rangen tot hij dood is. Mocht je nog prayer
over hebben, gebruik dat dan nu, normaal gezien raakt hij je niet zo veel. Vervolgens is Verac aan de beurt, altijd goed opletten bij hem. Hij
kan namelijk erg hoog hitten doordat zijn special er voor zorgt dat hij de defensive bonus van armour kan negeren. Je HP hooghouden is dus de
boodschap. Als Verac dood is, is het zware werk voorbij, dan rest alleen nog Torag en Guthan. Deze twee zijn de zwakkere broeders, ze hitten
een hoop nullen, maar toch opletten want af en toe kan het toch flink raak zijn!

Wanneer je de verschillende kisten searched, zal bij een ervan de melding krijgen dat je een verborgen tunnel hebt gevonden. Deze moet je niet
ingaan, die leidt naar de tunnels en bewaard je voor op het laatst.

7. De tunnels

Wanneer je vijf van de zes broers hebt afgemaakt, is het tijd om in de tunnels te gaan, de zesde broer af te maken en je reward te gaan claimen! Je gaat
dus eerst terug naar de crypte waar je de melding van de tunnel kreeg, waar je dus nu wel in gaat. Opgelet: vanaf je in de tunnels bent, kan de zesde broer bij
het opendoen van eender welke deur tevoorschijn komen!

Plaatje

Je komt terecht bij één van de 4 gele bollen in de hoekpunten, dit zijn ladders. Er is elke ronde maar één te zien, maar (zeer belangrijk!) de andere drie
zijn er nog wel. Dit kunnen we gebruiken voor het zogenaamde safespotten; als de broer tevoorschijn kwam in een kamer met en ladder, moet je zo lopen dat de ladder
tussen jou en de broer staat (ook al zie je de ladder misschien niet). Dan kan je de broer dus veilig doodmagen, tenminste als het een meleebroer is.
Het is de bedoeling dat je nu je weg zoekt naar de centrale kamer met de rode bol, dat is namelijk de chest waarin je loot zit. Het lastige is dat elke keer
slechts één van de vier paarse deuren open is, die je dan nog eerst moet ontgrendelen door een puzzel op te lossen. Er zijn vier mogelijk puzzels:

1. Puzzel 1
  2. Puzzel 2
  3. Puzzel 3
  4. Puzzel 4

Wanneer je bij de chest bent en je broer nog niet tevoorschijn is gekomen, kan je je rustig klaarmaken, want dan komt hij zodra je de chest opendoet. Voordat je de loot uit de chest haalt,
moet je wel zeker zien dat je alle zes de broers dood hebt. Het aantal gedode barrowbroeders bepaalt namelijk de kans op een barrowitem. De killcount, linksonder in je scherm, bepaalt alleen je
kans op runes en bolt racks. Zo kan je geen blood runes krijgen onder de 8 killcount en geen bolt racks onder de 9 killcount.

©Just Ne Pker/Stijn

Voor de geinteresseerden naar de echte versie: [http://pastebin.com/m46531c2b]
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
Gepost door Just Ne PkerLeader (9) op 2-11-2008 14:45
Antwoorden:
Jeeweejong

Inactief

capes:
firecape >trimmed cape > untrimmed > obby > godcape > legends cape

en plaatje waar de broers liggen is duidelijker
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
[IMG]http://img145.imageshack.us/img145/5541/magebank4.png[/IMG]
2-11-2008 16:55
Just Ne Pker

Leader (9)

Guide updated + Pastebin-link toegevoegd. Screens van puzzles zijn trouwens ook altijd welkom Plaatje.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
2-11-2008 17:14
Dark Wizza74

Rune Member (6.9)

Plaatje

OplossingenPlaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
2-11-2008 17:33
Mzzlaersword

Inactief

Route naar barrows kan zonder quest een stuk sneller. Hier een plaatje met de route die ik altijd nam:
Plaatje

Blauwe lijn. Voor de rest goeie guide!

(die blauwe route is nog sneller dan de rode, ik heb het getest, alleen meer kans op rotten food.)
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
- Simon (1988-heden)
2-11-2008 22:48
Just Ne Pker

Leader (9)

Dan zou ik graag met jouw permissie dat kaartje gebruiken Simon Plaatje. Bedankt ook al Hendrik voor de screens van de puzzles, die komen er ook in.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

- Gary Raser
3-11-2008 16:21
Deemril

Inactief

Wanneer ik opnieuw member ben ga ik het zeker eens proberen!
Als ik me goed herriner heeft Otherwise hier al een vid overgemaakt! Nouja JNP+Other=Pwing!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Deemril on RuneClan
3-11-2008 19:43
Just Ne Pker

Leader (9)

Zo, weer een serieuze update gedaan, nu ook een tunnelsectie. Ik verwacht dat het een van de laatste updates zal zijn, maar reacties mogen natuurlijk nog altijd komen Plaatje.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

- Gary Raser
7-11-2008 14:21
Mageofnl

Gewist lid

ut is wel een mooie guide en van de laatste broer dat zie je niet in andere guides dat is heel goed.

ik ga deze guide zkr gebruike
1-1-2009 15:01
110morgen

Inactief

Leuke guide, maar ik ken barrowen met me ogen dicht denk ik haha!

7/10
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
15-1-2009 22:30
Just Ne Pker

Leader (9)

Guide is up `nd running Plaatje.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

- Gary Raser
20-3-2009 18:25
Antwoord 1-10 van 10 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!