Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape: Guides] -> [Grand master quest the brink of Extinction guide]
Grand master quest the brink of Extinction guide
Zie hier mijn 2de guide. Deze keer heb ik de Grand master quest the brink of Extinction onder handen genomen. (De rune memories quest is half geschreven maar doordat ik in het weekend mijn greater runic staff wou terug halen had ik een beetje te weinig tijd om deze af te werken) Ik heb deze keer wel niet zozeer het verhaal lijn proberen te vertellen maar eerder gewoon proberen te vertellen hoe je de quest moet doen. Was een beetje gemakkelijker voor mij dan. Opnieuw vraag ik je om dit kritisch te lezen en tips/suggesties te geven. Liefst zo vriendelijk mogelijk!

Ook weer een disclaimer dat deze guide kort na de release is geschreven en dus alle informatie niet 100% correct kan zijn. Natuurlijk zullen er spelfouten, fouten tegen de grammatica en vreselijke typefouten instaan. Het is niet mijn sterkste kant dingen schrijven...En de foto's zijn niet al te best omdat ik me zelf film terwijl ik de quest doe en daarna van dat film materiaal de foto's neem.



Spoiler alert voor de quest the brink of Extinction!!!!!!!!!!!!!



Grand master quest the brink of Extinction.

De lang verwachte conclusie tot de Thzaar quest line. Laat je vooral niet afschrikken door de woorden ‘Grand master’ de quest is niet zo lang en de puzzels zijn niet extreem moeilijk, de focus ligt hier vooral op combat, een hoog combat level is dan ook aangeraden.

Voor deze quest heb je de volgende skill requirements nodig
80 Smithing 80 defence 72 mining

De volgende quest(s) moet je hebben gedaan
The elder kiln

En volgende items heb je nodig
Rune pickaxe of beter, melee, range en magic gear (Water spells), food & potions. Let wel op dat je een paar free inventory spaces hebt om dingen op te rapen!

Handige items
TokKul-Zo ring voor de handige teleports en ze zouden normaal extra damage moeten geven tegen ThZaar monsters, maar het kan toevallig vergeten niet meer werken met de Eoc update.

Begin de quest door te spreken met Tzhaar-Mej-Jeh op de main plaza in de Tzhaar city, gebruik je TokKul-Zo ring om er makkelijk te komen.

Plaatje

Na de chat dialoog krijg je een pop up om de quest te accepteren. Na nog meer chat dialoog krijg je een communication orb deze kan je gebruiken om in contact te blijven met Tzhaar-Mej-Jeh. Wat je nu moet doen is op zoek gaan naar 3 Ga’als en 3 keer de tokkuls van vermiste champions. Door gebruik de maken van de communication orb krijg je hints of je warmer (dus dichter bij) of kouder (dus verder weg) bent dan je vorige locatie, selecteer wel eerst wie/wat je wilt zoeken.

Plaatje

Op de volgende kaart zie je aangeduid met kruisjes de Ga’all (deze kunnen zich verplaasten vrij zeker van) maak gebruik van je communication orb als je problemen hebt) en de tokkul aangeduidt met circkels.

Plaatje

Wanneer je een Ga’al vindt zeg hem simpel dat hij naar naar de plaza moet gaan. De tokkul vind je door met Tzhaar-Mej-het (cirkel 1) te praten en te vragen naar tokkul en door 2 statues (cirkel 2 en 3) te minen.

Plaatje

cirkel 1

Plaatje

cirkel 2 en 3

PlaatjePlaatje

Plaatje

Wanneer je alles hebt gevonden, ga je terug naar de main plaza en een beetje south east is er een furnance gebruik je fragments erop om weer tokkul te maken. 

Plaatje

Praat nu terug met Tzhaar-Mej-Jeh. Na een korte chatdialoog vraagt hij je om naar de fight kiln te gaan, gebruik je ring. Enter de grot en selecteer de eerste optie, ‘the brink of extinction’. En er volgt een cutscene.

Na de cutscene ga je in de achtervolging naar het aangegeven punt op de volgende kaart.

Plaatje

Nu begint ook het combat gedeelte van de quest zorg er voor dat je alle 3 de styles (magic= water spells) hebt voldoende eten en potions hou wel een paar free inventory spaces. Mocht je dood gaan, geen paniek, je verliest geen items en respawnt weer op de aangegoven plaats boven op de kaart. Omdat er zoveel rare namen in de TzHaar wereld zijn ga ik ze op deze manier opnoemen: Naam (Style die het gebruikte, Weakness)

Ga de grot binnen, er zullen 4 tz-kih (Melee, Magic water spells) monsters spawnen. Ze  zijn helemaal niet gevaarlijk, ze draine alleen een beetje prayer, en kan je dus makkelijk met elke style aan. Nadat je ze hebt verslagen krijg je een checkpoint, mocht je dood gaan of eventjes iets anders willen doen en dan later terug komen, kom je altijd bij je checkpoint uit zodat je niet alles weer opnieuw moet doen.  Verder in de kamer zie je 2 weegschalen met een obsidian sword en knife op, een obsidian mace op de grond. Pak de mace op en verwissel deze met de sword op de linker weegschaal, de sword verwissel je met de knife op de rechter. De deur opent zich en ga verder.

Plaatje

In de volgende kamer zullen er 2 Tz-kek (Melee, magic water spells) (ze splitsen in 2 wanneer je ze dood) spawnen. Versla ze, daarna spawnd er een Tok-Xil (ranger, melee slash), met een Tz-kih (Melee, magic water spells) die weer niet zo gevaarlijk is. Verder in de kamer is er weer een puzzel, je ziet 3 statues. Met de optie ‘check’ zie je ook 3 lijnen in verschillende richtingen gaan. De bedoeling is om een combat driehoek te maken. Waar de lijn van de ranger naar de mage gaat die van de mage naar de mellee en die dan weer naar de ranger. Met de optie Examine zie je welk statue welke style moet voorstellen.

Plaatje

Foto is wat onduidelijk maar in de top van de driehoek zet je de mellee (TzHaar-Ket), rechtsonder de ranger (TzHaar-Xil) en linksonder de mage (TzHaar-Mej). Ga verder door de deur.

In de volgende kamer ga je voor het eerst kennismaken met de fight cauldron een nieuw combat minigame. In de fight cualdron zie je om het simpel te zeggen negen vierkanten over lava hangen. Regel nummer 1 van de fight cauldron: ga er NIET opstaan wanneer deze oranje oplichten. Je zal voor elke seconde die je er op staat 1.8K damage krijgen. Loop zo snel mogelijk naar een andere veilige plaats. Dat lijkt simpel maar doe het maar eens wanneer je met monster aan het vechten bent.

Plaatje

In de kamer is er ook weer een weegschaal maar niets om er op te leggen. Het wapen om er op te leggen moet je verdienen door de fight cauldron te overleven. Ga  rechts in de kamer door de hot vent. Nogmaals niet op de vierkanten staan wanneer ze oranje oplichten!

In de eerste wave spawnen er 2 TzHaar-Ket (melee, magic water spells) en 2 Tokhaar-Hur (Melee, magic water spells). Pray protect from mellee indien nodig.

In de Tweede wave spawnen er 2 TokHaar-Xil (range, melee slash) en 1  TokHaar-Mej (mage, range bolts). Versla eerst de mage met range terwijl je protect range prayd. Vervolgens switch je naar melee gear voor de rangers.

De derde en laatste wave spawnd er een TokHaar-Ket-Champion (melee, melee slash stab). Deze zou normaal gezien niet zo moeilijk moeten zijn. Hij kan wel veel prayer drainen. Deze zal een Obsidian maul droppen. Loot het en leg het op de weegschaal. En ga weer verder.

Plaatje

Plaatje

Naar goede gewoonte zullen er weer monster spawnen. Deze keer beginnen we met 4 Tz-Kils (mages, range arrows). En weer naar goede gewoonte moet je verder in de kamer wapens op weegschalen leggen. Er liggen verschillende wapens verspreid op de grond, loot deze. Leg de staff op de meest south west weegschaal. De knife op de meest north west weegschaal. De mace op de meest north east weegschaal en tot slotte de trowing ring op de meest south east weegschaal. Heel simpel allemaal en ga weer verder.

In de volgende kamer spawnen er weer 3 Tz-kih (melee, magic water spells) die makkelijk kunt verslaan. Dan spawnen er 2 Tz-kills (mages, range arrows) en een Yt-MejKot (melee, weakness water spells). Probeer de melee achter de mages te luren zodat je je eerst kunt focussen op de mages. Vervolgen kun je de melee links of recht luren en safespotten

Plaatje

(In de afbeelding gebruik ik range dat niet zo slim was)

Verder in de kamer gaan we Simon says spelen! Je ziet vier pedestal staan. Er zal 1tje oplichten, raak deze vervolgens aan. Dan net zoals het spelletje Simon Says zullen er twee gaan oplichten, deze moet je dan ook in de juiste volgorde aanraken. Dit tot 8 rondes. Heb je een beetje problemen met het onthouden van de volgorde geef dan elke pedestal een nummer (bv linksonder 1, rechtsonder 2, rechtsboven 3 en linksboven 4). Wanneer dan de linksonder pedestal oplicht type dan 1 in je chatbox. Licht vervolgens de rechter boven pedestal op type dan een 4 achter je 1. Doe dit voor ze allemaal dan moet je de volgorde niet onthouden maar gewoon kijken naar je cijfers. En ga weer verder.

Plaatje

Nog eens tijd voor een Fight cauldron. Zelfde principe als de eerste je ziet een weegschaal met een vermiste wapen om er op te leggen.

Eerste wave spawnen er 4 Tokhaar-Hur (Melee, Water spells). Deze zijn makkelijk met magic te verslaan.

Volgende wave spawnen er 2 Tok-Haar-Mej (mage, range bolts) en 1 TokHaar-Ket (melee, magic water spells). versla de magers eerst met range terwijl je mage protect prayd. Switch naar magic gear en mage de TokHaar-Ket. Of omgekeerd wat jij wil!

In de derde wave zullen er 2 TokHaar-Xil (Range, melee crush)  en 1 TokHaar-Mej (mage, range bolts) spawnen. Versla de mage opnieuw eerst met range pray deze keer. Switch naar melee gear en versla de rangers.

De vierde en laatste wave spawnen er twee tokHaar-Ket champions (Melee, Melee stab/slash) . Omdat er twee zijn kan je proberen de 1ne achter de andere te luren om zo minder damage te krijgen. Je moet er wel op letten dan je steeds dezelfde aanvalt anders kan hij gaan healen. Let op je prayer want deze drainen dat veel. Loot weer de maul en leg ze op de weegschaal.

Plaatje

In de volgende kamer spawnen er weer eerst 4 Tz-Kek (melee, magic water spells). Ze zouden normaal geen problemen moeten geven. Verder in de kamer staan er weer weegschalen en liggen er wapens op de grond. Je weet al wat je moet doen dus ik ga even zeggen welk wapen waar moet. South east Staff, south west mace, north West maul en north east knife. Ga weer verder.

We zijn er bijna! Er spawnen weer 3 Tz-kill (mage, range bolts). Vervolgens een Ket-Zek (Mage, range arrows) en 2 Tz-Kek (melee, mage water spells). Je kan de tz-Keks south east luren terwijl je de Ket-Zek met range aanvalt. Reken vervolgens af met de Tz-keks met magic.

Plaatje

De puzzel in deze kamer is een soort draaipuzzel. Je ziet 9 rare lijnen liggen elk kun je draaien. Je moet ze in een bepaalde vorm draaien voordat de deur open gaat.

Plaatje

(met mijn fixed mode was dit de beste foto die ik van mijn video materiaal kon nemen, ben je deze quest aan het doen neem dan aub een betere foto en stuur deze naar mij!)

Dit is gelukkig de laatste kamer, met de boss fight, ga de fight cauldron in en praat met de Ga’al. Na het gesprek draai aan de andere valve er volgt een kleine cutscene en TokHaar-Hok (Zeer krachtig melee, niets) zal verschijnen.

Plaatje

Na het gesprek zal je hem moeten proberen te verslaan. Zijn melee aanval is zeer sterk en kan wel 4K hitten. Je moet, om meer dan 6 seconden te kunnen overleven, melee prayen. Pas wel op omdat er monster zullen verschijnen die je prayer drainen dat je prayer altijd hoog genoeg is en dat je genoeg prayer pots meeneemt! Omdat hij geen weakness heeft stel ik voor dat je een style neemt waarmee je het meeste ervaring hebt (Ik raad je range/mage aan neem wel een melee wapen mee, zal je later uitleggen waarom). Hij zal zich ook proberen te healen wanneer hij 50% lifepoints heeft door in de lava stroom te wandelen, de enigste manier om dit te stoppen is om hem te stunnen met een ability, die liefst een snelle cooldown heeft en past bij style die je beslist te gebruiken (voor melee is dat: Backhand, kick. voor range: Binding shot en voor mage: Impact). Met melee moet je in melee distance zijn om hem te kunnen stunnen en als hij nu toevallig over een gebied loopt die pijn doet kan dan je wel eens snel ko'en, met range/mage kan je hem op een veilige plaats stunnen. Je zal je helaas niet alleen zorgen moeten maken over de TokHaar-Hok. Tijdens het gevecht spawnen er meer monsters. De eerste monster is een TokHaar-Tok-Xil (range, melee slash) Deze kan je best zo snel mogenlijk dood maken (het melee wapen waarover ik het had is hiervoor handig) omdat hij best veel damage kan doen. Erna spawnen er een paar TokHaar-Ket (melee, magic water spells). Omdat je toch melee prayd kun je deze best  negeren en je focussen op TokHaar-Hok. Dit is een heel wat informatie die ik nu een beetje compacter ga proberen op te sommen.

Neem genoeg prayer pots mee en let er op dat je altijd genoeg pray hebt, de monsters drainen je prayer, zonder pray ben je dood.
Kies je style (met een melee wapen) en zorg ervoor dat je de stun voor die style hebt. Zorg dat de TokHaar-Hok altijd gestund is om te vermijden dat hij healt. Range en mage kunnen hem stunnen op een veilige plaats mocht de TokHaar-Hok verkeerd staan.
Probeer de eerste monster die spawnd, TokHaar-Tok-Xil (range, melee slash), met je melee wapen te vermoorden om te veel damage te vermijden. De andere spawn kan je best negeren omdat je toch melee prayd.

Wanneer dit gelukt is praat nog even met de Ga’al en keer dan terug naar de Main plaza om met Tzhaar-Mej-Jeh te praten. Hij vraagt je weer om naar de fight kiln te komen. Na een paar cutscene en chat dialogen is de quest voltooid, Gratz!

Plaatje

De rewards zijn
3 Quest points
275K xp in attack/strength/defence/magic of range.
100K mining xp
TzHaar title
Mogenlijkheid om obsidian armour te maken
toegang tot de fight cauldron


 

 

 

 

 

 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door Sleepy MehInactief op 6-12-2012 02:55
Antwoorden:
Geen antwoorden.

Reageren:

Dit onderwerp is gesloten, en hier mag dus niet meer op geantwoord worden!